تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813258794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پنجره


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پشت پنجره
حمله به دفتر نستله در تهران

افراد يكشنبه شب به دفتر مركزي شركت نستله در تهران حمله كردند.
به گزارش عصرايران، اين گروه كه با نام «اخوان الرضوان» اعلام موجوديت كرده است، به عنوان اينكه شركت نستله وابسته به اسراييل است با چند عدد كوكتل مولوتف به دفتر مركزي نستله حمله كرده است و به ساختمان آن و نيز برخي تجهيزات اين شركت خساراتي وارد كرده است.
اين گروه بر ضرورت قطع فعاليت شركت نستله در ايران و نيز دقت مسوولان در فعاليت شركت هاي مرتبط با رژيم صهيونيستي در ايران تاكيد دارند.

قتل عام شبانه درختان در دانشگاه!

210 اصله درخت به بهانه توسعه فعاليت هاي عمراني در دانشگاه نازلوي اروميه قطع شد; اين درختان عمري بين 10 تا 30 سال داشته اند.
به گزارش عصر ايران يك مقام مسوول در دانشگاه اروميه در تماس با خبرنگار عصرايران از قطع شبانه 210 اصله درخت در محوطه دانشگاه نازلوي اروميه خبر داد و گفت: علي رغم مخالفت برخي مسوولين دانشگاه و تعدادي از روساي دانشكده هاي دانشگاه اروميه، يك مقام به بهانه توسعه فعاليت هاي عمراني در اقدامي شگفت انگيز دستور قطع اين تعداد درخت را صادر كرد.
از آنجايي كه رييس دانشگاه اروميه در سفر حج به سر مي برد با برخي ديگر از مسوولين دانشگاه اروميه براي پيگيري اين موضوع تماس گرفتيم اما هيچ كدام از مسوولين حاضر به پاسخگويي در اين زمينه نشدند.
يكي از معاونين دانشگاه اروميه در پاسخ به اين پرسش كه چرا اين تعداد درخت در محوطه دانشگاه قطع شده است اينگونه پاسخ داد: قطع درختان دانشگاه هيچ ارتباطي به شما ندارد و من هيچ پاسخي در اين زمينه به شما نمي دهم، برويد با مسوولين ديگر دانشگاه صحبت كنيد.
رييس روابط عمومي و رييس دفتر رييس دانشگاه اروميه نيز ضمن آنكه حاضر نشد به پرسش ها پاسخ دهد گفت: سوال هايتان را به صورت مكتوب برايمان ارسال كنيد، بررسي مي كنيم و اگر لازم ديديم پاسخ مي دهيم. معاون اداري و مالي دانشگاه اروميه اما ضمن تاييد خبر قطع درختان محوطه دانشگاه نازلوي اروميه علت قطع درختان را اينگونه عنوان كرد: برخي درختان كج و زشت شده بودند و بايد آنها را قطع مي كرديم چرا كه اين درختان در مسير فعاليت هاي عمراني دانشگاه قرار داشتند.
وي در ادامه گفت: قصد داريم به جاي درختان قطع شده درخت هاي جديد بكاريم.

سه آمار متفاوت در سه روز از يك رئيس جمهور!

با آن كه «هفته دولت» فرصت بسيار مناسبي است تا كابينه آقاي احمدي نژاد گزارشي از دستاوردهاي واقعي خود به مردم ارايه كند; تناقضات موجود در آمارهاي رئيس جمهور در برخي زمينه ها از جمله مساله توليد برق اين فرصت مناسب را در معرض تهديد قرار داده است.
به گزارش شهاب نيوز، دكتر محمود احمدي نژاد طي هفته اخير در چند سخنراني متوالي تاكيد كرده كه دولت وي تاكنون در برخي زمينه ها 16 سال و در برخي زمينه ها 8 سال كار انجام داده است. «پيشرفت بي سابقه» كشور در توليد برق يكي از مهمترين زمينه هايي است كه در اين سخنراني ها مورد تاكيد ويژه قرار داشته است.
حتي اگر قطع گسترده برق در تابستان جاري كه از دولت دوم هاشمي رفسنجاني تاكنون بي سابقه بوده و زندگي اكثريت مردم را مختل كرده است را ناديده بگيريم; اختلافات موجود در آمارهاي ارايه شده در زمينه اين «پيشرفت بي سابقه» به قدري عجيب است كه توضيح فوري دولت را ضروري ساخته است.
رئيس جمهور روز شنبه در گزارشي كه به رهبر انقلاب ارايه كرد، گفت: در بخش نيرو در طول سه سال گذشته 12600 مگاوات به ظرفيت توليد برق افزوده شده در حالي كه در فاصله سالهاي 68 تا 75 اين عدد 8600 مگاوات و در فاصله سالهاي 76 تا 83 اين عدد 12300 مگاوات بوده است. در حالي كه آقاي احمدي نژاد در حضور رهبر انقلاب تاكيد كرده بود طي سه سال گذشته 12600 مگاوات به ظرفيت توليد برق افزوده شده، وي صبح يكشنبه در جمع علما و طلاب استان مركزي تاكيد كرد كه در سه سال اخير 14000 مگاوات به ظرفيت توليد برق افزوده شده است. عين اظهارات احمدي نژاد در اين مراسم به نقل از خبرگزاري هاي رسمي اين گونه بود: «همچنين ظرفيت نيروگاه هاي برق كه از سال 69 تا 76 ، به 8700 مگاوات و از سال 76 تا 83، به 12300 مگاوات زياد شده بود، در سه سال اخير به 14000 مگاوات افزايش يافته است.»
در عين حال، آقاي احمدي نژاد روز دوشنبه طي همايشي در قم تاكيد كرد كه دولت نهم ظرف 3 سال گذشته در برخي بخش ها به اندازه 16 سال و در برخي ديگر به اندازه 8 سال دستاورد داشته است و گفت: در طول سه سال گذشته دو برابر بيش از 8 سال قبل (24600= 12300*2مگاوات) به ظرفيت توليد برق كشور افزوده شده است. چنانچه در توليد گاز، نفت و آب نيز شيبه همين اتفاقات رخ داده.
سه آمار فوق در حالي از سوي رئيس جمهور ارايه شده كه خبرگزاري رسمي دولت در گزارشي كه شامگاه دوشنبه درباره عملكرد وزارت نيرو طي سه سال اخير منتشر كرد، آمار و روايت متفاوتي را ارايه داد. در حقيقت خبرگزاري ايرنا اعلام كرد كه طي سه سال گذشته 9000 مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور افزوده شده است. در اين گزارش كه با عنوان «رشد 18 درصدي توليد برق» منتشر شده، چنين آمده است: «ظرفيت نصب شده نيروگاه ها از 41 هزار مگاوات در سال 84 به 50 هزار مگاوات در سال 87 رسيده است . ميزان توليد انرژي از 178 ميليارد كيلو وات ساعت در سال 84 به 208 ميليارد كيلو وات ساعت در سال 87 رسيده است».
اين همه در حالي بود كه وزير نيرو طي سخناني كه در تاريخ 15 تيرماه 87 توسط پرتال خبري وزارت نيرو منتشر شد، اعلام كرد كه ظرفيت نصب شده نيروگاههاي كشور كلا به حدود 49 هزار مگاوات رسيده است. به عبارت ديگر و بر اساس اظهارات وزير نيرو، طي سه سال گذشته نه 12300 يا 14000 يا 24600 رئيس جمهور يا حتي 9000 مگاوات خبرگزاري ايرنا كه 8000 مگاوات به ظرفيت توليد برق كشور افزوده شده است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن