تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819686865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وظايف و اعضاي كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي استان‌ها تغيير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وظايف و اعضاي كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي استان‌ها تغيير كرد
خبرگزاري فارس: وظايف و اعضاي كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان‌ها بر اساس آيين‌نامه جديد شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌ها و كارگروه‌هاي تخصصي آن تغيير كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آ‌ذربايجان شرقي، آيين‌نامه جديد شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌ها و كارگروه‌هاي تخصصي آن كه در 31 مرداد ماه سال جاري به تأييد رئيس جمهور رسيده، جايگزين آيين‌نامه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان و كارگروه‌هاي تخصصي، موضوع تصويب‌نامه شماره 28503/ت33393هـ مورخ 10/5/1384 و اصلاحات بعدي آن مي‌شود.
بر اساس آيين‌نامه جديد، تعداد دستگاه‌هاي عضو كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به 16 عضو كاهش پيدا كرده و وظايف آن توسعه يافته است.
بر اساس ماده 29 اين آيين‌نامه، استانداران رئيس اين كارگروه هستند و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هر استان دبير اين كارگروه است.
معاون عمراني استاندار، نماينده تام‌الاختيار معاون برنامه‌ريزي استاندار، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان، مديركل حفاظت محيط زيست استان، مديرعامل شركت برق منطقه‌اي استان، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي استان، مديركل گمرك استان، مديركل راه و ترابري استان، مديرعامل شركت گاز استان، مديركل منابع طبيعي استان، مديرامور اراضي استان، مديرعامل شركت مخابرات استان، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان، رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان ديگر اعضاي اين كارگروه 16 نفره هستند.
بررسي و تلفيق برنامه‌هاي بلندمدت، ميان‌مدت و كوتاه‌مدت حوزه‌هاي گردشگري، صنايع‌دستي و ميراث فرهنگي در چارچوب برنامه‌هاي توسعه كشور و توسعه عمران استان از جمله وظايف كارگروه تخصصي ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است.
اين كارگروه همچنين موظف است نسبت به پيشنهاد بودجه سالانه بخش‌هاي ‌مرتبط با وظايف در چارچوب بخشنامه و دستورالعمل تهيه و تنظيم بودجه سالانه كشور، برنامه‌ريزي براي توسعه مشاركت بخش غيردولتي در سرمايه‌گذاري زيرساخت‌ها و تأسيسات گردشگري در استان، شناسايي و تدوين اولويت‌هاي پژوهشي در امور ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ارائه به دبيرخانه شورا، بررسي پيشنهادها و ارائه راهكارهاي مناسب در زمينه ايجاد هماهنگي لازم بين بخش‌هاي مؤثر در تحقق توسعه زيرساخت‌ها و احداث تأسيسات گردشگري در استان، ايجاد هماهنگي بين همه دستگاه‌هاي اجرايي در برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مربوط به ميراث فرهنگي و گردشگري در استان، فراهم كردن زمينه‌هاي ورود سرمايه‌هاي خارجي و داخلي براي توسعه زيرساخت‌ها و تأسيسات گردشگري متضمن جذب توانمندي‌هاي مديريتي در بهره‌برداري و توسعه امكانات بخش در استان اقدام كند.
برنامه‌ريزي براي فراهم آوردن زمينه‌هاي توسعه آموزش‌هاي تخصصي در زمينه ارائه خدمات گردشگري در استان، برنامه‌ريزي در خصوص سيستم‌هاي يك پارچه آمار و اطلاعات مديريتي در زمينه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در استان، تهيه و تدوين سند توسعه گردشگري با رويكرد بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي ميراث فرهنگي، گردشگري و گسترش صنايع دستي در استان، تدوين برنامه‌ها و اولويت‌هاي صنايع دستي و پيش‌بيني ساز و كار حمايتي از هنرمندان اين صنعت در استان، ساماندهي و جذب منابع غيردولتي در حوزه ميراث فرهنگي در استان، جلب و جذب مشاركت‌هاي بخش غيردولتي در محافظت از بناها و فضاهاي با ارزش فرهنگي تاريخي در استان، تسهيل و جلب مشاركت بخش غيردولتي در هر سه حوزه گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي در استان ديگر وظايف كارگروه از جمله وظايف كارگروه تخصصي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است.
اين كارگروه همچنين موظف است نسبت به حذف موانع سرمايه‌گذاري از طريق پيشنهاد اصلاح قوانين و مقررات، تراكم‌زدايي از مقررات و رفع خلاءها به شورا و انجام همه امور مربوط به ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در استان بر اساس پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اقدام كند.
تشكيل اين كارگروه بر اساس مصوبه آيين‌نامه تشكيل شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان‌هاي سراسر كشور و كارگروه‌‌هاي تخصصي در هر استان است كه به منظور هماهنگي و تصميم‌گيري در امور برنامه‌ريزي، توسعه و عمران استان‌ها و نظارت بر آنها و تصويب طرح‌ها در چارچوب سياست‌ها و برنامه‌هاي مصوب در همه استان‌هاي كشوربه تصويب دولت رسيده است.
بر اساس ماده 12 اين آيين‌نامه به منظور پيشبرد اهداف و انجام وظايف شورا، كارگروه‌هاي تخصصي امور اقتصادي و توليدي، امور اجتماعي و فرهنگي، تحول اداري، بهره‌وري و فناوري اطلاعات، آمايش، محيط زيست و توسعه پايدار، اشتغال و سرمايه‌گذاري، بانوان و خانواده، مسكن و شهرسازي،‌ سلامت و امنيت غذايي و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در هر استان تشكيل مي‌شود كه اجراي تصميمات اين كارگروه‌ها منوط به تصويب در شوراي استان است.
كارگروه‌هاي تخصصي مي‌توانند متناسب با وظايف محول شده، گروه‌هاي كاري و كارشناسي در هر يك از زمينه‌ها و محدوده‌هاي جغرافيايي تشكيل دهند.
عناوين، وظايف و اعضاي گروه‌هاي كاري به تصويب شورا خواهد رسيد.
اعضاي كارگروه‌هاي تخصصي موظفند حداقل يك هفته قبل از تشكيل جلسه، پيشنهادهاي خود را براي طرح در كارگروه به صورت كتبي به دبيرخانه كارگروه اعلام كنند و پيشنهادها حسب نوبت و به ترتيب در كارگروه مطرح مي‌شوند.
بر اساس ماده20 اين آيين‌نامه كه مربوط به انتخاب اعضا و وظايف كارگروه تخصصي امور زيربنايي است، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز عضو اين كارگروه است.
بر اساس ماده 22 اين آيين نامه نيز كه مربوط به اعضا و وظايف كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي است، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز عضو اين كارگروه است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همچنين در كارگروه تخصصي آمايش، محيط‌ زيست و توسعه پايدار، كارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه‌گذاري استان، كارگروه تخصصي بانوان و خانواده و كارگروه تخصصي مسكن و شهرسازي نيز عضويت دارد.
انتهاي پيام/ص
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن