تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804924881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفر بيست و سوم هيات دولت آغاز تحول دراستان كرمانشاه (بخش‌سوم و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفر بيست و سوم هيات دولت آغاز تحول دراستان كرمانشاه (بخش‌سوم و پاياني)
داخلي. اقتصادي. مصوبات. هفته. دولت.

استاندار گفت: ‪ ۵۸۰‬هكتار اراضي مورد نياز پالايشگاه آناهيتاي كرمانشاه تملك شده است.

وي افزود: اين پالايشگاه ‪ ۱۲‬نوع فرآورده توليد مي‌كند كه يكي از فرآوردههاي آن قير است كه تاكنون قير مورد نياز غرب كشور از ديگر پالايشگاههاي كشور تامين مي‌شود كه با بهره‌برداري از اين پالايشگاه قير مورد نياز غرب كشور تامين خواهد شد.

استاندار كرمانشاه گفت: اما در مورد احداث كارخانه خودروسازي از وزارت صنايع گلايه‌منديم و اميدواريم تا قبل از انجام سفر دوم رياست جمهوري اين مصوبه نيز اجرايي شود و اگر در اين زمينه به نقطه مطلوبي نرسيم در سفر دوم رييس جمهوري گلايه مردم استان كرمانشاه را به وزارت صنايع اعلام خواهيم كرد.

غفوري در مورد مرز بين‌المللي خسروي و تبادلات مرزي كه از مصوبه‌هاي سفر بود افزود: خوشبختانه پس از يك و نيم سال وقفه با امضا تفاهم نامه‌اي ميان دو كشور ايران و عراق مرز رسمي و بين‌المللي خسروي بازگشايي شد.

استاندار كرمانشاه گفت: هم‌اكنون روزانه بيش از ‪ ۳۰۰‬نفر در حال تردد به كشور عراق هستند كه با فراهم شدن امنيت كامل در استان ديالي عراق فعاليت اين مرز افزايش خواهد يافت.

وي افزود: به موزات اين مرز بازارچه مرزي پرويزخان در قصرشيرين يكي از بازارچه مرزي فعال كشور است كه ادامه فعاليت اين بازارچه نيز از سوي شوراي امنيت ملي مورد تاييد قرار گرفت.

وي گفت: در حال حاضر روزانه دو ميليون دلار معادل ‪ ۳۰‬درصد صادرات بازارچه‌هاي مرزي كشور از طريق بازارچه مرزي پرويزخان صورت مي‌گيرد.

استاندار كرمانشاه گفت: در بخش ورزش نيز با اجراي مصوبات سفر سرمايه گذاري خوبي انجام شد كه با اتمام اين طرح‌ها سرانه فضاي ورزشي در استان تا پايان سال ‪ ۸۶‬از ‪ ۵۰‬سانتيمتر مربع به ‪ ۷۰‬سانتيمتر مربع افزايش يافت.

غفوري اضافه كرد: با تكميل بهره‌برداري از مجموعه دهكده المپيك و ‪۲۹‬ سالن سرپوشيده كه از مصوبه‌هاي سفر رييس جمهوري است و استاديوم ‪ ۱۵‬هزار نفري سرانه فضاي ورزشي استان به بيش از يك متر مربع خواهد رسيد.

معاون امور عمراني استاندار كرمانشاه هم درباره گفت: ‪ ۱۳۶‬مصوبه استاني و ‪ ۱۲‬توافق نامه سفر رييس جمهوري به استان در دست اقدام است.

" محمدحسين جوانمردي" مي‌گويد: در سفر آذرماه سال ‪ ۸۵‬رييس جمهوري ‪۱۵۱‬ مصوبه و ‪ ۱۲‬توافق نامه براي توسعه، عمران و آبادي استان كرمانشاه تصويب شد.

وي گفت: هم‌اكنون ‪ ۸۵‬درصد كل مصوبات در دست اقدام است و فقط يك مصوبه به دليل عدم رغبت بخش خصوصي بلا اقدام مانده است.

جوانمردي تصريح كرد: ‪ ۲۶‬مصوبه نيز در حال پيگيري است كه تلاش مي‌شود اين مصوبه‌ها نيز تا زمان كوتاهي و قبل از انجام دور دوم سفر رييس جمهوري به استان تعيين و تكليف شود.

وي افزود: تاخير در اجراي اين مصوبه‌ها اين است كه برخي از مصوبه‌ها نياز به مطالعه دارد و بخشي نيازمند مشاركت بخش خصوصي مي‌باشد كه جاي يك بخش خصوصي توانمند در استان خالي است.

معاون عمراني استاندار كرمانشاه گفت: با توجه به اينكه پيشرفت مصوبه‌ها نسبت به ديگر استانها در آن محدوده زماني رضايت بخش است پي‌گير ارايه پيشنهاد دور دوم سفر استاني هستيم.

وي افزود: تاكنون نشستهايي با نهاد رياست جمهوري در خصوص انجام دور دوم سفر برگزار شده و ستاد پيگيري مصوبه‌هاي دور دوم سفر نيز تشكيل شده است.

وي گفت: اعتبارات مربوط به مصوبات دور اول سفر به استان در قالب سه بخش ارايه تسهيلات، سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و اعتبارات استاني پيش بيني شده است.

جوانمردي اضافه كرد: حجم كل اعتبارات دولتي، بخش خصوصي و تسهيلات براي اجراي مصوبه‌ها ‪ ۶۵‬هزار ميليارد ريال است.

وي گفت: ميزان اعتبارات استاني پيش بيني شده براي اجراي مصوبه‌هاي سفر دو هزار ميليارد ريال است.

وي مهمترين مصوبه‌هاي دولت در استان را احداث پالايشگاه ‪ ۱۵۰‬هزار بشكه‌اي راه آهن غرب كشور، بازگشايي مرز خسروي، مجموعه فرهنگي تالار شهر كرمانشاه، احداث دهكده المپيك، احداث كارخانه خودروسازي ، قطار شهري، توسعه نيروگاه بيستون و راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي اسلام آبادغرب ذكر كرد.

وي گفت: زمين ‪ ۵۸۰‬هكتاري محل احداث پالايشگاه ‪ ۱۵۰‬هزار بشكه‌اي تملك شده، هيات مديره آن تعيين شده و هم اكنون طراحي آن در دست اجرا است كه عمليات اجرايي آن به زودي شروع خواهد شد.

جوانمردي در خصوص توسعه نيروگاه بيستون گفت: پيمانكار انتخاب شده و تجهيز كارگاه شروع شده و هم‌اكنون تامين اعتبار مورد نياز در دست پيگيري است كه با تامين اعتبار عمليات اجرايي آن شروع خواهد شد.

وي افزود: منطقه ويژه اقتصادي اسلام آبادغرب نيز به تصويب رسيده و عمليات اجرايي آن در دست اقدام است.

معاون عمراني استاندار كرمانشاه گفت: راه‌آهن غرب يك پروژه استاني نيست بلكه پس از تكميل و اتصال به كشور عراق ارتباط آسياي ميانه تا مديترانه را برقرار مي‌كند.

جوانمردي افزود: پروژه راه‌آهن غرب در دو فاز اجرا مي‌شود كه فاز اول از اراك به كرمانشاه و فاز دوم از كرمانشاه به مرز خسروي مي‌باشد.

وي گفت: هم اكنون فاز اول راه آهن غرب كشور از اراك به كرمانشاه كه شامل ‪ ۱۳‬قطعه است كليه قطعات تعيين و تكليف شده و احداث ايستگاهها به پيمانكار داده شده است.

جوانمردي تصريح كرد: عمليات احداث ايستگاه راه آهن در شهر كرمانشاه نيز در دست اقدام است.

وي گفت: اعتبارات تخصيص يافته در سال ‪ ۸۶‬براي ادامه عمليات اجرايي اين پروژه اگر چه رضايت بخش نبود اما به صورت كامل هزينه شد اما در سال جاري ‪ ۳۲۰‬ميليارد ريال اعتبار از محل رديف‌ها براي ادامه عمليات پيش بيني شده است.

وي افزود: با مذاكراتي كه با مسوولان وزارت راه و ترابري صورت گرفته و با توجه به اهميت راه آهن غرب كشور مقرر شد براي تسريع در اتمام اين پروژه بزرگ اعتبارات ويژه‌اي از محل صرفه‌جويي سوخت اختصاص يابد.

وي گفت: پروژه راه آهن غرب كشور با توجه به نقشي كه در رابطه با حمل و نقل ريلي مسافر و بار مي‌تواند ايجاد كند نقشي استاني يا غرب كشوري نيست بلكه با اتصال به عراق بهترين فرصت براي ترانزيت ريلي كشور است.

وي افزود: اين پروژه در مرحله دوم از كرمانشاه به مرز رسمي و بين‌المللي خسروي متصل و از اين نقطه مرزي به كشور راه آهن كشور عراق متصل مي‌شود.

وي تصريح كرد: فاز دوم اين پروژه كه از كرمانشاه به مرز خسروي است مطالعات نهايي آن انجام شده و مسير قطعي آن نيز تعيين و تكليف شده است.

وي گفت: تامين اعتبار براي اين پروژه در دست پي‌گيري است و با توجه به اعتباراتي كه امسال براي سرعت بخشيدن به عمليات اجرايي آن اختصاص يافته سال آينده قطعا اعتبارات بيشتري براي آن پيش بيني خواهد شد.

عمليات اجرايي فاز اول راه آهن غرب كشور به طول ‪ ۲۵۳‬كيلومتر در ‪ ۱۳‬قطعه در سال ‪ ۸۲‬از اراك به كرمانشاه شروع شد كه كمبود اعتبارات تخصيصي روند پيشرفت فيزيكي اين طرح را كند كرده است.

وي گفت: اساسنامه پروژه قطار شهري كلان شهر كرمانشاه پس از تصويب در شوراي ترافيك كشور در پانزدهم تيرماه سال جاري ابلاغ شد.

جوانمردي افزود: پروژه قطار شهري كرمانشاه يكي از مصوبات استاني سفر رييس جمهوري است.

وي گفت: مصوبه سفر مطالعات امكان سنجي آن بود كه با پي‌گيري هاي به عمل آمده در كوتاه‌ترين زمان اين مطالعات انجام شد.

وي افزود: ضرورتها جهت عملياتي كردن اين پروژه مهم، اساسنامه آن بود كه اين اساسنامه تنظيم و به تصويب سرپرست وزارت كشور رسيد و به استان ابلاغ شد.

جوانمردي تصريح كرد: براي اجراي پروژه قطار شهري كرمانشاه ‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده كه طرح از مسير تاقبستان تا ميدان فردوسي كه مسير شماره يك است ‪ ۱۴‬كيلومتر طول دارد.

وي گفت: اين پروژه طي مدت چهار سال به بهره برداري خواهد رسيد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن