تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 13 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837195035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوره تين


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: البحرانى عن محمد بن العبّاس عن محمّد بن القاسم عن محمّد بن زيد عن إبراهيم بن محمّد بن سعد عن محمّد بن فضيل قال: قلت لأبى الحسن الرضا عليه السلام: أخبرنى عن قول الله عزّوجلّ (و التين و الزّيتون) إلي آخر السورة، فقال: التين و الزيتون الحسن و الحسين‏، قلت: (و طور سينين) قال: قال: ليس هو طور سينين و لكن طور سيناء قال: فقلت: فقال: طور سيناء نعم، هو أميرالمؤمنين، قلت: (و هذا البلد الأمين) قال : هو رسول الله صلّي الله عليه و آله‏، أمن الناس به من النار إذا أطاعوه، قلت : ( لقدخلقنا الإنسان فى أحسن تقويم) قال: ذاك أبوفصيل حين أخذ ميثاقه له بالربوبيّة و لمحمّد صلّي الله عليه و آله بالنبوّة و لأوصيائه بالولاية، فأقرّ و قال: نعم، ألاتري أنّه قال (ثمّ رددناه أسفل سافلين) يعنى الدرك الأسفل حين نكص، و فعل بآل محمّد مافعل، قال: قلت: (إلّا الّذين آمنوا و عملوا الصالحات) قال: هو والله أميرالمؤمنين عليه السلام‏‏ و شيعته (فلهم أجر غير ممنون) قال: قلت: (فما يكذّبك بعد بالدين) قال: مهلاً مهلاً لاتقل هكذا هو الكفر بالله، لا والله ما كذب رسول الله‏ بالله طرفة عين، قال: قلت: فكيف هى؟ قال: فمن يكذّبك بعد بالدين، و الدّين أميرالمؤمنين عليه السلام‏ (أليس الله بأحكم الحاكمين ).
البرهان فى تفسير القرآن 4/ 477؛ و آيات در سوره تين /1- 8 .


بحراني از محمد بن عباس از محمد بن قاسم، از محمد بن زيده از ابراهيم بن محمد بن سعده از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن الرضا(ع) عرض كردم: مرا از (مقصود) سخن خداي عزّوجلّ (قسم به انجير و زيتون تا آخر سوره) آگاه سازيد. حضرت فرمود: انجير و زيتون، حسن و حسين‏(ع) هستند، عرض كردم قسم به طور سينين) فرمود: طور سينين نيست، بلكه (درست آن) طور سينا است، آن‏گاه فرمود : آري، مقصود اميرالمؤمنين‏(ع) است. عرض كردم (قسم به اين شهر امين) فرمود: مقصود رسول خدا است؛ مردم به واسطه وجود آن بزرگوار، در صورتي كه فرمانش را اطاعت كنند، از آتش در امانند. عرض كردم (به تحقيق انسان را در بهترين تعديل خلق كرديم) فرمود : مقصود از اين انسان، ابوفصيل (ابوبكر) است در آن هنگام كه خداوند از او نسبت به ربوبيت خويش و نبوت محمد(ص) و ولايت اوصياي وي پيمان گرفت، و او (ابوفضيل) به اينها اقرار نمود و آري گفت: نمي‏بيني كه خداوند فرموده (سپس او را به اسفل سافلين فرستاديم) يعني درك اسفل، و آن (سقوط ابوفصيل به اسفل السافلين) زماني بود كه از اين پيمان خود برگشت و با خاندان محمّد(ص) كرد آنچه كرد. عرض كردم (مگر كساني كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند) فرمود: به خدا قسم، او اميرالمؤمنين‏(ع) و شيعيان وي هستند، عرض كردم (پس چه چيز بعد از اين تو را در دين تكذيب مي كند؟ ) فرمود: صبر كن، صبر كن، چنين مگو كه اين كفر به خداست، به خدا قسم كه رسول خدا(ص ) طرفه العين خداوند را تكذيب نكرد، عرض كردم: پس، آيه چگونه است؟ فرمود: (اينگونه است) پس چه كس بعد از اين تو را در دين تكذيب مي كند، و مقصود از دين اميرالمؤمنين ( ع) است، (آيا خداوند حكم كنندهتين حكم كنندگان نيست) .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن