تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كميته انتخاب فيلم ايراني اسكار بزودي آغاز به‌كار مي‌كند؛ شانس‌بيشتر«آواز گنجشك‌ها» براي ارائه به‌اسكار‌2009


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كميته انتخاب فيلم ايراني اسكار بزودي آغاز به‌كار مي‌كند؛ شانس‌بيشتر«آواز گنجشك‌ها» براي ارائه به‌اسكار‌2009
خبرگزاري فارس: در حالي كه اعضاي كميته انتخاب فيلم ايراني آكادمي اسكار با هماهنگي خانه سينما انتخاب شده‌اند و بزودي كار خود را آغاز مي‌كنند، به نظر مي‌رسد شانس «آواز گنجشك‌ها» براي ارائه به اسكار، بيشتر از بقيه فيلم‌هاي ايراني باشد.


«حبيب ايل‌بيگي» مدير روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي از تشكيل كميته انتخاب فيلم ايراني براي ارائه به آكادمي اسكار خبر داد و گفت: اعضاي كميته اسكار با هماهنگي خانه سينما انتخاب شده‌اند و به‌زودي كار خود را براي انتخاب نماينده ايران در جشنواره اسكار آغاز مي‌كنند.
وي ادامه داد:اين كميته در محل امور بين‌الملل بنياد فارابي تشكيل مي‌شود و فيلم‌هايي كه شرايط شركت در جشنواره اسكار را دارند و زمان اكران‌شان را طي كرده‌اند، بررسي مي‌كنند.
براساس اين گزارش،جامعه اصناف سينمايي كشور هر ساله براي انتخاب نماينده (فيلم) ايران در جشنواره اسكار،كميته‌اي متشكل از نمايندگان خانه سينما تشكيل مي‌دهند كه به همراه مدير بخش بين‌الملل‌ بنياد سينمايي فارابي ،فيلم‌ها را مورد بررسي قرار داده و نماينده را انتخاب و اعلام مي‌كنند.
بنابه گزارش فارس، فيلم‌هايي چون «فرزند خاك» ساخته محمدعلي باشه‌آهنگر، «به همين سادگي» ساخته رضا ميركريمي و «آواز گنجشك‌ها» ساخته «مجيد مجيدي» امسال به عنوان گزينه‌‌هاي اصلي معرفي به كميته اسكار مطرح هستند كه به نظر مي‌رسد با توجه به حضور پررنگ و موفق فيلم «آواز گنجشك‌ها» ساخته مجيد مجيدي در جشنواره‌هاي متعدد جهاني، احتمال انتخاب اين فيلم براي ارائه به آكادمي اسكار 2009 قوت بگيرد.
براساس اين گزارش،فيلم‌هايي مجاز به شركت در بخش خارجي زبان رقابت‌هاي اسكار 2009 هستند كه در موعد زماني 1 اكتبر سال 2007 تا 30 سپتامبر 2008 براي حداقل 7 روز به نمايش عمومي درآمده باشد و همچنين زبان غالب در اين فيلم‌ها بايد زباني غيرانگليسي باشد.
با توجه به اين شرايط ، فيلم «به همين سادگي» كه اوايل امسال در سينماهاي كشور به اكران عمومي در آمده، به همراه فيلم «آواز گنجشك‌ها» امكان بيشتري براي معرفي به اسكار دارند، به‌خصوص كه «آواز گنجشك‌ها» با اكران عمومي پيش از عيدفطر، از شرايط شركت در جشنواره اسكار برخوردار خواهد شد كه گويا مقدمات اين اكران فراهم شده است.
انتهاي پيام/ا
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن