تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820079716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني جام جم در ماه رمضان اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ويژه برنامه‌هاي شبكه جهاني جام جم در ماه رمضان اعلام شد
گروه هنر: شبكه جهاني جام جم ويژه برنامه‌هايي چون «شب‌هاي آسماني»، «بوم سفيد»، «اميدهاي ايران»، «جلوه مهتاب»، «تسبيح اجابت»، «مشك»، «طريق معرفت» و «برگزيدگان قدسي» را براي پخش در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومي شبكه جهاني جام جم، گروه اجتماعي و اقتصادي شبكه جهاني جام جم در شب‌هاي ماه مبارك رمضان يك جنگ شبانه با نام «شب‌هاي آسماني» با اجراي «اميرحسين مدرس» و «كاظم احمد‌زاده» را آماده پخش دارد. در اين جنگ اجتماعي كه به صورت زنده از استوديو پخش خواهد شد چند مهمان مورد علاقه مخاطبان حضور دارند كه پلاتو و پلي بك‌هاي متناسب با ايام روزه‌داري چاشني آن خواهد بود.

در همين برنامه سخنان و پيام‌هاي اخلاقي حجت‌الاسلام‌والمسلمين قرائتي، راشد يزدي، نقويان و مقدسيان هر كدام به مدت 5 دقيقه پيش‌بيني شده است.

پخش گزارش‌هايي از شهرستان‌ها و گراميداشت شب‌هاي قدر و آيين احياء در روزهاي پيش رو و افطارهاي مختلف صاحبان فرهنگ‌هاي گوناگون قومي كشورمان از ديگر بخش‌هاي اين جنگ شاد شبانه است.

بنابر اين گزارش، با توجه به برگزاري نمايشگاه‌هاي قرآني در طول ماه ضيافت الهي مجريان برنامه شب‌هاي آسماني با برقراري ارتباط مستقيم و گزارش‌هاي توليدي شور و شعف اين نمايشگاه‌ها را در قاب تصوير به مهماني چشم‌هاي پاك مخاطبان مقيم خارج از كشور خواهند برد.

همچنين گروه كودك و نوجوان شبكه جهاني جام جم از ديگر گروه‌هاي شبكه جهاني جام جم است كه براي اين دسته از مخاطبان مقيم خارج از كشور برنامه‌هاي ويژه‌اي را تدارك ديده است. برنامه‌هاي «بوم سفيد»، «قاب يك نگاه» و «اميدهاي ايران» در طول ماه خودسازي و عبادت رمضان، اختصاص به اين موضوع دارد.

«بوم سفيد»

در برنامه «بوم سفيد» كه به تهيه‌كنندگي «كاميار اسماعيلي» روزهاي شنبه و يكشنبه هر هفته ساعت 12:15 به وقت اروپا پخش خواهد شد و در آن به آداب روزه، عبادت و دعا، ميلاد خجسته امام حسن مجتبي (ع)، ضربت خوردن و شهادت امير مومنان علي (ع)، شب‌هاي قدر و عيد سعيد فطر با بيان مجريان جوان برنامه پرداخته خواهد شد.

در هر يك از برنامه‌هاي «بوم سفيد» يك مهمان ويژه به همراه يك قاري نوجوان كشور در اين برنامه يكساعته حضور خواهند داشت و بخش مسابقه اين برنامه با سوالات ويژه ايام ماه مبارك رمضان اجرا خواهد شد.

«قاب يك نگاه»

برنامه «قاب يك نگاه» نيز در طول ماه مبارك رمضان از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت 18:15 با اجراي «ابوالفضل نصيري» در يك برنامه تركيبي به مدت ده دقيقه گزارش‌هايي از محافل قرآني و گفت‌وگو با قاريان نوجوان را به تصوير در مي‌آورد. حضور مجري برنامه در محافل عبادي و معنوي و گزارش‌هايي از كلاس‌هاي آموزشي قرائت قرآن از ويژگي‌هاي اين برنامه است.

«اميدهاي ايران»

برنامه «اميدهاي ايران» با اجراي «نجم‌الدين شريعتي» ديگر برنامه گروه كودك و نوجوان شبكه جهاني جام جم است كه روزهاي دوشنبه تا جمعه موضوعات ويژه ماه مبارك رمضان را در قالب پلاتو بيان مي‌كند.

اين برنامه با توجه به موضوعات قرآني نظير عبادت، روزه و نماز به پيشواز ليالي قدر رفته و در انتها روز گشايش و فطر را گرامي مي‌دارد.

گروه تاريخ، ادب و هنر شبكه جهاني جام جم نيز اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي‌هاي مخاطبان را به مناسبت فرا رسيدن ضيافت در زمينه عرفان نشانه گرفته و در اين زمينه برنامه‌سازي كرده است.

«جلوه مهتاب»

بنابر اين گزارش، برنامه «جلوه مهتاب» با تهيه‌كنندگي و اجراي «اسماعيل آذر» با محتواي فرهنگي، ادبي به مضامين اخلاقي عرفاني خواهد پرداخت و با بخش‌هاي متنوع نمايشي و كارشناسي در بيست و سه روز از ايام ضيافت الهي همه روزه به مدت نيم ساعت به مهماني بينندگان مقيم خارج از كشور خواهد آمد.

رمضان به عنوان يك ماه پربركت جايگاه تبيين و ترويج احكام اسلامي را در بين ساير ماه‌هاي سال بيشتر از پيش داراست و گروه برنامه‌سازي فرهنگ و انديشه ديني شبكه جهاني جام جم با برنامه‌هاي متنوع در خدمت مشتاقان علم و نور خواهد بود.

«تسبيح»

برنامه «تسبيح» كه در ماه مبارك رمضان با نام «تسبيح 3» از طريق آنتن ماهواره به مهماني خانه‌هاي پرمهر و محبت بينندگان خواهد رفت و از روز آخر ماه شعبان تا پايان ماه مبارك رمضان و عيد سعيد فطر به مدت 75 دقيقه از طريق مباحث كارشناسي و ارايه گزارش‌هاي مربوط به اين ضيافت الهي در داخل و خارج از كشور همچنين ميان برنامه و اذان‌گاهي، سخن دل، تواشيح و امثال آن، آموزه‌هاي لازم را براي بينندگان مقيم خارج از كشور تدارك ديده است كه فيض الهي بيشتر و بيشتر در پايان اين ضيافت الهي را نصيب آنان گرداند.

«اجابت»

برنامه «اجابت» نيز امسال با نام «اجابت 2 » در شب‌هاي قدر اين ماه پرفيض هر كدام به مدت نيم ساعت مخصوص ساكنين قاره پهناور آسيا تدارك و تهيه شده است كه حجة الاسلام محدثي و دكتر رفيعي محمدي و مهندسي سيد‌مجتبي حسيني به عنوان كارشناسان پاسخگوي سوالات مجري برنامه خواهند بود. اين برنامه ضمن برخورداري از حضور اين كارشناسان مسايل ديني، از ميان برنامه، تواشيح و پلاتوي مجري نيز بهره‌مند است. تهيه‌كنندگي اجابت به عهده «خاتم‌ اقدس كاربخش» با اجراي «علي جباري» است.

«مشك»

مناسبت‌هاي مختلفي در ماه مبارك رمضان وجود دارد كه از جمله آن‌ها شب‌هاي قدر، ميلاد دومين امام همام حضرت امام حسن مجتبي (ع) شهادت حضرت اميرمومنان علي (ع)، وفات حضرت خديجه كبري (س) است كه برنامه مشك در قالب مداحي و مولودي خواني و روضه خواني لحظات توام با تفكر را براي بينندگان مقيم خارج از كشور تدارك ديده است كه با مداحي سعيد حداديان، محمود موسوي، اعتماد سعيد، مرتضي طاهري و صادق آهنگران انجام خواهد پذيرفت.

11 برنامه‌اي كه در طول ايام پرفيض و بركت ماه رمضان با نام «مشك» پخش خواهد شد، هر يك به مدت 15 دقيقه است.

«طريق معرفت»

سخنراني‌هاي مذهبي متناسب با ماه رمضان كه توسط طباطبايي، غروي، ثمري، مرادي، فرحزادي، امامي كاشاني، صديقي و شيخ حسين انصاريان انجام مي‌شود در برنامه‌هايي نيم ساعته از 3 كانال شبكه جهاني جام جم پخش خواهد شد كه در آن آثار و فوايد اين ماه در انسان، مباحث قرآني، اخلاقي و تربيتي از طريق رسانه منبر مورد كالبد شكافي قرار مي‌گيرد.

«در مسير حقيقت»

بنابر اين گزارش، برنامه «در مسير حقيقت» نيز در قالب سخنراني هر روز در طول ماه ضيافت الهي آگاهي‌هاي مخاطبان را در مورد نهج‌البلاغه و درسهايي از خطبه 69 اين كتاب شريف مورد كنكاش و بررسي قرار خواهند گرفت.

«برگزيدگان قدسي»

دو برنامه يكساعته كه روزهاي دهم و پانزدهم ماه رمضان با عنوان برگزيدگان قدسي پخش خواهد شد، اختصاص به وفات حضرت خديجه (س) و ميلاد خجسته امام حسن (ع) داشته كه روايت آن را مرحوم حميد عاملي، زماني كه در قيد حيات بود به عهده داشته و مباحث كارشناسي غناي برنامه را افزون مي‌كند. در حاشيه، واگويي و تواشيح نيز زينت‌بخش سمعي و بصري برنامه خواهد بود.

«دعاي مجير» نيز روزهاي سيزدهم تا پانزدهم، زيارت جامعه كبيره در شب‌هاي قدر و مناجات حضرت علي اميرالمومنين در مسجد كوفه با صداي حاج مهدي سماواتي در قالب ادعيه توسط تامين برنامه شبكه جهاني جام جم در اختيار گروه برنامه‌سازي فرهنگ و انديشه ديني قرار گرفته است كه در ايام اعلام شده پخش خواهد شد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن