تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812968567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژه برنامه هاي ماه مبارك رمضان در راديو قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ويژه برنامه هاي ماه مبارك رمضان در راديو قرآن
همزمان با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان راديو قرآن براي شنوندگان برنامه هايي از جمله "بشارت"، "بهار قرآن"، "روزه اولي ها"، "ويژه اذان مغرب و سحر" تهيه و تدارك ديده است.
مجيد ميرزايي، مسئول اطلاع رساني راديو قرآن، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه بشارت هر روز صبح از ساعت 7:10 تا 8 بامداد از راديو قرآن پخش مي شود اين برنامه در ايام ماه مبارك با بخش هاي متنوعي از جمله احكام روزه با حضور (حجة الاسلام واعظ)، تلاوت ترتيل صبحگاهي با صداي قاري بين المللي حامد شاكرنژاد به همراه ترجمه و تبيين تأثير روزه بر سلامتي (خانم دكتر پورحسيني) و رمضان در قرآن و روايات و فرهنگ روزه داري خواهد بود و همچنين در بخش ديگري از اين برنامه به پخش گزارش هايي در باره آداب و رسوم شهرهاي مختلف كشورمان مي پردازد.

وي افزود: "بهار قرآن" عنوان ديگري از برنامه هايي است كه مي توانيد روزهاي فرد ماه رمضان ساعت 10 صبح شنونده اين برنامه شويد، استفاده از خطبه حضرت رسول (ص) در آخرين جمعه ماه شعبان، يادآوري گرسنگي و تشنگي روز قيامت، احترام به بزرگترها، تلاوت قرآن، دعا، صله رحم، صلوات، يتيم نوازي، توبه از ديگر بخش هاي اين برنامه است.

وي تصريح كرد: "روزه اولي ها" برنامه اي براي نوجواناني است كه براي اولين بار روزه مي گيرند، اين برنامه در قالب نمايشي با بازي دختري نه ساله و پسري 14 ساله به آشنايي همسالان خود با احكام روزه داري مي پردازد قصه گويي، خاطره گويي، بيان احكام و تلاوت قرآن از بخش هاي ديگري از برنامه است." روزه اولي ها" هر روز از ساعت 10:45 تا 11 از راديو قرآن پخش مي شود.

وي خاطرنشان كرد: علاقمندان به سخنراني و تفسير نيز مي توانند با "سخن رمضان"، تفسير آيت الله مكارم شيرازي (ساعت 21) در مكتب وحي شنبه ها آيت الله سبحاني (ساعت 15)، "بوستان معرفت" حجت الاسلام رفيعي (13:30) و "بهار قرآن" سخنراني در موضوعات مختلف (ساعت 9 همراه شوند).

همچنين، "شرح سوره عنكبوت" توسط آيت الله طباطبائي (1:30)، شرح سوره نور در برنامه "نور علي نور" توسط حجت الاسلام كلباسي نيز از جمله برنامه هاي تفسيري راديو قرآن در ماه مبارك رمضان است.

وي با بيان اينكه ماه رمضان ماه دعا، مناجات و راز و نياز است در اين باره گفت: به همين مناسبت تهيه كنندگان مختلف راديو قرآن با فراهم كردن بهترين ادعيه، مناجات ها، تلاوت هاي زيبا، تواشيح، اشعار مناجاتي، احاديث و بحث هاي مختلفي در حوزه هاي پزشكي، روانشناسي و اخلاق و آداب روزه داري و بيان احكام و احاديث رمضان و اثرات روزه داري، اعمال اين ماه مبارك با حضور كارشناسان متعدد و شرح ادعيه و گزارش هاي مستقيم زنده و متنوع از تمام نقاط كشور سعي كرده اند لحظاتي عرفاني همراه با نشاط معنوي را ايجاد كنند از اين رو شنوندگان مي توانند در ساعت 12:40 با برنامه "اوج" و ساعت 18:30 با برنامه "بركت" و ساعت 3:30 "تا خدا" همراه شوند.

وي افزود: همچنين راديو قرآن براي هنرمندان و شنوندگان بر نامه اي تحت عنوان "درنگ" با طرح يك آيه از قرآن ضمن شرح و ترجمه آن از همه علاقمندان دعوت مي كند تا برداشت خود را در قالب، مقاله، شعر، داستان كوتاه، نقاشي، عكس و ... براي برنامه ارسال كنند كه به آثار برگزيده جوايز نفسيي اهدا خواهد شد.

وي اظهار داشت: "طوبي رمضان" علاقمندان به ابتهال و با موضوع ادعيه و ابتهالات مي توانند در ساعت 2 به شنيدن آن گوش فرا دهند.

گفتني است، كارشناسان و تهيه كنندگان گروه تلاوت، راديو قرآن تلاوت هايي در سه بخش براي علاقمندان قرآن تهيه كرده است كه بخش اول شامل تلاوت ترتيل يك جزء كامل هر روز ساعت 5:30، 11:10 و 23 بخش دوم تلاوت تحقيق هر روز ساعت 00:35، 3:00، 8:30، 14:40، 15:30 و بخش سوم هر روز ساعت 8:10 و 10 صبح پخش مي شود./ط
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 627]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن