تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806580569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كم‌تجربگي اوباما در به آب و آتش زدن عليه ايران به نفع اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كم‌تجربگي اوباما در به آب و آتش زدن عليه ايران به نفع اسرائيل


باراك اوباما نامزد حزب دموكرات امريكا كه از سوي رقباي انتخاباتي اش به كم تجربگي سياسي متهم است، با پر رنگ كردن اظهارات ضدايراني خود در حمايت از رژيم صهيونيستي اين ذهنيت را تقويت كرده است.

به گزارش رجانيوز، اوباما 2 روز پيش در جمع 250 نفري كنوانسيون حزب دموكرات در داونپورت (ايالت يوتا- امريكا) ‌گفت: «پيش از آنكه اسرائيل احساس كند بايد خود درباره مسئله هسته اي ايران اقدام كند، غرب بايد به طور جدي درباره برنامه هسته‌اي اقدام كند. ما بايد پيش از آنكه اسراييل احساس كند كه در اين مسير تنهاست اين اقدام را صورت دهيم».

وي در حاشيه اين كنوانسيون از پاسخ به سؤالي در باره شايعه اينكه به اسراييل چراغ سبز حمله به ايران پيش از انتخابات ماه نوامبر داده شده است، خودداري كرد. با اين حال، اعتراف كرد: «اسراييل احساس تهديد مي كند و در‌باره اينكه به ايران اجازه داده نشود به سلاح هسته‌اي دست يابد، مصمم است».

اوباما همچنين تأكيد كرد: «بايد براي ضربه زدن به ايران از تحريم‌ها و ديپلماسي استفاده كرد تا اسرائيل احساس نكند، پشتش خالي است و اقدام به حمله نكند».

نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري امريكا همچنين گفت: «يك ايران مسلح به تسليحات اتمي تغيير دهنده بازي در منطقه خواهد بود و امكان دخالت جمهوري اسلامي از طريق عوامل افراطي در عراق و تهديد منابع نفت فراهم خواهد شد».

اوباما در حالي اين اظهارات را مطرح مي كند كه در آغاز رقابت‌هاي انتخاباتي از "مذاكرات بدون پيش شرط با ايران" سخن مي‌گفت، اين در شرايطي بود كه همزمان جرج بوش و جان مك كين، رقيب انتخاباتي جمهوريخواهش، از "تعليق غني سازي اورانيوم به عنوان پيش شرط مذاكرات" سخن مي‌گفتند.

در آن مقطع رسانه‌ها در تحليل اظهارات اوباما از احتمال اصلاحات اساسي در سياست خارجي امريكا، بخصوص در زمينه عراق و برنامه هسته‌اي ايران، با پيروزي اوباما خبر دادند كه اين موضوع به برگ برنده وي نيز تبديل شده بود، اما اكنون به نظر مي‌رسد هدف اين رويكرد تبليغي در ابتداي رقابت‌هاي انتخاباتي "جلب توجه افكار عمومي امريكا" بوده است. افكار عمومي كه به خاطر تقويت احساسات ضد جنگ در آن، به گزينه‌اي غير از جمهوريخواهان متمايل شده به همين علت در انتخابات كنگره امريكا بيشترين رأي را به دموكرات‌ها دادند.

اما با نزديك شدن به موعد انتخابات، كناره گيري هيلاري كلينتون رقيب دموكرات اوباما و جدي شدن رقابت‌هاي انتخاباتي بين جمهوريخواهان و دموكرات‌ها، اوباما براي عبور از سد انتخابات و دست يافتن به پيروزي درصدد است برخي ملاحظات را در سياست‌هاي تبليغي خود اعمال كند.

"رفع نگراني از رژيم صهيونيستي و لابي صهيونيستي در امريكا و حتي اروپا از پيامد‌هاي پيروزي انتخاباتيش براي منافع آنها در امريكا، منطقه و جهان" و "تلاش براي كنترل پيامد‌هاي منفي اين پيروزي براي ديپلماسي غربي و صهيونيستي عليه برنامه هسته‌اي ايران"‌، از مله اين سياست هاي تبليغي است كه اوباما را واداشته است تا بر اين مسئله تأكيد كند كه پيروزي وي در سياست ضد ايراني امريكا، تأثيري نخواهد داشت.

به آب و آتش زدن اوباما براي ابراز وفاداري به رژيم صهيونيستي در شرايطي است كه اسرائيل پرهزينه ترين دوران را براي امريكا ايجاد كرده است به طوري كه حتي در سند امنيت ملي امريكا در سال 2008، نام اسرائيل از ستون مرزهاي استراتژيك امريكا حذف شده است.

با اين حال، اوباما در حالي كه سياست خود در قبال ايران را با نوعي پراكندگي ناشي از بي تجربگي و دوگانگي دنبال مي كند، همچنان اذعان دارد حمله به عراق بي معناترين كاري بود كه دولت امريكا مي توانست به عنوان سياست منطقه اي انجام دهد زيرا اين كار باعث باز گذاشتن دست ايران و تقويت سران اين كشور در ادامه مسير هسته اي خود شده است. اين گزاره تبليغي حاكي است "احساسات ضد جنگ" و تمايل به خروج نظاميان امريكا از عراق همچنان يكي از دغدغه‌هاي مهم مردم امريكا و تنها برگ برنده دموكرات‌ها در انتخابات است، هر چند شواهد حكايت از اين دارد كه حتي پس از پيروزي دموكرات‌ها در اين انتخابات، سياست حضور نظامي امريكا در عراق ادامه مي يابد.

نظرات كاربران:
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن