تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816488390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأكيد رهبرمعظم انقلاب در جمع ۱۰۰۰ نخبه جوان: دانش را جايگزين نفت كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تأكيد رهبرمعظم انقلاب در جمع ۱۰۰۰ نخبه جوان: دانش را جايگزين نفت كنيم
گروه سياسى ـ حضرت آ يت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى روز گذشته در ديدار بيش از يكهزار نفر از نخبگان جوان دانشگاهى، علم را يك ارزش و وسيله اى براى رسيدن به اقتدار و ثروت ملى دانستند و تأكيد كردند: امروز بايد يكى از گفتمان هاى پايه اى كشور، گفتمان پيشرفت علم و فناورى باشد.

385341.jpg

ايشان با اشاره به عقب ماندگى تاريخى ۱۵۰ ساله كشور در خصوص علم و فناورى افزودند: با وجود اين عقب ماندگى، ملت ايران از استعدادهاى فراوان و هوش بالاى انسانى برخوردار است و مى تواند با استفاده از اين امكان ارزشمند، كارهاى بزرگى را براى جبران عقب ماندگى خود انجام دهد.
رهبر حكيم انقلاب اسلامى با يادآورى حركت علمى و نهضت توليد علم در دوازده سال اخير در كشور خاطر نشان كردند: در اين مدت پيشرفت هاى زياد و شگرفى به دست آمده است اما به هيچ وجه نبايد به اين حد قانع بود. حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اين كه همه اين پيشرفت ها با اتكا به استعدادهاى داخلى و بدون كمك خارجى به دست آمده است، افزودند: جوان هاى با هوش و زيرك ايرانى، مظلومانه و تنها ولى با اعتماد به نفس ملى توانستند نهال علم را در كشور رشد دهند و آن را به ثمر برسانند.
ايشان لازمه پيشرفت علمى و جبران عقب ماندگى ها را داشتن ثروت دانستند و خاطرنشان كردند: بايد به مرحله اى از توانايى برسيم كه بتوانيم با استفاده از علم توليد ثروت بكنيم و از همان ثروت نيز براى پيشرفت علم بهره بگيريم. رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر اين كه كشور بايد به مرحله اى برسد كه علم و ثروت هم افزايى پى در پى داشته باشند، افزودند: آن روزى كه ما بتوانيم درآمد كشور را از راه دانش به دست آوريم و در چاه هاى نفت را پلمب كنيم، آن روز روز خوبى براى ملت ايران خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر اين كه در حركت و پيشرفت علمى بايد جهت گيرى ها معنوى و الهى باشد، خاطرنشان كردند: متأسفانه كشورهاى غربى ضمن انحصارطلبى علمى، از علم سوءاستفاده كرده و آن را در جهت مخالف با منافع بشريت و ارزش هاى انسانى به كار گرفته اند.معظم له در بخش ديگرى از سخنان خود با اظهار رضايت از فعاليت خوب بنياد نخبگان و معاونت علمى و فناورى رياست جمهورى، لزوم رفع برخى ناهماهنگى ها ميان بخش هاى مرتبط با علم و فناورى را خاطرنشان كردند. رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر لزوم بزرگداشت و تكريم نخبگان علمى، مسئوليت اصلى در اين زمينه و همچنين معرفى نخبگان علمى به مردم را متوجه رسانه ها بويژه رسانه ملى دانستند و افزودند: در صدا و سيما بايد اهتمام بيشترى به نخبگان علمى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: من طرفدار ورزش قهرمانى و نخبه پرورى در باب ورزش قهرمانى و علاقه مند به قهرمانان ملى هستم اما نبايد توجه به نخبگان علمى در رسانه ملى كمتر از نخبگان ورزشى و همچنين چهره هاى هنرى باشد.
ايشان با تأكيد بر اصلاح اين رويه، خدمت به كشور از راه علم را يك افتخار دانستند و خاطرنشان كردند: اگر كسب دانش با نيت خدمت به كشور و سربلندى ملت باشد، قطعاً عبادت و يكى از حسنات خواهد بود.
در ابتداى اين ديدار آقايان:
كسرى احمدى كمال آباد دارنده مدال طلاى المپياد جهانى رياضى سال ،۸۷ ايمان مهيائه دارنده طلاى المپياد كشورى فيزيك در سال ،۸۷ حامد تركش اصفهانى دارنده تنديس زرين فن آفرينى از جشنواره شيخ بهايى، سجاد فولادى قلعه رتبه اول آزمون سراسرى رياضى سال ،۸۷ اميرمهدى احمدى نژاد دارنده مدال طلاى المپياد كامپيوتر سال ،۸۷ سيدمصطفى عماد وكيلى دانش آموخته رتبه اول رشته خاكشناسى، محمدرضا حسنى آهنگر دارنده رتبه برگزيده جشنواره بين المللى خوارزمى، شايان دشميز دارنده مدال نقره المپياد رياضى سال ،۸۷ بهزاد دهقان نژاد نماينده انجمن مخترعان، و خانم ها زهرا ساكيانى رتبه اول آزمون سراسرى علوم انسانى سال ،۸۷ رضوان زنديه رتبه سوم المپياد دانشجويى اقتصاد، طيبه موسوى دانش آموخته رتبه اول دكتراى نانو مواد، فاطمه رهبرى زاده رتبه برگزيده جشنواره رازى و گلچين صنعتى رتبه دوم جشنواره بين المللى خوارزمى مطالبى را در باره مسائل علمى، آموزشى و تحقيقاتى بيان كردند.
محورهاى اصلى مطالبى كه نخبگان جوان بيان كردند عبارتند از:
- لزوم كشف و شناسايى استعدادهاى جوان و حمايت از آنان - تقويت بيش از پيش روحيه خودباورى و اعتماد به نفس ملى در ميان نسل جوان - بازنگرى در معيارهاى انتخاب نخبگان- حمايت از فعاليت هاى علمى در فناورى هاى نوين همچون نانو - استفاده از نخبگان جوان در ترسيم نقشه علمى كشور - در اختيار قرار دادن امكانات علمى براى افراد مستعد در مناطق محروم - پشتيبانى عملى از نخبگان و پرهيز از حمايت هاى شعارى - جهت دهى فعاليت هاى پژوهشكده ها و مقالات علمى به منظور بهره بردارى م ناسب - ايجاد زمينه مناسب براى جوانان نخبه در مراكز علمى و سازمان ها - استفاده از ظرفيت حضور جوانان در المپيادهاى جهانى براى معرفى فرهنگ و توانمندى هاى ايران - اهتمام ويژه به پارك هاى فناورى - تغيير سيستم آموزش از حفظ محورى به كارهاى جمعى علمى و پژوهشى - فراهم كردن فرصت بازديدهاى علمى جوانان نخبه و آشنايى آنان با توانمندى هاى كشور - توجه عميق تر به قرآن كريم و استفاده عملى از توصيه ها و دستورات قرآن - نياز به راهبرد جديد براى راه هاى ميان بر رسيدن به علوم پيشرفته - عمل مسئولان به وعده هاى داده شده به نخبگان و محققان جوان - برخورد عادلانه در تصويب طرح هاى علمى و اعطاى تسهيلات - در اختيار قرار دادن فرصت هاى مطالعاتى به اساتيد و پژوهشگران جوان - برخورد علمى و غير تبليغى رسانه ها با دستاوردهاى علمى - ساماندهى برخى قوانين دست و پاگير بنياد ملى نخبگان و حمايت بيش از پيش از مخترعان جوان.

385314.jpg

همچنين در اين ديدار واعظ زاده معاون علمى و فناورى رئيس جمهور و رئيس بنياد ملى نخبگان در گزارشى اعلام كرد: فناورى هاى راهبردى كشور مشخص و براى توسعه و تقويت آن برنامه ريزى شده است.
در پايان اين ديدار نخبگان جوان دانشگاهى نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت الله خامنه اى اقامه كردند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن