تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 20 آبان 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827949199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شماره بیست و سه ( The Number 23 )


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: thenumber23_poster.jpg]

عنوان فارسی: شماره بیست و سه ( The Number 23 )
جمله ی تبلیغاتی: The truth will find you.
محصول سال: 2007 ( اولین عرضه در February 21 )
ژانر: درام ، رمزآلود ، مهیج
به کارگردانی: Joel Schumacher
فیلم نامه: نوشته‌ی Fernley Phillips
با هنرمندی:
Jim Carrey در نقش Walter Sparrow/Fingerling
Virginia Madsen در نقش Agatha Sparrow/Fabrizia
Logan Lerman در نقش Robin Sparrow
Danny Huston در نقش Isaac French/Dr. Miles Phoenix
Lynn Collins در نقش Suicide Blonde/Mrs. Dobkins/Young Fingerling’s Mother
Rhona Mitra در نقش Laura Tollins
Michelle Arthur در نقش Sybil
Mark Pellegrino در نقش Kyle Finch
Paul Butcher در نقش Young Fingerling/Young Walter
David Stifel در نقش Hotel Clerk
Corey Stoll در نقش Sergeant Burns
Ed Lauter در نقش Father Sebastian
Troy Kotsur در نقش Barnaby
Walter Soo Hoo در نقش Chinese Restaurant Owner
Patricia Belcher در نقش Dr. Alice Mortimer
آهنگساز: Harry Gregson-Williams
این فیلم با نام های :
23 numara (Turkey) (Turkish title)
Number 23 (Germany / Italy)
Número 23 (Argentina / Brazil)
A 23-as szám (Hungary)
Nombre 23, Le (France)
Numero 23 (Finland)
نیز شناخته می شود.
محصول کشور: USA
لوکیشن ها:
Cocoa Beach, Florida, USA
Los Angeles, California, USA
Monrovia, California, USA
زبان: English
تصویر: رنگی
صدا: SDDS ، DTS ، Dolby Digital
رده بندی سنی: R افراد زیر ۱۷ سال با همراهی والدین تماشا کنند.
زمان فیلم: 95 دقیقه


خلاصه داستان:

والتر اسپارو بهمراه همسرش آگاتا و فرزندش رابین زندگی معمولی و خوبی را می گذرانند تا اینکه یک روز آگاتا کتابی به اسم "شماره ۲۳" را از یک کتاب فروشی دست دوم خریداری کرده و به والتر هدیه می دهد . داستان کتاب درباره یک کاراگاه خصوصی به اسم فینگر لینگ است که عدد ۲۳ ذهنش را به شدت مشغول کرده و هرجا می رود این عدد را می بیند . والتر شروع به خواندن کتاب کرده و پس از اتمام آن احساس عجیبی نسبت به فینگر پیدا می کند . او هم مانند او عدد ۲۳ را همه جا جلوی چشمش می بیند و در ادامه به این نتیجه می رسد که این عدد با سرنوشتش به نوعی گره خورده است و برای حل این مشکل به یک روانپزشک مراجعه می کند اما او نیز هیچ کمکی به او نمی کند و او اوضاع با تصور برخی صحنه های قتل عجیب و غریب توسط او وخیم تر می شود .

[تصویر: number8.jpg]

[تصویر: number6.jpg]


نگاهی كوتاه به فیلم:

جوئل شوماخر این بار پس از فیلم های موفقی چون "۸ میلی متری" و "باجه تلفن" فیلم "شماره ۲۳"را بر اساس داستانی پیچیده می سازد. وی با انتخاب کمدینی چون جیم کری ریسک بزرگی را متحمل شد؛ ولی جیم توانست قدرت خود را در ایفای چنین نقشی به تصویر بکشد. داستان فیلم مردی را حکایت می کند که همسرش کتابی را به وی هدیه می دهد با نام شماره۲۳ و این کتاب داستان مردی را روایت می کند که بسیار شخصیتی شبیه به خواننده کتاب دارد تا اینکه تاثیرات شدیدی نیز بر وی می گذارد تا اینکه متوجه می شود خود او این کتاب را نوشته است!

[تصویر: number3.jpg]

فیلم بسیار به عدد ۲۳ تکیه دارد و تیتراژ زیبای فیلم نیز همین را نشان می دهد. مثلا زمان بمب گذاری هیروشیما که ساعت ۸:۱۵ دقیقه بود مجموع این دو عدد ۲۳ می شود و یا مایایی ها معتقد بودند که روز ۲۳ سال ۲۰۲۳ دنیا به پایان می رسد.در اصل با آوردن سند هایی بیننده را نیز به تامل در باب این عدد وا می دارد. نمایشنامه فیلم به ریز ترین نکات نیز دقت کرده است که فیلمی پیچیده و بسیار سرگرم کننده را می سازد. جوئل شوماخر قبلا فیلم های بت من را کارگردانی می کرده، البته در سالهای اخیر فیلم های قشنگی را ساخته که متاًسفانه بی بهره از جایزه های بین المللی بوده اند. فیلم از آن دسته فیلم هایی است که آخرش رو نمی توانید حدس بزنید!


نقد فیلم:

جوئل شوماخر متولد ١٩٣٩ نیویورک از آن دسته کارگردان های با استعدادی است که همواره کوشیده میان یک کارگردان استودیویی بودن و کارگردانی صاحب دلمشغولی و سبکی خاص تعادلی ایجاد کند. شخصیت های محبوب او افرادی عادی هستند که در دقایقی خاص سعی در به دست گرفتن کنترل زندگی و سرنوشت خویش دارند. نوعی شورشی های امروزی مانند مایکل داگلاس در سقوط یا گروه جویای علم Flatliners و نیکلاس کیج در ٨ میلی متری، که اولی نامزدی نخل طلای کن و سومی نامزدی خرس طلای جشنواره برلین را برای او به دنبال آورده است.
رمز و رازی که در اطراف شخصیتها و گذشته آنان وجود دارد راه را برای بررسی های روانشناختی و گاه جامعه شناختی باز می کند. به عنوان مثال می توان از اتاقک تلفن(٢٠٠٢) نام برد که نشان دهنده ی تبحر او در خلق اتمسفری دلهره آور در زمان و مکانی محدود نیز هست.

[تصویر: number4.jpg]

شماره ٢٣ به عنوان آخرین فیلم ( و ٢٣ مین فیلم! ) چنین کارگردانی می باید دارای ویژگی ها و پیچیدگی های ساختاری و روایی بیشتری باشد که هست. یک فیلم مهیج کاملاً متفاوت با فیلمنامه ای دقیق و ظریف که می تواند ذهن های مبتلاً به تئوری های توطئه و آشوب را فریفته ی خود کند. به نمونه ای از این ریزه کاری ها اشاره می کنم:
▬ پلاک کتابفروشی اوایل فیلم ٥٩٩ است، یعنی ٥+٩+٩=٢٣
▬ اتاق والتر در آسایشگاه ٣١٨ است، یعنی 8-31=23
▬ شماره آپارتمان محل خودکشی زن موطلایی ٩٥٩ است
▬ نام سگ مرموز فیلم NED است، N چهاردهمین حرف الفبای انگلیسی، E پنجمین و D چهارمین است، یعنی ١٤+٥+٤=٢٣ و ...

[تصویر: number7.jpg]

شوماخر کارگردانی است که آثارش به راحتی قابلیت وارد شدن و نزدیکی با ژانر ترسناک را دارد، اما پرهیز هوشمندانه وی از غلطیدن به این ورطه منتقدان را بیشتر به دنبال کردن کارهای وی را راغب می سازد. انتخاب قصه های مناسب که اغلب با پالایش روحی شخصیت ها و رستگاری شان به پایان می رسد، در کنار فضاسازی های گوتیک وی از نقاط قوت فیلم های او به شمار می رود.

[تصویر: number5.jpg]

غرق شدن در اسرار اعداد اتفاق تازه ای نیست. نمونه شرقی آن را می توان در نهضت حروفیه خودمان نیز یافت که به اسراری نهفته در پشت حروف اعتقاد داشتند. شوماخر و فیلمنامه نویس اش کوشیده اند تا منطقی باور پذیر به داستان خود بدهند و توفیقی نسبی نیز در این کار پیدا کرده اند. تنها ضعف فیلم نبود تعادل میان صحنه های جذاب خیالی مربوط به کارآگاه فینگرلینگ و زندگی کسالت بار اسپارو است. اتفاقی که نمی تواند مانع از انتظار ما برای دیدن فیلم بعدی وی شود. شماره ٢٣ دیالوگ های پیچیده و ظریفی نیز دارد که شاید بیننده را دچار سردرگمی کند، اما همین امر می تواند دلیلی دیگر بر جذابیت آن و تعقیب ماجراهای آن شده و بر هیجان آن بیفزاید. اتفاقی که با استقبال ٣٤ میلیون دلاری تماشاگر آمریکایی از فیلمی ٣٢ میلیون دلاری به حقیقت پیوسته و بدیهی است که به این مبلغ افزوده خواهد شد. حضور ویرجینیا مدسن -که تقریباً از دیده ها ناپدید شده بود-در نقشی هر چند کوتاه و قابل قبول و تماشای جیم کری در نقشی چنین جدی و پیچیده تجربه تازه ای است. تنها باید مراقب باشید که همچون آنها اسیر ارقام نشوید!

[تصویر: jim_carrey2.jpg]

[تصویر: jim_carrey1.jpg]


تحلیل کوتاه از فیلم:

نكته ی بسیار حایز اهمیت در این فیلم شاید جمله كوتاهی باشد كه تمامی ما میدانیم. اما مهم این است كه اولا چقدر به جمله خود اعتقاد داریم و دوم اینكه این جمله را كجا ها میتوان بكارگرفت؟
جمله این است: ما دنیای اطراف خود را آنگونه كه می اندیشیم می بینیم.
نكته اینجاست كه ما به سادگی والتر اسپارو ( Jim Carrey ) را به بوته ی نقد می گذاریم، زیرا اعتقاد او بسیار خرافی به نظرمی رسد، و این به سخره گرفتن حتی زمانی كه می فهمیم كه چنین مذهبی به صورت گسترده تر در مثلا انگلستان وجود دارد باز ادامه دارد. اما با همین رویكرد، در مورد خود ما كه در مورچه ای خدا را می بینیم یا ... نمی توان به راحتی نقدی اعمال كرد؟

[تصویر: number2.jpg]

[تصویر: number1.jpg]

تفاوت در اینجاست كه تصورات اسپارو برای ما قابل دسترسی به نظر می رسد، در حالی كه عدد 23 مطلق از یك منظر دقیقا همان قدر ذهنیست و انتزاعی كه مثلا خدا یا نیكی و بدی برای ما. به نظر من یا باید پذیرفت كه اسپارو درست می اندیشد یا اینكه به خودمان هم شك كنیم!
نكته دیگر این است كه همواره قضاوت در مورد دیگران راحت تر از قضاوت در باره ی خود است. اسپارو هم این را می داند به همین دلیل با وجود همسانی دیدگاه با فینگرلینگ ( كه نقش او را هم خود جیم كری بازی می كند ) برایش دشوار است بپذیرد كه او همان اسپارو است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3880]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن