تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805542990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
مسؤولان چاره انديشي كنند؛ بيرجند در حلقه محاصره سالك

* مرضيه نوفرستي
بيرجند- خبرنگار قدس: شيوع سالك در مناطق سجادشهر، 17 شهريور و خيابان غفاري بيرجند، موجي از نگراني را در بين مردم اين شهر به وجود آورده است.
گسترش سالك در بين ساكنان مناطق حاشيه اي بيرجند در حالي اتفاق افتاده است كه برخي مسؤولان مرتبط با اين امر نسبت به اطلاع رساني در اين باره شفاف عمل نمي كنند و از ارائه آمار در خصوص مبتلايان طفره مي روند.
اين در حالي است كه وجود قربانيان سالك در گوشه و كنار اين شهر حاكي از رشد خزنده اين بيماري دارد و ممكن است عدم اطلاع رساني و هشدارهاي بهداشتي آمار قربانيان به سالك را در اين شهر افزايش دهد.
يك خانم ساكن در انتهاي سجادشهر مي گويد: با وجود مشاهده مبتلايان به سالك در اين منطقه و قول مركز بهداشت براي جمع آوري مراكز نگهداري دام متأسفانه هنوز هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نشده است و هر روز بر تعداد قربانيان به سالك افزود مي شود.
وي كه به سالك مبتلا شده است، مي افزايد: علاوه برخودم، فرزندم نيز زخم سالك دارد و هر سه شنبه براي جلوگيري از پيشرفت و درمان زخم سالك به مركز بهداشت مراجعه مي كنيم.
يكي ديگر از اهالي نيز با اشاره به اينكه مركز بهداشت وجود پشه سالك در اين منطقه را تأييد كرده است، مي گويد: چندي پيش طي تله گذاري انجام شده دو پشه سالك صيد شد كه بر اين موضوع صحه گذاشت.
وي خاطرنشان مي كند: به رغم اين موضوع هيچ گونه امكانات خاصي از سوي مركز بهداشت از جمله تحويل پشه بند به اهالي يا جمع آوري مخازن سالك از منطقه انجام نشده است.
يكي ديگر از اهالي خيابان سپيده(سراب) نيز با بيان اينكه سگهاي ولگرد آسايش مردم را سلب كرده اند، مي گويد: بايد اين حيوانات از منطقه جمع آوري شوند.

وي مي افزايد: اين بي تفاوتي در حالي اتفاق افتاده كه مركز بهداشت عامل اصلي وجود سالك را در اين منطقه وجود سگهاي ولگرد اعلام كرده است.
اين شهروند خاطرنشان مي كند: در كنار همه مشكلات موجود وفور نخاله هاي ساختماني و پراكندگي زباله ها نيز باعث شده تا اين منطقه محل مناسبي براي زندگي و زاد و ولد سگهاي ولگرد باشد.

حاشيه نشيني عامل اصلي گسترش سالك
مسؤول واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي مركز بهداشت شهرستان بيرجند با تأييد شيوع سالك و شناسايي بيماران مبتلا به زخم سالك مي گويد: تاكنون تعدادي از بيماران مبتلا در مناطق سجادشهر(سراب)، 17 شهريور و خيابان غفاري به صورت پراكنده شناسايي شده اند كه هم اكنون مراحل درمان آنان در حال انجام است.
دكتر پور صدري مي افزايد: براساس اقدامات انجام شده، عمده كانون بيماري سالك در بيرجند منطقه سراب اعلام شده كه البته جزو مناطق حاشيه اي شهر است.
وي وجود سگهاي ولگرد، نامناسب بودن ساختار فيزيكي ساختمانها و مهاجرت افراد غيرمصون به مناطق آلوده، رفع غيربهداشتي زباله و فاضلاب و همچنين نگهداري دام در منازل را از جمله دلايل شيوع سالك ذكر مي كند.
اين مسؤول همچنين بر فعاليت ستاد جمع آوري سگهاي ولگرد در اين مناطق تأكيد و به شهروندان توصيه مي كند، در صورت مشاهده هرگونه زخم در نواحي بازبدن كه درمان آن بيش از دو هفته به طول انجاميده است، فوراً به مراكز بهداشتي مراجعه نمايند.
وي در عين حال از ارائه آمار مبتلايان به زخم سالك در شهر بيرجند خودداري مي كند.

نماينده مردم در مجلس: قطار توسعه گناباد شتاب گرفته است

گناباد - خبرنگار قدس: نماينده مردم گناباد و بجستان در مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي اداري كه با حضور معاون عمراني استانداري خراسان رضوي در گناباد برگزار شد، گفت: دانش و تحقيقات موتور توسعه و پيشرفت منطقه است و اين قطار توسعه هم اكنون شتاب گرفته و كارهاي عمراني زيادي در اين خصوص انجام شده است.
دكتر مهديزاده افزود: اكنون وقت طلاست و اگر اين فرصت را از دست بدهيم آيندگان، ما را سرزنش خواهند كرد.
وي ادامه داد: بنابراين تمام مديران شهرستان بايد نهايت استفاده را براي پيشرفت منطقه داشته باشند و چنانچه در اين امر كوتاهي كنند، با آنان برخورد خواهد شد.
وي افزود: عزم ملي بر اين است كه منطقه پيشرفت كند و به همين منظور تاكنون بيش از 40 جلسه با مسؤولان استان و كشور برگزار كرده ايم كه همگي بر حمايت از توسعه شهرستان مساعدت داشته اند.
فرماندار گناباد هم در اين جلسه گفت: هيچ وظيفه اي بالاتر و برتر از كار و خدمت رساني به مردم نيست و همه انرژيها در حوزه اجتماعي و اجرايي معطوف به اين امر است.
محمد صفايي افزود: با همگرايي كه بين مسؤولان وجود دارد، موتور توسعه شهرستان پرشتاب تر حركت خواهد كرد.
وي پيشرفت پروژه هاي شهرستان را ممتاز خواند و گفت : اعتبارات عمراني شهرستان در سال 85 نسبت به سال گذشته 50 درصد و امسال نبست به سال 86 حدود 47 درصد رشد داشته است و به رقمي حدود 20 ميليارد ريال رسيده است.
معاون عمراني استانداري خراسان رضوي هم در اين جلسه با اشاره به ويژگيهاي دولت نهم گفت: پركاري و نشاط، انس با مردم و حفظ ارزشهاي انقلاب از خصيصه هاي مهم دولت است و دولت با همين روحيه حداكثر تلاش خود را انجام مي دهد.
حسين پور افزود: اعتبارات عمراني استان رشد چشمگيري در اين 3 ساله داشته، به طوري كه هم اكنون 4 هزار و 500 پروژه در سطح استان در حال انجام است و در هفته دولت 1200 پروژه با بيش از 350 ميليارد تومان اعتبار به بهره برداري مي رسد كه اين ميزان پروژه در طول انقلاب بي سابقه است.
حسين پور در خصوص اعتبارات عمراني شهرداريهاي گناباد افزود: اعتبارات 5 شهرداري اين شهر بيش از 130 درصد رشد داشته است، به طوري كه امسال به حدود يك ميليارد و 700 ميليون تومان رسيده است.وي اعتبارات مصوب سفر دوم هيأت دولت را حدود 25 ميليارد ريال براي اين شهرستان اعلام كرد.
وي عملكرد شهرداري گناباد را قابل قبول توصيف نمود و گفت: خوشبختانه تحولي در اين خصوص به چشم مي خورد.
حسين پور در ادامه به بحث خشكسالي اشاره كرد و گفت: تاكنون دولت براي مقابله با آن 250 ميليارد تومان در نظر گرفته كه سهم استان از اين مبلغ حدود 15 درصد است.
وي اصلاح نوع كشت، توسعه كشتهاي گلخانه اي، مديريت بر منابع آب و استفاده از روشهاي نوين آبياري را در راستاي كاهش خساراتهاي خشكسالي مؤثر دانست.

اهداي خون توسط شهروندان تربت جام

خراسان امروز: با حضور تيم سيار دريافت خون در شهرستان تربت جام 771 نفر براي اهداي خون مراجعه كردند كه از اين تعداد 605 نفر موفق به اهداي خون شدند. اين تيم با تجهيزات كامل همراه با يك دستگاه اتوبوس و با همكاري ادارات اين شهرستان بخصوص جمعيت هلال احمر تربت جام اقدام به دريافت خون از مردم نمود.تيم سيار انتقال خون استان به صورت دوره اي در شهرستانهاي فاقد پايگاه ثابت دريافت خون حضور يافته و اين فرصت را براي كمك به همنوعان نيازمند به اين ماده حياتي ايجاد مي نمايد.

نهر گناباد بازسازي مي شود

خراسان امروز: مدير فني و عمران شهرداري مشهد از بازسازي نهر قديمي گناباد به طول 3/9 كيلومتر خبر داد.
ريحاني با بيان اين خبر گفت: بازسازي اين نهر در دو فاز و با 10 ميليارد ريال اعتبار اجرا مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد: اين پروژه سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد.
نهر گناباد داراي عرض متغير از 3/2 تا 6/2متر و ارتفاع 1/9 متر مي باشد.

بهره برداري از نخستين مركز اورژانس اجتماعي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: همزمان با هفته دولت اولين مركز اورژانس اجتماعي خراسان جنوبي در بيرجند به بهره برداري رسيد.
مدير كل بهزيستي خراسان جنوبي در آيين بهره برداري از اين مركز گفت: آسيبهاي اجتماعي يك واقعيت در جامعه است و در مواجهه با آسيبها نبايد به شكل بحراني وارد مسأله شده و دچار استرس شويم.
وي گفت: اين آسيبها منحصر به ايران نيست، بلكه همه جوامع با آن دست و پنجه نرم مي كنند، اما در اين زمينه كشوري موفق است كه بتواند آسيبها را خوب مديريت كند.
اكبري مطلق راه اندازي اورژانس اجتماعي را در راستاي ساماندهي آسيبهاي اجتماعي ذكر كرد و افزود: ساماندهي آسيبها منحصر به بهزيستي نيست و اين نهاد به تنهايي نمي تواند همه آسيبها را رفع كند، بلكه به اقدامهاي پيشگيرانه نياز است كه ساير نهادها و سازمانها نيز در آن دخيل هستند.
وي افزود: در همين راستا چهار مركز مداخله در بحران در شهرهاي بيرجند، فردوس، نهبندان و قاين در همين هفته به بهره برداري مي رسد تا مشكلات و آسيبها را مديريت كنند.
وي از راه اندازي آزمايشگاه ژنتيك در ماه هاي آينده در خراسان جنوبي خبر داد.
اكبري هزينه بهسازي و تجهيز مركز اورژانس اجتماعي استان را بيش از 310 ميليون ريال و هزينه تأمين تجهيزات و آمبولانس را نيز حدود يك ميليارد و 110 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: اين مركز به صورت سيار با حضور مددكار، روان شناس و كارشناس حقوقي به آسيبهاي اجتماعي رسيدگي مي كند.

مهاجرت 89 خانوار روستاي شوراب به دليل نبود امكانات

بيرجند - خبرنگار قدس: روستاي شوراب با مردمي ساده و بي پيرايه از جمله روستاهاي بخش مركزي بيرجند است.
پيشه بيشتر مردم اين روستا با 51 خانوار جمعيت كشاورزي است و به دليل خشكساليهاي پي در پي طي چند سال گذشته تاكنون 89 خانوار آن مهاجرت كرده اند.
شوراب به واسطه تنها قنات موجود در آن روستايي است، كه به بركت آب اين قنات آباداني يافته است.
هر چند رودخانه اي كه در شوراب جاري مي شود پس از گذر از روستاهاي اسنان، واشان، شاخن، مبارك آباد، ميرك، فورجان و اوجان رمقي براي حيات بخشي ندارد، اما خود بهانه اي براي بقاي اين روستا شده است.
دهيار روستاي شوراب مي گويد: تعداد زيادي از مردم روستا به دليل نداشتن شغل و امكانات به شهرها مهاجرت كرده اند و از 140 خانوار شوراب اكنون 51 خانوار در اين روستا زندگي مي كنند.
غلامحسين عاطفي فر نبود نانوايي، كتابخانه، اماكن ورزشي، خانه عالم، خانه بهداشت و آب كشاورزي را مهمترين مشكلات فراروي مردم روستاي شوراب مي داند.
وي مي افزايد: به دليل نبود كانال آبياري، 80 درصد آب استحصالي در جوي ها هدر مي رود.
وي همچنين مي افزايد: عمليات احداث هزار و 500 متر كانال آب در سال 86 در روستا انجام شده است كه اين ميزان اندك بوده و باز هم مقدار زيادي از آب استحصالي هدر مي رود و به همين دليل كشاورزي مردم از بين رفته است.
دهيار اين روستا با بيان اينكه 85 درصد مردم شوراب تحت پوشش كميته امداد هستند، خاطرنشان مي كند: اين روستا در چند سال گذشته نسبت به روستاهاي همجوار از بودجه و امكانات ناچيزي برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه عمليات اجرايي حسينيه اي با مساحت 700 متر مربع در اين روستا هفت سال پيش آغاز شده است، تصريح مي كند: عمليات احداث اين حسينيه كه با همكاري اهالي روستا و جمع آوري كمكهاي مردمي به ميزان 350 ميليون ريال و كمكهاي اداره اوقاف به ميزان 40 ميليون ريال آغاز شده است، در حال حاضر با بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي به دليل نبود اعتبار معطل مانده است.
عاطفي فر در خصوص اعتبارات دهياري نيز مي گويد: در سال جاري 37 ميليون ريال اعتبار به دهياري روستا اختصاص يافته است.
وي در نامه اي به سرپرستي روزنامه قدس در خراسان جنوبي خواستار پيگيري مشكلات اين روستا از طريق اين روزنامه شد.
دهيار روستاي شوراب در اين نامه آورده است كه مسؤولان بايد با ارائه وامهاي خود اشتغالي و راه اندازي كارگاههاي كوچك اقتصادي از مهاجرت روستانشينان به شهرها جلوگيري كند.
عاطفي فر با بيان اينكه تاكنون مسؤولان به جز بخشداري مركزي در اين روستا حضور نيافته اند خواستار توجه مسؤولان به اين منطقه شد.

شهروندان مشهدي خواستار شدند؛ صرفه جويي به عنوان يك اصل در جامعه نهادينه شود

جمعي از شهروندان مشهدي تأكيد كردند: بايد صرفه جويي و پرهيز از اسراف به عنوان يك اصل بسيار مهم در جامعه اسلامي ما نهادينه شود.
يكي از بانوان خانه دار مشهدي گفت: صرفه جويي مسأله بسيار مهمي است كه ريشه در آموزه هاي ديني، اعتقادي و اخلاقي ما دارد و بايد به عنوان يك امر مهم در جامعه نهادينه شده و به فرهنگ عمومي تبديل شود.
مليحه قدمگاهي افزود: اگر صرفه جويي در منابع مختلف انرژي از جمله آب برق، گاز، بنزين و غيره به فرهنگ عمومي تبديل شود اكثر آحاد مردم خود را موظف به رعايت آن مي دانند.
وي در گفتگو با ايرنا گفت: ايران داراي قابليتها و منابع بسيار است ولي آن چيز كه مسلم است محدوديت اين منابع مي باشد كه لزوم توجه هر چه بيشتر مردم را به صرفه جويي مي طلبد.
وي از رسانه ها و مسؤولان ذيربط خواست در راستاي وظايف خطير خود در تبيين صرفه جويي و خودداري از اسراف و تبديل آن به فرهنگ عمومي در جامعه تلاش كنند.
يكي از كسبه خيابان امام رضا(ع) مشهد نيز گفت: صرفه جويي در بخشهاي مختلف و از جمله آب همواره بسيار مهم است ولي در شرايطي كه ما با خشكسالي و متعاقب آن محدوديت منابع آبي در كشور مواجهيم، لزوم صرفه جويي در اين بخش بيش از پيش احساس مي شود.
ضميري ادامه داد: صرفه جويي كم مصرف كردن نيست بلكه مصرف درست و منطقي منابع مختلف حياتي و انرژي مانند آب، برق، گاز، بنزين و... است.
او گفت: منابع مختلف انرژي تنها متعلق به ما نيست بلكه آيندگان ما نيز سهمي از اين منابع محدود انرژي دارند و پرهيز از اسراف و استفاده درست و منطقي از منابع انرژي وظيفه مهم شرعي و انساني ما است.
يك جوان مشهدي نيز اظهار داشت: مردم با تلاش براي صرفه جويي نشان مي دهند كه به عنوان يك مسلمان سرنوشت ساير همنوعان براي آنان بسيار مهم است.
يكي از روحانيون و مبلغان و طلاب حوزه علميه مشهد نيز ضمن تأكيد بر اهميت صرفه جويي به عنوان يك امر بسيار مهم در جامعه گفت: در آموزه هاي ديني و روايات و احاديث به دفعات بر امر مهم صرفه جويي و پرهيز از اسراف در منابع مختلف تأكيد شده است.
حجةالاسلام شهبازي اضافه كرد: خداوند متعال در قرآن كريم به روشني بر امر مهم صرفه جويي و پرهيز از اسراف تأكيد فرمودند و ما به عنوان افرادي مسلمان وظيفه داريم در اين ارتباط همت كنيم.
او گفت: روحانيون نقش مهمي در تنوير افكار عمومي جامعه و تبيين امر مهم صرفه جويي و پرهيز از اسراف در جامعه دارند و بايد در مراسم و سخنراني هاي مختلف اهميت توجه به اين امر را براي مردم تشريح و تبيين كنند.
وي افزود: صرفه جويي به معناي استفاده نكردن از نعمتهاي خداوندي نيست بلكه استفاده معقولانه و به قدر نياز از اين نعمتهاست و صرفه جويي اصلي مهم و پسنديده در زندگي انسان است.
يكي از فرهنگيان مشهدي نيز گفت: توليدكنندگان تجهيزات و دستگاههاي مختلف بخش انرژي بايد در توليد اين دستگاهها ، موازين استاندارد را براي كاهش مصرف انرژي لحاظ كنند.
رئيسي تأكيد كرد: امر مهم صرفه جويي و پرهيز از اسراف بايد در قالب كتابهاي درسي مقاطع مختلف تحصيلي از كودكي به دانش آموزان آموخته شود.
وي گفت: در قرآن نيز به مقوله صرفه جويي تأكيد شده است و در دين مقدس اسلام، صرفه جويي از جايگاه مهمي برخوردار است.
وي افزود: صرفه جويي نه به معناي عدم استفاده از امكانات بلكه به معناي استفاده مطلوب عموم مردم از امكانات موجود براي ايجاد عدالت در جامعه است.
وي خاطرنشان كرد: مقوله صرفه جويي كه مورد تأكيد پيشوايان ديني ما است بايد به يك فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود و در اذهان عموم مردم و جامعه نهادينه شود.

فرمانده انتظامي اين استان عنوان كرد؛ خراسان شمالي يكي از امن ترين استانهاي كشور

بجنورد - خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: تعامل و همكاري مردم و نهادهاي دولتي يكي از اساسي ترين و مؤثرترين فاكتورها و توفيقات اين نيرو در ماموريتهاي اجرايي است.
سرهنگ ابوالقاسم اسفندياري افزود: با توجه به اينكه استان خراسان شمالي يكي از امن ترين استانهاي كشور است، نيروي انتظامي براي رسيدن به موفقيتها در طرحهاي اجرايي و ماموريتهاي خود به تعامل و همكاري مردم نياز دارد.وي خاطرنشان كرد: آسيبها و معضلات موجود در جامعه عاملي براي تهديد جوانان است بنابراين به منظور پيشگيري از وقوع جرايم و آگاه سازي مردم به ويژه جوانان و نوجوانان اين نيرو با در اختيار داشتن نيروهاي متخصص و كارشناسان مجرب اقدام به برگزاري كلاسهاي آگاه سازي در بين اقشار مختلف مردم كرده است.وي با بيان اينكه اجراي طرحهاي امنيت اجتماعي و اخلاقي با هدف برقراري محيطي امن براي مردم استان در سال گذشته اجرا شده تصريح كرد: اجراي اين طرحها تا پايان امسال ادامه خواهد داشت.

فرماندار تايباد تاكيد كرد؛ عدم به كارگيري وسايل نقليه دولتي براي استفاده شخصي

تايباد - خبرنگار قدس: بمناسبت گراميداشت هفته دولت و روز كارمند با حضور فرماندار و مديران اجرايي از 61 كارمند اداري شهرستان تايباد تجليل شد.
فرماندار شهرستان تايباد با تجليل از خدمات كارمندان دولت گفت: كارمندان دولت بايد در حفظ بيت المال تلاش مضاعفي داشته باشند.رمضاني افزود: نيروي انتظامي فهرست تعدادي از ادارات را به فرمانداري داده كه از وسايل نقليه اداري استفاده شخصي مي كنند كه با آنان برخورد شده است.وي گفت: كارمندان دولت و مسؤولان بايد به معنويت توجه نمايند و بصيرت و آگاهي را در خود تقويت كنند.
وي گفت: تقويت روحيه پاسخگويي در بين كارمندان ادارات موجب سرعت در انجام كار مي شود.وي گفت: مسؤولان و كارمندان ادارات بايد سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و رياست جمهوري را در بحث خدمت به مردم سرلوحه كار خود قرار دهند و محيط اداري را به فضاي همدلي، وحدت و كار و تلاش تبديل كنند و از هيچ كوششي در راه خدمت به مردم فروگذار نكنند.

لحظه ها

كشف 25 دستگاه موتورسيكلت سرقتي در تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: سرهنگ شاهرخي، فرمانده انتظامي تايباد گفت: در راستاي مبارزه با معضلات اجتماعي بويژه پديده سرقت ، مأموران انتظامي اين شهرستان موفق شدند تعداد 25 دستگاه موتورسيكلت را كه در دست اوراق بود، كشف و ضبط نمايند.
در اين راستا 8 نفر متهم نيز دستگير و پس از تكميل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.

وقوع چند حادثه مختلف در خراسان جنوبي
بيرجند - خبرنگار قدس: خودرو حامل سوخت قاچاق در هنگ مرزي گزيك متوقف شد.
مأموران هنگ مرزي گزيك در بازرسي از يك دستگاه خودرو تويوتا وانت 1200 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.
براساس خبري ديگر، وقوع دو سانحه رانندگي در بيرجند منجر به مرگ دو نفر شد.
در پي برخورد يك دستگاه خودرو سمند با عابر پياده در خيابان انقلاب بيرجند، عابر پياده بر اثر شدت جراحتها در بيمارستان فوت كرد.
همچنين، بر اثر برخورد يك دستگاه خودرو پرايد با يك عابر پياده در بيرجند نيز، مصدوم پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحتها فوت كرد.
براساس خبر ديگري مأموران انتظامي ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به كشف بيش از 22 كيلوگرم ترياك شدند.مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند در بازرسي از خودرويي كه از زاهدان عازم مشهد بود، 22 كيلو و 100 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.در اين رابطه نيز دو نفر دستگير شدند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان درميان در بازرسي از يك دستگاه خودرو «دوو» مقدار 8 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط كردند.

كشف 4700 ليتر سوخت قاچاق در سربيشه
بيرجند- خبرنگار قدس: بيش از 5 كيلوگرم ترياك و چهار هزار و 700 ليتر سوخت قاچاق در سربيشه كشف شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، با تلاش مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سربيشه مقدار پنج كيلو و 62 گرم ترياك كشف و ضبط و در اين ارتباط چهار متهم دستگير شدند.
همچنين در هفته گذشته چهار هزار و 700 ليتر سوخت قاچاق توسط مأموران انتظامي شهرستان سربيشه كشف وضبط گرديد و در اين ارتباط سه دستگاه خودرو و يك دستگاه موتورسيكلت توقيف شد.
خبر ديگري حاكي است، مأموران كلانتري 13 بيرجند موفق به كشف بيش از ده هزار ليتر سوخت قاچاق شدند.
برپايه اين خبر در پي تماس يكي از شهروندان مبني بر وجود تعدادي بشكه كه به صورت مشكوك در تپه هاي نزديك يكي از جاده هاي كمربندي بيرجند رها شده، بلافاصله مأموران اين كلانتري به محل عزيمت نمودند و 46 بشكه 220 ليتري گازوئيل قاچاق را كه در حاشيه جاده وجود داشت، كشف و ضبط كردند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف بيش از 28 كيلوگرم ترياك و 800 ليتر سوخت قاچاق شدند.

دستگيري 6 شكارچي متخلف در خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: دكتر محسن شهرياري مديركل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي اظهار داشت: نيروهاي اين اداره طي عمليات گشت و كنترل 6 نفر شكارچي متخلف را دستگير كردند.
وي افزود: لاشه قوچ و ميش وحشي، پنج قبضه سلاح و مقاديري فشنگ، تله مخصوص صيد، دو تخته پوست حيوان وحشي از متخلفان كشف و ضبط شد.
وي خاطرنشان كرد: در پي متواري شدن دو نفر شكارچي متخلف نيز، با هماهنگي با مراجع قضايي حكم جلب آنها صادر شد.
وي همچنين از اخذ حكم جمع آوري سياه چادر و تخريب سياهبان در يكي از مزارع داخلي پارك ملي سالوك با همكاري نيروي انتظامي خبر داد.
وي از تمام همشهريان و هم استانيها تقاضا كرد، در صورت مشاهده هر نوع تخلف، آلودگي زيست محيطي، آتش سوزي، تخريب و شكار غيرمجاز مراتب را به نزديكترين پاسگاه محيط باني يا ادارات محيط زيست در شهرستانها اطلاع دهند.

يك كشته بر اثر واژگون شدن سمند
بيرجند- خبرنگار قدس: بي احتياطي و عدم تسلط در رانندگي يك كشته برجا گذاشت.
براثر واژگون شدن يك دستگاه خودروي سمند در محور سه قلعه به سرايان يك نفر از سرنشينان كشته و چهار نفر ديگر مجروح شدند.
علت حادثه بي احتياطي و ناتواني در كنترل خودرو از سوي راننده سمند اعلام شده است.

اخبار كوتاه

اسفراين: يك دوره مسابقه فوتبال با عنوان جام حذفي با حضور 9 تيم در اسفراين برگزار گرديد. پس از برگزاري چند مسابقه تيمهاي شهرداري و مجتمع فولاد به فينال راه يافتند و در پايان تيم شهرداري با نتيجه دو بر يك به پيروزي رسيد و بر سكوي نخست تكيه زد.

نيشابور: در هفته دولت طي مراسمي از طرح هادي روستاي سلطان ميدان از توابع بخش سرولايت نيشابور با حضور معاون فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان نيشابور بهره برداري شد.

هدف

كسب 2 مدال طلا توسط دوچرخه سوار تربت حيدريه

تربت حيدريه - خبرنگار قدس: علي نيرويي، رئيس هيأت دوچرخه سواري شهرستان تربت حيدريه گفت: در مسابقات دوچرخه سواري دانش آموزان كشور كه در شهرستان قزوين برگزار شد؛ عرفان قنبرنيا دوچرخه سوار تربت حيدريه توانست در اين رشته دو مدال طلا، دو مدال نقره و يك مدال برنز را از آن خود نمايد.
وي افزود: اين دوچرخه سوار توانست با كسب 5 مدال در اين دوره از مسابقات كشوري بر افتخارات ورزشي تربت حيدريه بيفزايد.

احداث دو زمين ورزشي در قدمگاه
درود - خبرنگار قدس: همزمان با هفته دولت دو زمين فوتبال و واليبال ساحلي در ابعاد استاندارد در شهر قدمگاه احداث گرديد.
شهردار قدمگاه با بيان اين خبر و با اشاره به لزوم توجه به جوانان و نوجوانان و پركردن اوقات فراغت اين قشر پوياي جامعه و ايجاد بستري مناسب براي فعاليتهاي ورزشي در شهر قدمگاه كمبود سرانه ورزشي در اين شهر را متذكر شد و گفت: با توجه به اين مسايل لازم بود شهرداري احداث اماكن ورزشي را در اولويت كارهايش قرار دهد و با اجراي اين امر مهم، اين دو زمين ورزشي در زميني به مساحت 3 هزار مترمربع در انتهاي پارك ملت شهر قدمگاه احداث شده و به بهره برداري رسيده است.
پژوهنده هزينه اجراي اين دو پروژه ورزشي را به استثناي قيمت زمين بيش از 200 ميليون ريال عنوان و خاطرنشان كرد: در آينده اي نزديك با افزودن اراضي مجاور اين منطقه، شاهد ايجاد مجموعه بزرگ ورزشي با تمامي امكانات و ميادين ورزشي در اين شهر توريستي خواهيم بود تا بدينوسيله امكان استفاده رايگان از اماكن ورزشي براي جوانان و نوجوانان شهر قدمگاه و حتي بخش زبرخان فراهم شود.

ورزشكار 16 ساله خراساني قهرمان اسنوكر بانوان كشور شد
خراسان امروز:در مسابقات قهرماني اسنوكر بانوان رده سني آزاد كه به مدت سه روز در مجموعه ورزشي انقلاب تهران برگزار شد، تنها شركت كننده خراسان رضوي توانست بر سكوي قهرماني بايستد. عسل اميني 16 ساله توانست در اين مسابقات در ميان 11 بازيكن از سراسر ايران مدال قهرماني را از آن خود كند.

12 مجموعه ورزشي در روستاهاي خراسان شمالي احداث مي شود
بجنورد - خبرنگار قدس: مدير كل تربيت بدني خراسان شمالي با بيان اينكه 12 مجموعه ورزشي در روستاهاي خراسان شمالي احداث مي شود، گفت: اين طرحها شامل مجموعه ورزشي روستايي چناران، مهنان و باغچق در بجنورد، مجموعه ورزشي ينگه قلعه و خانلق در شيروان، مجموعه ورزشي روستايي ايور و دشت در جاجرم مي باشد.
داور زني احداث مجموعه ورزشي دهنه اجاق در اسفراين، مجموعه ورزشي محمد آباد و نجف آباد در مانه و سلمقان و مجموعه ورزشي روستايي بام در فاروج را از ديگر طرحهاي در حال ساخت در روستاهاي استان ذكر كرد.
وي ميزان پيشرفت فيزيكي اين طرحها را 85 درصد عنوان كرد و اظهار داشت: اميدواريم تا اين پروژه هاي ورزشي همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي تكميل و به بهره برداري برسد.

برتري نماينده فوتبال بردسكن در مسابقات ليگ دسته دوم
بردسكن - خبرنگار قدس: تيم فوتبال انابد بردسكن توانست در مسابقات ليگ دسته دو استان به دور دوم اين مسابقات راه يابد.
علي شمس آبادي سرپرست اين تيم با بيان اينكه اين مسابقات با شركت نمايندگان شهرستانهاي چناران، سرخس، كلات نادر و انابد بردسكن به ميزباني شهرستان چناران برگزار شد، افزود: نماينده شهرستان بردسكن موفق شد با 2 پيروزي و يك تساوي و كسب 7 امتياز، جواز حضور در مرحله بعدي اين مسابقات را از آن خود كرده و به دور دوم مسابقات راه يابد.

شهردار: بجنورد در رديف 30 شهر مطرح كشور است

بجنورد - خبرنگار قدس: شهردار بجنورد در مراسم تجليل از بازنشستگان شهرداري با اشاره به نقش كليدي شهرداريها در توسعه شهري گفت: امروزه شهرداريها شاخص بارز مديريت شهري و انسجام دهنده مسائل خدمات شهري هستند.
مهندس رياحي اظهار داشت: اگر چه تلاش ما در ارائه خدمات مطلوب، گاه در سايه و بدور از قيل و قالهاي رسانه اي انجام مي گيرد اما اذعان داريم در شهرها امكان توسعه فراهم نمي شود مگر اينكه حضور شهرداري و خدمات شبانه روزي آن محسوس باشد.
وي گفت: برنامه هاي متنوع و زيرساختي شهرداري به مدد تجربه و توان بالاي پيشكسوتان و پرسنل شهرداري بجنورد، اين شهر را در رديف 30 شهر مطرح كشور قرار داده است.
مسؤول كانون بازنشستگان شهرداري بجنورد نيز گفت: شهرداري تعالي خود را مديون تلاش پرسنل مي داند و لذا نگاه مديريت شهري بايد در راستاي افزايش امكانات و تسهيلات براي اين قشر باشد.
گريواني عضو شوراي اسلامي شهر نيز در اين مراسم گفت: پرسنل بازنشسته سرمايه هاي معنوي سازمان هستند و ارائه خدمات به آنها انگيزه كار و فرآيند عملكرد را نيز در شاغلان بهبود مي بخشد.
فيروزه اي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر نيز در ادامه مراسم، لازمه رشد و بالندگي جامعه را بهره برداري از تجارب گذشته دانست و گفت: شوراي اسلامي شهر در راستاي تحقق خواسته هاي منطقي و به حق كانون بازنشستگان مصمم است تا با نگرش مثبت و در حمايت از پرسنل بازنشسته شهرداري گام بردارد.
در پايان مراسم نيز از 83 تن از بازنشستگان رسمي و پيماني شهرداري با اهداي لوح و هديه قدرداني شد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن