تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804474186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد كاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيشنهاد كاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي
به گفته او با توجه به نزديكي فصل سرما لازم است كه سهميه سوخت خودروها به 100ليتر قبلي و حتي كمتر بازگردد.
سهميه بنزين خودروهاي شخصي زياد است و به همين دليل پيشنهاد كاهش آن براي دور بعدي سهميه‌بندي به ماهانه تا 100ليتر داده شده است.

به گزارش ايسنا، محمدرضا نعمت‌زاده - مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي - با بيان اين مطلب اظهار كرد: برنامه اين است كه متوسط مصرف بنزين روزانه كشور به حدود 65ميليون ليتر برسد. به اين منظور اميدواريم ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت به اصلاح سهميه‌ها و كاهش سهميه خودروهاي شخصي توجه جدي كند.

به گفته او با توجه به نزديكي فصل سرما لازم است كه سهميه سوخت خودروها به 100ليتر قبلي و حتي كمتر بازگردد.

در 12سال گذشته هيچ پالايشگاه جديدي ساخته نشده است
او با اشاره به اين كه در 12سال گذشته هيچ پالايشگاه جديدي ساخته نشده است، افزود: به اين ترتيب چندين سال است كه بنزين و گازوئيل وارد كشور مي‌شوند.

وي درباره تامين سوخت زمستاني، به كمبود گاز در سال گذشته و رفع آن مشكل از طريق تامين فرآورده‌هاي نفتي اشاره و يادآوري كرد: امسال نيز اگر زمستان سخت نباشد، مشكلي نخواهيم داشت، ولي اگر سرما خيلي زياد باشد، اگر چه ازنظر تامين فرآورده‌ها مشكلي نداريم، ولي شايد از نظر حمل و نقل با مشكل روبه‌رو شويم.

دو برابر شدن واردات گازوييل در نيمه دوم امسال

او با بيان اين كه در ماه‌هاي اوليه سال تعميرات اساسي پالايشگاه‌ها انجام شده و در نتيجه در نيمه دوم سال امكان توليد بيشتر فرآورده وجود دارد، توضيح داد: ميانگين توليد گازوييل در پنج ماه گذشته روزانه 86 ميليون ليتر و ميانگين توليد بنزين 43.5 ميليون ليتر بوده است و پيش‌بيني مي‌شود از آبان به بعد روزانه بين 20 تا 25ميليون ليتر گازوييل وارد كشور شود، درحالي كه در5ماه نخست امسال روزانه به طور متوسط 10ميليون ليتر گازوئيل وارد كشور شده است.

فروش روزانه 3ميليون ليتر بنزين آزاد

نعمت‌زاده با اشاره به اين‌كه اگر سهميه‌بندي بنزين نبود، مصرف اين فرآورده به بيش از 90ميليون ليتر در روز مي‌رسيد، افزود: درحال حاضر روزانه بين 70 تا 72ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌شود و با توجه به اين كه روزانه 3 هزار تا 3500 دستگاه خودرو شماره‌گذاري مي‌شود، مصرف رو به رشد است. هم اكنون نيز روزانه حدود 2.5 تا 2.6 ميليون ليتر بنزين آزاد مصرف مي‌شود كه با احتساب بنزين خودروهاي دولتي به حدود 3ميليون ليتر مي‌رسد.

او خاطرنشان كرد: درباره بنزين سوپر هنوز تصميمي ابلاغ نشده و ما به منظور كاهش قيمت اين نوع بنزين هيچ پيشنهاد جديدي نداريم و دبيرخانه ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت در اين باره تصميم‌گيري مي‌كند. همچنين در مورد كاهش سهميه بنزين خودروهاي دوگانه‌سوز تا زمان افزايش تعداد جايگاه‌هاي سي‌ان‌جي تا پايان سال برنامه‌اي نداديم.

رو آوردن به پيمانكاران داخلي در ساخت پالايشگاه‌هاي جديد

معاون وزير نفت، با بيان اين كه در ساخت پالايشگاه‌هاي جديد به پيمانكاران داخلي روي آورده‌ايم، اظهار كرد: اين موضوع هم از سياست‌هاي دولت است و همچنين دراين شرايط به دليل مسائل بانكي و مالي، شركت‌هاي خارجي برخي مواقع آماده حضور در پروژه‌هاي ما نمي‌شوند، زيرا بعضي اوقات تامين اقلام مورد نياز و يا زمان سفارش تا تحويل يك كالا بسيار طولاني مي‌شود.

امكان كم فروشي بنزين در جايگاه‌ها وجود ندارد

او با بيان اين كه امكان كم فروشي بنزين در جايگاه‌ها وجود ندارد، به ايسنا توضيح داد: هم ما مجاري عرضه را نظارت مي‌كنيم و هم موسسه استاندارد. اگر چه در يك آمارگيري حدود يك چهارم دستگاه‌ها دقت كافي براي اندازه گيري را نداشتند، ولي گاهي نيز دراين مورد بزرگ‌نمايي شده است.

وي تصريح كرد: تبديل تلمبه‌هاي يك نازله به دو نازله درحال انجام است، ولي با توجه به اين كه بيشتر جايگاه‌ها در دست بخش خصوصي است، نمي‌توانيم آن‌ها را به انجام اين كار اجبار كنيم.

به گفته او لازم است 20درصد مساحت جايگاه‌ها به فعاليت‌هاي تجاري سپرده شود تا براي سرمايه‌گذار بخش خصوصي صرفه اقتصادي داشته باشد، ولي برنامه داريم تا پايان سال آينده 100 جايگاه به تعداد موجود اضافه كنيم كه به اين ترتيب تعداد جايگاه‌هاي تهران دو برابر مي‌شود.

هنوز متمم بودجه واردات بنزين از دولت به مجلس نرفته است

نعمت‌زاده با بيان اين كه هنوز متمم بودجه واردات بنزين از دولت به مجلس نرفته است، افزود: اگر نرخ نفت مانند چهارماه گذشته ادامه پيدا كند تا پايان سال نياز به هشت ميليارد دلار بودجه اضافي داريم، ولي اگر روند نزولي قيمت طي شود، حداقل به 6 ميليارد دلار نياز خواهيم داشت. درحال حاضر نيز وزارتخانه از محل منابع داخلي براي تامين سوخت استفاده مي‌كند.

مذاكره با بانك مركزي مبني بر پرداخت الكترونيكي وجه بنزين

او در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر زمان پرداخت الكترونيكي وجه بنزين تصريح كرد: دراين رابطه با بانك مركزي درحال مذاكره هستيم و لازم است كه آن‌ها آمادگي‌شان را اعلام كنند.

براي واردات گازوئيل خودروهاي سواري ديزلي آماده‌ايم

وي همچنين درباره زمان واردات گازوئيل خودروهاي سواري ديزلي يادآوري كرد: طرح مربوطه را آماده كرده‌ايم و هرموقع ستاد حمل و نقل و سوخت كشور تاريخ مشخصي را آماده كند، پس از شش ماه واردات سوخت و تبديل جايگاه‌ها عملياتي مي‌شود.

مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فراورده‌هاي نفتي درباره ساخت پالايشگاه خارجي با اشاره به اين كه در مالزي انتخاب زمين قطعي و مهندسي آغاز شده است، افزود: مطالعات امكان سنجي و زيست محيطي انجام شده و مطالعات دريايي نيز در شرف انجام است. در اندونزي اميدواريم ظرف سه ماه آينده قرارداد طراحي و مهندسي را امضا كنيم. در سوريه نيز دو شركت مشاور ايراني مطالعات را آغاز كرده‌اند و در سريلانكا توسعه پالايشگاه و بهبود كيفيت آن در برنامه است، ولي سرمايه‌گذاري نداريم.

او كه در يك نشست مطبوعاتي صحبت مي‌كرد، درباره خصوصي‌سازي توضيح داد: برخلاف قانون موجود كه بايد 70 درصد مبلغ فروش شركت‌ها در اختيار شركت مادر قرار گيرد، سازمان خصوصي سازي معتقد است كه اين مبلغ فقط بايد 30 درصد فروش باشد، ولي ما مي خواهيم ابتدا اين تفاهم انجام شود، زيرا براي توسعه ساير پالايشگاه‌ها اگر پول كافي در اختيار نداشته باشيم، همچون سال‌هاي گذشته طرح‌هاي توسعه‌اي نخواهيم داشت و از طرف ديگر اگر طرح‌هاي نيمه تمام معطل بماند، يك فاجعه است و بدتر از انجام نشدن طرح‌هاي توسعه‌اي خواهد بود.

پالايشگاه‌سازي در همه زمان‌ها ضروري بوده است

وي با تاكيد براين كه پالايشگاه‌سازي در همه زمان‌ها ضروري بوده است، افزود: پالايشگاه يك صنعت زيربنايي است و حتي در شرايطي كه اقتصادي محسوب نمي‌شد، اثرات جنبي آن مانند اشتغال‌زايي ارزش بيشتري داشت.

او درباره خط لوله نكا- جاسك يادآوري كرد: مهندسي اين طرح بايد انجام شود كه طبق قرارداد تا پايان مهر اسناد اين طرح آماده و مناقصه انجام خواهد شد.

به گفته وي زمين پالايشگاه كاسپين انتخاب شده و كارهاي بعدي آن درحال انجام است.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن