تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816775565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيس‌بوك رتبه اول در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فيس‌بوك رتبه اول در جهان


اين شبكه اجتماعي موفق شده است كه جاي ماي‌اسپيس را بگيرد و از نظر تعداد مخاطب اول شود؛ علت علاقه جهاني به اين سايت را مي‌توان ابزار‌هايي دانست كه محتواي فيس‌بوك را به زبان‌هاي بسيار زياي ترجمه مي‌كنند

وقتي مارك زاكربرگ، مدير عامل فيس‌بوك، مي‌خواهد تأثير شبكه اجتماعي‌اش را نشان بدهد، داستان چند ستيزه‌جوي افراطي لبناني را تعريف مي‌كند كه از طريق دوستي‌هاي فيس‌بوكي ديدگاه جديدي در مورد فرهنگ غرب پيدا كردند.
منظور او از بيان اين داستان تأكيد روي آزادي بيان ديدگاه‌ها است كه از طريق وب پلي در ميان فرهنگ‌هاي مختلف ايجاد كند.
البته همه ما در مورد خوب بودن ايجاد تعامل ميان فرهنگ‌ها آگاهي داشته‌ايم؛ هر چه باشد ايده اصلي در پشت بازي‌هاي المپيك هم همين بوده است. چيزي كه نمي‌دانستيم اين است كه فيس‌بوك در لبنان هم حضور دارد!
حقيقت اين است كه تعداد كاربران فيس‌بوك در بسياري از نقاط جهان پيوسته رو به افزايش است. طبق آماري كه توسط مؤسسه كام‌اسكور منتشر شده است؛ فيس‌بوك در حال حاضر پرمخاطب‌ترين شبكه اجتماعي در جهان محسوب مي‌شود. بر اساس آمار منتشر شده در روز دوازدهم آگوست از 132 ميليون كاربر فيس‌بوك بيش از 63 درصد خارج از آمريكاي شمالي قرار داشته‌اند.
اين سايت تا پيش از اين به بيست زبان زنده دنيا در دسترس بود اما به تازگي 69 زبان ديگر را هم اضافه شده است. خاوير اوليوان، مدير بين‌المللي فيس‌بوك، مي‌گويد: «حالا به خاطر وجود امكان ترجمه محتواي سايت مي‌بينيم كه مخاطبان بسيار زيادي از سراسر جهان به فيس‌بوك روآورده‌اند.»
رشد ويروسي
فيس‌بوك تنها شبكه اجتماعي‌اي ‌نيست كه روي رشد بين‌المللي تمركز كرده است. همچنان كه شبكه‌هاي اجتماعي مانند ماي‌اسپيس بازار آمريكاي شمالي را اشباع مي‌كنند، بديهي است كه به دنبال مخاطب جديد مي‌روند. چرا كه همين مخاطبان، اين سايت را اين چنين براي صاحبان تبليغات جذاب كرده است. براي نمونه ماي‌اسپيس در عرض فقط چند سال در كشورهايي مانند هند و كره نيز گسترش پيدا كرده است.
سايت سوئدي Pingdom كه ترافيك وب را بررسي مي‌كند در گزارش روز دوازدهم ماه آگوست خود اعلام كرد كه ماي‌اسپيس بيشترين بازديده‌كننده‌ها را از آمريكاي شمالي، پورتوريكو، مالزي، استراليا و انگلستان دارد. اين اطلاعات بر اساس تحليل تعداد جست‌وجوهاي انجام شده توسط گوگل در هر كشور به دست آمده است.
بر اساس همين گزارش سايت LinkedIn، كه يك شبكه اجتماعي مختص به افراد متخصص و حرفه‌اي است، در هند، هلند، دانمارك، بلغارستان و آمريكا بيشتر از هر كشور ديگري مخاطب دارد.
اما فيس‌بوك از نظر تعداد كاربران جلوتر از بقيه رقبايش قرار دارد. تعداد كاربران اين سايت در ماه ژوئن امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته 153 درصد افزايش پيدا كرده است. بيشتر اين رشد مديون محبوبيت بي‌سابقه اين سايت در اروپا، خاورميانه، آمريكاي جنوبي و شرق دور است.
طبق گزارش Pingdom تركيه، انگلستان‌ آفريقاي جنوبي، و كلمبيا در حال حاضر بيشتر علاقه را به فيس‌بوك دارند. در مقام مقايسه بايد گفت كه در مدت زمان يك سال گذشته تعداد مخاطبان فيس‌بوك در آمريكاي شمالي فقط 38 درصد و تعداد مخاطبان ماي‌اسپيس فقط 3 درصد افزايش داشته است.
جاذبه تبليغاتي
فيس‌بوك موفقيت خود را تا حد زيادي به راهبرد فناوري‌محور خود در سطح جهان مديون است. اين سايت به جاي ساخت نسخه‌هاي محلي از سايتش براي بازارهاي جديد، ابزارهايي منتشر كرده كه ترجمه محتواي سايت به هر زباني را ممكن مي‌سازند. به اين ترتيب نيازي به دفتر محلي در هر كشور از بين مي‌رود و در هزينه‌ها هم صرفه‌جويي مي‌شود.
اين ابزارها –كه كاربران مي‌توانند به دل‌خواه خود آنها را ويرايش كنند تا ترجمه‌ها دقيق‌تر شوند- باعث شدند كه سرعت ورود فيس‌بوك به بازارهاي جديد بسيار بيشتر از هر يك از رقبا باشد. اين برتري باعث شد فيس‌بوك بتواند وارد بازارهاي بكري كه رقبا در آنها فعاليتي ندارند شده و از رشد تصاعدي بهره‌مند شود.
اندرو ليپسمن، تحليل‌گر ارشد كام‌اسكور، مي‌گويد: «فرايند رشد فيس‌بوك مقياس‌پذيري بسيار زيادي داشت. آنها كارها را با سرعت بسيار زيادي انجام دادند و مخاطب‌ها هم آماده بودند.»
ماي‌اسپيس راه متفاوتي را درپيش گرفته است. اين شركت فقط در كشورهايي دفتر باز مي‌كند كه مي‌داند دلارهاي تبليغاتي در آنها حاضر هستند و در ضمن امكان دوست شدن كاربران قبلي با كاربران جديد وجود دارد. اين راهبرد باعث كند شدن سرعت رشد در بازارهاي جديد مي‌شود، ولي مديران آن اعتقاد دارند كه به اين ترتيب در نهايت سايت‌هاي محلي بسيار خوبي خواهند داشت.
بنابر گفته‌هاي جف برمان -رئيس واحد فروش و بازاريابي ماي‌اسپيس- به زودي مخاطبان اين سايت در خارج از آمريكا منبع پنجاه درصد از درآمد آن خواهند بود.
شبكه اجتماعي ديگري به نام Hi5 يك راهبرد تركيبي را براي خود برگزيده است. در ماه مه سال جاري اين شبكه اجتماعي سان‌فرانسيسكويي ابزاري براي ترجمه محتواي سايت خودش به بقيه زبان‌ها منتشر كرد. اما پيش از اين شركت ديگري به نام LionBridge را براي ترجمه سايتش به زبان‌هاي ديگر مانند ژاپني و نزديك‌كردن محتواي‌ آن به فرهنگ‌هاي مذكور استخدام كرده بود.
بنابر گزارش كام‌اسكور در نتيجه همين فعاليت‌ها تعداد مخاطبان شبكه مذكور به 56 ميليون نفر رسيده است. ليپسمن مي‌گويد: «Hi5 واقعاً براي تطبيق فرهنگي سايتش با مخاطبان كشورهاي مختلف كار كرده است. كار اين شبكه اجتماعي فراتر از ترجمه محتوايش به زبان‌هاي ديگر است.»
طبق آمار پينگ‌دام Hi5 در كشورهاي‌آمريكاي لاتين بيشترين محبوبيت را دارد.
اگرچه فيس‌بوك از راهبرد ارائه ابزارهاي ترجمه استفاده مي‌كند، اما از راه‌اندازي دفتر كار در كشورهاي مخلتف به‌منظور تطبيق محتواي سايت با فرهنگ آن كشورها نيز دريغ ندارد. البته مديران آن اعتقاد ندارند كه راه‌اندازي دفتر كار در همه بازارهاي جديد واقعاً لازم باشد. اوليوان مي‌گويد: «همين كه كاربر وجود داشته باشد تبليغات خودش سرازير مي‌شود. هدف ما كل جهان است.»
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن