تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819866642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوقات فراغت كودكان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اوقات فراغت كودكان
خداوند مهربان هر كودكي را با فطرت پاك توحيدي مي‌آفريند. اما زمينه‌هاي تربيتي و خصلت‌هاي فردي كودكان با يكديگر متفاوت است. درتعاليم اسلام كودكان امانت‌‌هاي الهي هستند و رسيدگي به اين امانت‌ها برعهده اولياء و مربيان است. همان گونه كه تغذيه سالم و كامل، حفظ بهداشت، مراقبت از سلامت جسماني براي كودكان وظيفه والدين است، تربيت وحفظ روح پاك و خدايي آنان و ايجاد مصونيت در برابر هجوم شيطات‌هاي ظاهري و باطني و انتقال فرهنگ صحيح الهي به آنها نيز وظيفه‌اي به مراتب سنگين‌تر است. والدين همچنان كه مي‌كوشند به فرزندان خود ايستادن و راه رفتن و سخن گفتن بياموزند، بايد آنها را براساس تربيت صحيح در راه كمال قرار دهند و روح خداجويي، گذشت، فداكاري، ادب، وفا، حفظ حريم ديگران و از همه مهمتر مهارت‌‌هاي زندگي را در آنها زنده كنند. اولياء بايد با تربيت صحيح فرزندان بهترين يادگارهاي ممكن را به جامعه عرضه كنند. تحقير وسرزنش كودك باعث هدر رفتن نيروهاي فعال در مسير تربيت سالم مي‌شود و فرد را به وادي بي‌توجهي و احيانا لجاجت مي‌كشاند به خصوص در تربيت كودكاني كه هنوز در آغاز ساخته شدن قرار دارند و روحيه آنها دستخوش حوادث نشده است. بايد با بزرگ ساختن روح آنها، شخصيت‌دهي به ايشان، واگذاري كارهايي كه مستقلا از عهده انجام آن برمي‌آيند، ابراز اطمينان از موفقيت آنها، تشويق صحيح و بيان نقص‌ها در قالبي زيبا كه مخرب شخصيت آنها نشود آنها را به وادي درست تربيت نزديك ساخت. البته در اين كار بايد از افراط و تفريط پرهيز كرد و كودك را درحدي شخصيت داد كه دچار سردرگمي و نداشتن تطبيق در درون خود با جهان خارج نشود.

عوامل مهم ديگر كه در شخصيت كودك نقش دارند عبارتند از:

- از كودك خود انتظار انجام كارهاي بزرگترها را نداشته باشيم.

- در حفظ اقتدار شخصيت اجتماعي كودك خود بكوشيم.

- كودك خود را به رقابت صحيح و سالم تشويق كنيم.

بنابر آنچه گفته شد هر قدر محيط زندگي كودك غني‌تر، سالمتر وآگاهانه‌تر باشد هوش او بيشتر، شخصيت او كامل‌تر و رفتار او متعادلتر خواهد بود. زيرا رشد ذهني كودكان و شخصيت مطلوب آنها به محيط تربيتي و آموزش غني وابسته است.

در ايام تعطيلات مدارس نه تنها خانواده و مدرسه بلكه تمام مراكز مربوط به تعليم و تربيت در سطح ملي و استاني و شهرستان‌‌ها وظيفه دارند شرايطي فراهم كنند كه كودكان بتوانند به راحتي اوقات فراغت خود را بگذرانند و براي اين امر شرايط لازم را مهيا كنند كه نمونه‌هاي زير ارائه مي‌شود:

- مراكز تربيت بدني براي پذيرش كودكان و نوجوانان فعال شوند، زيرا بازي منشاء تكامل رشد جسمي و ذهني كودك است.

- مراكز آموزش قرآن و احكام در اين ايام آماده پذيرش دانش آموزان دبستاني باشند، زيرا آموزش قرآن و تعاليم عاليه اسلام مايه به كمال رسيدن انسان و سعادت ابدي اوست.

- حفظ سلامت كودكان در اولويت قرار دارد، بنابراين مراكز بهداشتي و نيز خانواده‌‌ها به اين مساله توجه ويژه داشته باشند.

- مراكز آموزشي براي هر دوره سني برنامه‌هاي ويژه آن دوره را اجراء و از مربيان كار آزموده استفاده كنند.

زينب منصوري – معلم دبستان حضرت رقيه(س) اسلام‌آباد غرب




 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن