تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804083365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نعمت زاده خبرداد:احتمال كاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نعمت زاده خبرداد:احتمال كاهش سهميه بنزين خودروهاي شخصي
مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي از درخواست اين شركت به ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف و سوخت كشور براي كاهش سهميه خودروهاي شخصي در دور جديد سهميه بندي خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا نعمت زاده امروز در يك نشست خبري با بيان اينكه ميزان سهميه تعلق يافته به خودروهاي شخصي بايد اصلاح شود ، اظهار داشت: دليلي وجود ندارد كه 9 ميليون دستگاه خودرو از سهميه يكسان 120 ليتري بهره مند باشند.

وي از درخواست شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي براي تعديل سهميه بنزين خودروهاي شخصي به ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت كشور خبر داد و افزود: خودروهايي كه به بنزين مازاد نياز دارند مي توانند از بنزين آزاد استفاده كنند.

نعمت زاده با ابراز اميدواري مبني بر اينكه اين تصميم مورد قبول واقع شود، اضافه كرد: معتقد هستيم سهميه 100 ليتري براي خودروهاي شخصي كفايت مي كند.

معاون وزير نفت در ادامه در خصوص بودجه واردات بنزين توضيح داد: ميزان بودجه مصوب براي واردات بنزين 3.3 ميليارد دلار است، اين در حالي است كه به نظر مي رسد اگر سير نزولي قيمت نفت ادامه داشته باشد حداقل به 6 ميليارد دلار ديگر براي واردات بنزين نياز داريم.

به گفته وي، برنامه وزارت نفت واردات 19 تا 20 ميليون ليتر بنزين در روز است و وزارت نفت پيش از اين درخواست 8 ميليارد دلار بودجه براي واردات اين فرآورده ها داده بود.

نعمت زاده در ادامه در خصوص تامين سوخت زمستاني يادآور شد: در صورتي كه سرماي پيش بيني نشده اي در فصل زمستان نداشته باشيم مشكلي براي تامين سوخت نخواهيم داشت اما در غير اين صورت از نظر سوخت رساني مشكلي نداريم و فقط ممكن است از لحاظ حمل و نقل مشكل به وجود آيد.

معاون وزير نفت درباره عملكرد شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي در توليد فرآورده خاطر نشان كرد: به دليل فصل تعميرات در 5 ماه گذشته ميزان توليد فرآورده در پالايشگاه هاي كشور با افت مواجه شده بود اما در چند روز گذشته حدود 90 ميليون ليتر نفت گاز در كشور توليد شد اين در حالي است كه 43.5 ميليون ليتر بنزين در مدت ياد شده در كشور توليد شده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر توان توليد 94 ميليون ليتر نفت گاز در كشور وجود دارد، تصريح كرد: طبق برنامه زمانبندي شده توليد بنزين نيز تا پايان سال بايد به بيش از 45 ميليون ليتر برسد.

مدير عامل شركت ملي پالايش و پخش با اشاره به اينكه در 6 ماه دوم سال مصرف نيروگاه ها به دليل استفاده از سوخت مايع افزايش پيدا مي كند، اضافه كرد: پيش بيني مي كنيم از اول آبان 20 تا 25 ميليون ليتر واردات نفت گاز داشته باشيم اين در حالي است كه متوسط مصرف 5 ماه اخير اين فرآورده 10 ميليون ليتر بوده است.

نعمت زاده همچنين با تاكيد براينكه بودجه واردات بنزين به پايان رسيده است، افزود: شركت ملي نفت واردات بنزين را طبق روال گذشته و ازطريق معاوضه نفت خام انجام مي دهد و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.

وي با بيان اينكه از 12 سال پيش تاكنون پالايشگاه جديدي در كشور ساخته نشده است، ياد آور شد: اين موضوع باعث شده توليد نسبت به تقاضا كمتر باشد .

معاون وزير نفت همچنين مصرف بنزين آزاد در كشور را روزانه 2.6 ميليون ليتر اعلام كرد و ادامه داد: در خصوص افزايش قيمت بنزين سوپر هيچ پيشنهادي از سوي شركت ملي پالايش و پخش مطرح نشده و ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت اين موضوع را پيگيري مي كند.

نعمت زاده با بيان اينكه هيچ برنامه اي براي تغيير سهميه خودروهاي دو گانه سوز مطرح نيست، اضافه كرد: به دليل كمبود جايگاه هاي عرضه CNG ترجيح داده شد سهميه اين نوع خودروها بدون تغيير باقي بماند.

وي در بخش ديگري از سخنانش بحث تخلف در جايگاه هاي عرضه سوخت را تكذيب كرد و گفت: طبق بررسي موسسه استاندارد حدود يك چهارم جايگاه هاي كشور از دقت لازم در اندازه گيري برخوردار نبوده اند.

معاون وزير نفت همچنين در خصوص تخلف يك جايگاه عرضه سوخت در جاده هاي شمالي كشور توضيح داد:به دليل بارندگي در اين منطقه و شيب منطقه اي كه منبع سوخت در آن قرار داشته است، حدود 400 ليتر آب وارد مخزن بنزين شده كه مشكلاتي را براي برخي از خودروها به وجود آورده بود.

به گفته نعمت زاده پس از اطلاع از اين موضوع اين مسئله پيگيري و جايگاه ياد شده با جريمه مواجه شد.

وي با بيان اينكه تبديل تلمبه هاي يك نازله به دو نازله در دستور كار وزارت نفت قرار دارد، افزود: اين در حالي است كه ما نمي توانيم بخش خصوصي را مجبور به اعمال تغييرات كنيم.

معاون وزير نفت در ادامه با بيان اينكه از جايگاه هاي سيار عرضه سوخت به صورت موقت استفاده خواهد شد، از افزوده شدن 100 جايگاه عرضه سوخت تا اواخر سال آينده در تهران خبر داد.

نعمت زاده همچنين در خصوص مجهز شدن جايگاه ها به سيستم الكترونيكي خاطر نشان كرد: ما پيشتر آمادگي خود را اعلام كرده ايم اما بررسي اين موضوع برعهده سيستم بانكي كشور است.

وي ساخت پالايشگاه را بسيار اقتصادي و با صرفه دانست و گفت: ساخت پالايشگاه يك صنعت زير بنايي است كه اثرات مثبت زيادي دارد.

به گفته معاون وزير نفت منافع ايجاب مي كند در كشوري مانند ايران كه از ذخاير عظيم نفتي برخوردار است، ساخت پالايشگاه را در دستور كار خود قرار دهد و نيمي از صادرات نفت خام كشور از طريق فرآورده باشد.

نعمت زاده در خصوص واگذاري شركتهاي زير مجموعه به بورس اضافه كرد: بر اساس قانون موجود اگر شركتي واگذار شود بايد 70 درصد مبلغ فروش در اختيار شركت مادر قرار گيرد اما سازمان خصوصي سازي معتقد است 30 درصد اين مبلغ بايد در اختيار شركت مادر قرار داده شود.

وي با تاكيد بر اينكه بايد روي اين موضوع تفاهم حاصل شود، گفت: اگر اين اعتبار را به ما ندهند قادر به توسعه نخواهيم بود.

معاون وزير نفت پيشرفت خط لوله نكا -جاسك را مناسب ارزيابي كرد و گفت: طبق قرارداد اسناد بايد تا آخر مهر ماه آماده شود اما ممكن است پيمانكار يك ماه تاخير داشته باشد.

نعمت زاده همچنين سهم شركت ملي پالايشگاه و پخش را در ساخت پالايشگاه هاي جديد بسيار اندك توصيف كرد و در خصوص پروژه هاي اين شركت در خارج از كشور يادآور شد: در مالزي بحث زمين قطعي شده و عمليات مهندسي و مطالعات امكان سنجي در حال انجام است و اميدواريم پروژه فعال تر به كار خود ادامه دهد تا پيشرفت مورد نظر ما حاصل شود.

وي پيشرفت پالايشگاه اندونزي را مناسب دانست و گفت: در اين پالايشگاه مطالعات مختلف فني و اقتصادي در حال انجام است و اميدواريم تا 3 ماه آينده قرارداد طراحي مهندسي را منعقد كنيم.

به گفته معاون وزير نفت در سوريه نيز تاسيس شركت در شرف انجام است، اين در حالي است كه در سريلانكا توسعه پالايشگاه اين كشور در دستور كار قرار دارد.

نعمت زاده از جايگزيني يك شركت فرانسوي - چيني به جاي پيمانكار ايتاليايي پالايشگاه خليج فارس خبر داد و گفت: طرح واردات گازوئيل مربوط براي خودروهاي ديزلي را آماده كرده ايم.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن