تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815581604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كل دادگستري استان فارس: تمام پرونده‌هاي مسن قبل از سال 86 تعيين تكليف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس كل دادگستري استان فارس: تمام پرونده‌هاي مسن قبل از سال 86 تعيين تكليف مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

اعضاي شوراي قضايي استان فارس با هدف ديدار مردمي از حوزه‌هاي شهرستان آباده ديدار و به مشكلات قضايي و حقوقي مراجعان رسيدگي و از نادمين زندان آباده بازديد به عمل آوردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا- منطقه فارس، در اين ديدار مردمي 40 نفر از مراجعان با تكميل فرم هاي مخصوص تقاضاي حقوقي خود را با رييس كل دادگستري استان مطرح كردند كه در اين بين تقاضاي رسيدگي مجدد، عفو و همچنين تسريع در رسيدگي در اولويت قرار داشت.

در ادامه سفر يك روزه رييس كل دادگستري استان فارس به شهرستان آباده، وي در شوراي اداري اين شهرستان حضور يافت و طي سخناني ضمن ارزيابي مثبت وضعيت قضايي و امنيتي حوزه‌هاي شمال فارس گفت: شهرستان آباده با مردماني با اعتقاد مذهبي و پايبندي به انقلاب و ريشه‌هاي فرهنگي عميق خود و تلاش مسوولان قضايي و اجرايي شهرستان محيطي امن و پويا در جهت رشد جوانان ايجاد كرده است.

سياوش پور افزود: دستگاه قضايي همواره تلاش دارد با تعامل مناسب و همكاري‌هاي متقابل فضاي مناسبي در راستاي خدمت رساني و انجام وظايف قانوني خود ايجاد كند و در مسير عدالت گام بردارد كه مصداق آن پايه ريزي نظام قضايي از موازين شرع مقدس اسلام است.

وي خاطرنشان كرد: رضايتمندي از دستگاه قضايي بايد در شقوق خود و با ديدگاه تخصصي صورت پذيرد تا از ترويج انتقادهاي غيركارشناسي و تضعيف پايگاه عدالت خواهي مردم پيشگيري شود.

رييس كل دادگستري استان فارس با تأكيد بر تلاش مجدانه پرسنل قضايي و اداري مجموعه قضايي استان، كاهش زمان دادرسي به 20 روز در شهرستان آباده با وجود حساسيت‌ها و حجم بالاي پرونده و نيز تشريفات آئين دادرسي را اقدامي بزرگ و مهم ارزيابي و تصريح كرد: پس از دستور مؤكد رييس قوه قضاييه در خصوص رسيدگي سريع به پرونده‌هاي مسن كه قبل از سال 86 تشكيل شده است استان فارس با برنامه ريزي دقيق هر ماهه تعدادي از اين پرونده‌ها را مختومه كرده و به زودي شاهد حذف اين پرونده‌ها در كليه حوزه‌هاي قضايي استان فارس خواهيم بود كه گام بلندي در مسير رفع اطاله دادرسي خواهد بود.

در اين نشست كه اعضاي شوراهاي حل اختلاف نيز حضور داشتند، رييس كل دادگستري استان فارس اهتمام اعضاي شوراي حل اختلاف در جهت ترويج فرهنگ مصالحه در جامعه را ستود و آن را مولود همكاري ارزشمند و متقابل دستگاه قضايي و اجرايي در جهت استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي در راستاي خدمت به مردم دانست و افزود: فعاليت 5 ساله اين نهاد مردمي در كنار آموزش‌هاي تخصصي، مشاوره، نظارت، قضاوت و حمايت دستگاه‌هاي اجرايي باعث جلب اعتماد و نهادينه شدن شوراي حل اختلاف در جامعه شده است.

در ادامه اين سفر يكروزه اعضاي شوراي قضايي دادگستري استان با حضور در دفتر امام جمعه آباده با حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن موسوي ملاقات و از ارشادات ايشان بهره بردند.

وي در اين ديدار از تلاش‌هاي مجموعه دادگستري آباده و همكاري ديگر نهادهاي امنيتي در بسط و توسعه امنيت پايدار حوزه‌هاي شمال فارس تقدير كرد.

همچنين اعضاي شوراي قضايي استان در ديدار از زندان آباده از نزديك با نادمين اين زندان ملاقات و به بررسي وضعيت رسيدگي به پرونده نادمين پرداختند.

تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي زندانيان تحت قرار از خواسته‌هاي زندانيان بود. همچنين در اين ديدار 2 ساعته زمينه آزادي برخي از نادمين جرائم‌ غيرعمد با كمك‌هاي خيرين و ستاد ديه استان فارس فراهم شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن