تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814601943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر بيمه كشتي مسروقه شاخص را بالا كشيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: خبر بيمه كشتي مسروقه شاخص را بالا كشيد
نماد «حكشتي» بازگشايي شد و با ثبت بيشترين افزايش قيمت روزانه روند شاخص ها را صعودي كرد.اين در حالي است كه روز قبل از آن شاخص هاي بورس كاهش زيادي را متحمل شده بودند اما بازگشايي نماد شركت كشتيراني و انتشار اطلاعيه درخصوص عدم تاثير ربايش يكي از كشتي هاي اين شركت در EPS كشتيراني موجب شد سهام كشتيراني بيشترين افزايش قيمت را در جريان معاملات ديروز تجربه كند، به نحوي كه توانست 67 واحد شاخص را بالا بكشد. اين شركت در اطلاعيه خود اعلام كرده است كشتي، محصولات وكاركنان آن تماماً بيمه بوده و اين رخداد آثار مالي مهمي روي EPS اعلام شده شركت نخواهد گذاشت، ضمن اينكه كاركنان كشتي سلامت بوده و پيگيري هاي مستمر از طريق مراجع ذي صلاح و سازمان هاي بين المللي درخصوص فيصله موضوع در جريان است.

ديروز شاخص بورس با 141 واحد افزايش به رقم 47 هزار و 837 واحد رسيد. شاخص قيمت نيز 31/35 واحد افزايش را تجربه كرد و روي رقم 12 هزار و 32/240 ايستاد اما شاخص بازار اول با 7/36 واحد كاهش روي رقم 10 هزار و 66/620 واحد متوقف شد، در حالي كه شاخص بازار دوم 36/377 واحد افزايش را تجربه كرد و به رقم 13 هزار و 36/713 واحد رسيد. شاخص صنعت نيز با 94/43 واحد افزايش رقم 9 هزار و 51/642 واحد را تجربه كرد.در معاملات روز گذشته معاملات سهام كشتيراني با 10/67 واحد بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص بر جاي گذاشت. بعد از آن چادرملو با 15 واحد، ملي مس با 36/12 واحد ، سيمان فارس و خوزستان با پنج واحد، مخابرات ايران با 3/3 واحد ، فولاد خوزستان با 7/2 واحد و پتروشيمي فن آوران با 3/2 واحد بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص بر جاي گذاشتند، در حالي كه فولاد مباركه با 7/39 واحد منفي بيشترين تاثير منفي را بر شاخص بر جاي گذاشت.بعد از آن فولاد خوزستان با 3/10 واحد منفي، بانك پارسيان با
14/8 واحد منفي، گل گهر با 9/4 واحد منفي، بانك اقتصاد نوين با 9/4 واحد منفي و بانك كارآفرين با سه واحد منفي بيشترين تاثير منفي را بر شاخص بر جاي گذاشتند.به نظر مي رسد قدرت كشتيراني بيش از فولاد مباركه بوده. فولاد مباركه اين بار نظاره گر اين بود كه چگونه لنگر كشتي شاخص را بالا مي كشد.
ديروز 64 ميليون و 173 هزار و 769 سهم به ارزش 304 ميليارد و 821 ميليون ريال معامله شد كه در جريان آن سهام شركت هاي كشتيراني، حق تقدم لوله و تجهيزات سديد، چادرملو، پارس سوئيچ، سيمان بهبهان، سيمان كرمان، توليد محورخودرو، توليد سموم علف كش، البرز دارو و گروه دارويي سبحان بيشترين افزايش قيمت را تجربه كردند. در حالي كه سهام شركت هاي پارس خزر، شيشه همدان، حق تقدم بانك كارآفرين، حق تقدم سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، حق تقدم بانك پارسيان، لوله و تجهيزات سديد، صنايع گالوانيزه فجر سپاهان، سيمان شرق، فولادمباركه و بانك اقتصاد نوين بيشترين كاهش قيمت را متحمل شدند.
-
صف آرايي مخابرات در مقابل فولاد

ديروز مخابرات با 111 ميليون سهم در صف خريد صدرنشين بيشترين تقاضاي خريد بازار بود در حالي كه فولاد مباركه با 72 ميليون سهم در صف فروش درصدر تقاضاي فروش بازار قرار گرفت.
همچنين ملي مس، داروسازي كوثر، چادرملو، پتروشيمي آبادان، سيمان كرمان، ايران ترانسفو، رايان سايپا، مخابرات ايران و سرمايه گذاري بهمن بيشترين تقاضاي خريد بازار را به خود اختصاص دادند، در حالي كه فولاد مباركه، فولاد خوزستان، بانك پارسيان، توسعه صنايع بهشهر، بانك اقتصاد نوين، كالسيمين و گل گهر با بيشترين تقاضاي فروش مواجه شدند.
-
توقف و بازگشايي سه نماد معاملاتي

در پايان معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت كنتورسازي ايران با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومي عادي سالانه متوقف شد، در حالي كه نماد شركت كشتيراني جمهوري اسلامي با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم براي سال مالي منتهي به 31/3/87 و فروسيليس ايران پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه مبني بر تقسيم سود نقدي مورد بازگشايي قرار گرفت.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن