تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816419682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقامي وزارت نفت منتفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: قائم مقامي وزارت نفت منتفي شد


سرمايه: به گفته وزير نفت پس از كناره گيري علي كردان از سمت قائم مقامي نفت و حضور وي در وزارت كشور، برنامه اي براي جايگزيني شخصي به جاي وي در وزارت نفت وجود ندارد و براين اساس قائم مقامي در نفت منتفي است.اين در حالي است كه پيش از كردان نيز چنين سمتي در وزارت نفت وجود نداشته است.

-
تغيير معاونان نه تاييد نه تكذيب

غلامحسين نوذري كه به منظور ارائه عملكرد وزارتخانه متبوعش طي يك سال گذشته ديروز در جمع خبرنگاران قرار گرفته بود در پاسخ به اين سوال كه شايعه بركناري معاونان اين وزارتخانه صحت دارد يا خير ضمن نه تاييد و نه تكذيب اين خبر تنها به اين نكته اكتفا كرد كه ممكن است يك روز تغيير در هر سمتي پيش بيايد اما بايد فعلاً تلاش بر اين باشد كه يك سازمان را حفظ كنيم و بگذاريم مديران تا هستند كار خودرا بدون هرگونه دغدغه اي انجام دهند.
طي يك ماه گذشته شايعه بركناري معاونان وزارت نفت چون نجابت مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي و كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز ايران و... وجود دارد.
پيش از اين كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز ايران در پاسخ به شايعات بركناري خود از اين سمت تاكيد كرده بود از اين موضوع بي خبرم و فقط در برخي روزنامه ها اين شايعات را خوانده ام.
-
50 ميليون مترمكعب گاز به اسم 9 و10

وزير نفت همچنين در پاسخ به «سرمايه» كه چگونه با وجود عدم حفاري بيش از 14 چاه از 24 چاه موجود در دو فاز 9 و 10 پارس جنوبي بر توليد 50 ميليون مترمكعبي آن تا زمستان تاكيد مي شود، ضمن تاكيد بر صداقت در ميان مسوولان نفتي متذكر شد:« فاز 9 و 10 از دو بخش بالادستي و پايين دستي تشكيل شده كه بخش پايين دستي يعني پالايشگاه براي شيرين سازي گاز تكميل است و بر اين اساس گاز فازهاي هفت و هشت به اين دو فاز انتقال و شيرين سازي خواهد شد و 50 ميليون مترمكعب گاز در زمستان تامين مي شود.»
براين اساس فاز 9 و10 با وجود تاكيد بر بهره برداري آن در زمستان به طور كامل وارد مدار بهره برداري نخواهد شد و گاز فازهاي شش تا هشت به دليل آماده نبودن پالايشگاه، شيرين سازي آن به اين دو فاز انتقال خواهديافت.
با چنين شرايطي پيش بيني مي شود فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي تا پايان سال جاري نيز به بهره برداري كامل نرسد.
-
تاخير در مذاكرات خط لوله صلح

وي در پاسخ به آخرين نتايج خط لوله صلح معتقد است: «به دليل تغييرات سياسي در پاكستان قطعاً تاخيرهايي درروند مذاكرات ايجاد خواهد شد اما شخصاً به اجراي اين پروژه به صورت سه جانبه خوش بين هستم.»
وي در عين حال تاكيد كرد: «ايران مشتريان زيادي براي فروش گاز خود دارد و برهمين اساس، براي امضاي قرارداد خط لوله صلح به هند و پاكستان التماس نمي كند.»
وي با رد حضور مشايي به عنوان نماينده تام الاختيار دولت در مذاكرات خط لوله صلح متذكر شد:« مشايي تنها نماينده تام الاختيار رئيس جمهوري در اين مذاكرات نيست. در واقع در حال حاضر يك نماينده از وزارت امور خارجه، يك نماينده از وزارت نفت و يك نماينده از رئيس جمهوري مذاكرات را ادامه مي دهند اما اصل كار در دست وزارت نفت است.»
براساس اين قرارداد كه به خط لوله صلح مشهور است، قرار است گاز ايران از طريق خط لوله به پاكستان و هند صادر شود كه از سال 1995 تا كنون مذاكرات آن همچنان ادامه دارد.
-
اساسنامه همچنان در راه مجلس

وزير نفت در خصوص ارائه اساسنامه نفت به مجلس تنها به اين نكته اكتفا كرد كه اساسنامه پس از اصلاحاتي كه در آن انجام داديم تكميل و به دولت ارائه شده اما تعيين زمان ارسال آن به مجلس هنوز مشخص نيست.
اين در حالي است كه طي ساليان گذشته پرونده بحث ارائه اساسنامه نفت به مجلس همچنان باز است.
براين اساس براي چندمين بار آخرين مهلت دولت در ارائه اساسنامه به مجلس خرداد ماه سال جاري عنوان شده بود.
-
دور جديد سهميه بندي ها بدون تغيير

از سويي ديگر در حالي كه كمتر ازيك ماه به آغاز دور جديد سهميه بندي بنزين در كشور باقي مانده وزير نفت ديروز در جمع خبرنگاران از عدم تغيير سهميه هاي بنزين در دور چهارم سهميه بندي بنزين كه از ابتداي مهرماه آغاز خواهد شد، خبرداد.
اين در حالي است كه پيش از اين كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز ايران ازتغيير در ميزان سهميه خودروهاي دوگانه سوز خبر داده بود.
همچنين غلامحسين نوذري كه به منظور ارائه عملكرد وزارتخانه متبوعش طي يك سال گذشته،در جمع خبرنگاران قرار گرفته بود، بر بررسي تغيير قيمت بنزين سوپر تاكيد كرد.
پيش از اين شهنازي زاده مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي از بررسي پيشنهاد طرح كاهش قيمت بنزين سوپر به 140 تومان خبرداده بود.
-
41 ميليارد دلار جذب سرمايه طي سه سال

وزير نفت نقطه مثبت عملكرد نفت طي سه سال اخير را رسيدن به توليد بيش از چهار ميليون و 230 هزار بشكه نفت در روز در كنار جبران ميزان افت طبيعي توليد را از جمله دستاوردهاي صنعت نفت در سه سال گذشته عنوان كرد و گفت: «توليد روزانه 500 ميليون مترمكعب گاز و جذب 41 ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنعت نفت در سه سال گذشته از دستاوردهاي مهم كاركنان صنعت نفت بوده است.»
-
برنامه اي براي اصلاح بيع متقابل نداريم

غلامحسين نوذري همچنين در خصوص اصلاح قرارداد هاي بيع متقابل تاكيد كرد:« همان تغييراتي كه سه سال پيش انجام شده بسيار مناسب است و برنامه اي براي اصلاح مجدد آن نداريم.»
پيش از اين مقامات انرژي تركيه تاكيد كرده بودند در صورتي با ايران به پاي امضاي قرارداد گازي خواهندرفت كه ايران قراردادهاي بيع متقابل خود را بازنگري كند تا ريسك سرمايه گذاري كم شود.
-
مشاركت در توليد ديگر نداريم

وي در خصوص امضاي قراردادهاي نفتي و گازي به صورت مشاركت در توليد تصريح كرد: «براساس قانون، ما اجازه امضاي قرارداد به صورت مشاركت در توليد نداريم.ضمن آنكه در حال حاضر نقش اين نوع قراردادها در دنيا به 10 درصد كاهش يافته و كشورهاي ديگر نيز به دنبال جايگزيني قراردادهاي ديگربه جاي قراردادهاي مشاركت در توليد هستند. »
-
توتال، شل و اما و اگرهاي حضور

وزير نفت در خصوص تكليف حضور شركت هاي توتال و شل در پارس جنوبي توضيح داد: «فشارهاي بين المللي روي اين شركت ها براي حضور در ايران بي تاثير نبوده اما ما راه هاي جديدي را براي اجرايي كردن پروژه هاي پارس جنوبي دنبال مي كنيم.»نوذري ادامه داد: «به زودي مناقصات فازهاي مختلف پارس جنوبي برگزار مي شود و شركت هاي مذكور با حل مشكل خود مي توانند در اين پروژه ها مشاركت كنند.»
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن