تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805385622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت خبر داد:جمع بندي دولت در خصوص اصلاح اساسنامه وزارت نفت /جذب 41 ميليارد دلار سرمايه در صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:موج: وزير نفت خبر داد:جمع بندي دولت در خصوص اصلاح اساسنامه وزارت نفت /جذب 41 ميليارد دلار سرمايه در صنعت نفت
خبرگزاري موج - ظرف سه سال گذشته حدود 41 ميليارد دلار سرمايه در پروژه هاي مختلف صنعت نفت جذب شده است.


به گزارش خبرنگار موج، غلامحسين نوذري وزير نفت در مراسم نشست مطبوعاتي هفته دولت در جمع خبرنگاران با بيان اينكه در حال حاضر ظرفيت توليد نفت به 3/4 ميليون بشكه و توليد گاز به 500 ميليون متر مكعب در روز افزايش پيدا كرده است، گفت: هم اكنون ظرفيت پالايش نفت خام كشور حدود 1 ميليون و 625 هزار بشكه بوده كه اين ميزان به حدود 1 ميليون و 670 هزار بشكه در روز افزايش پيدا خواهد كرد.
وي با اشاره به طرح هاي توسعه اي ميدان نفتي آزادگان و توليد 20 تا 25 هزار بشكه نفت در روز آغاز عمليات اجرايي ميدان جفير با شركت بيلاروس نفت و ميدان نفتي يادآوران با شركت ساينوپك اظهار داشت: همچنين برنامه اي براي طراحي طرح جامع توسعه ميادين غرب كارون براي توليد روزانه يك ميليون بشكه را در بر داريم.
او ادامه داد: از سوي ديگر در شرايط فعلي 5 فاز پارس جنوبي به توليد رسيده، توليد از 5 فاز جديد 6 تا 10 تا پايان سال انجام مي گيرد و عمليات اجرايي 7 فاز جديد در حال انجام است، تصريح كرد: از سوي ديگر طرح توسعه ميادين كيش، دي و سفيد زاخوس توسط شركت ملي نفت در حال انجام است.
رييس هيات مديره شركت ملي نفت ايران با بيان اين موضوع كه در حال حاضر ساخت 7 پالايشگاه جديد نفت در حال انجام بوده كه با بهره برداري از آنها ظرفيت پالايش نفت كشور به 3/3 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد، تبيين كرد: اجراي 3 پالايشگاه نفتي از اين تعداد آغاز شده و ساخت 4 پالايشگاه نيز در مرحله طراحي، مهندسي و مناقصه است.
وزير نفت با اشاره به توافقات صورت گرفته با گازپروم روسيه، مقامات تركيه و كشورهاي همسايه براي صادرات گاز گفت: ظرف سه سال گذشته حدود 41 ميليارد دلار سرمايه در صنعت نفت ايران جذب شده است.
نوذري با اشاره به ساخت خط لوله نكا به بندر جاز و افزايش ظرفيت سوآپ نفت خام از كشورهاي حاشيه درياي خزر بيان داشت: نفت اضافي از طريق خط لوله در پالايشگاه هاي تهران و تبريز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
او در خصوص سياست هاي كلي وزارت نفت در درياي خزر توضيح داد: در طي چند سال گذشته تعدادي حلقه چاه در آبهاي كم عمق خزر حفاري شد كه پاسخ تجاري مناسبي از اقتصادي بودن توليد اين چاه ها نگرفتيم. اما در شرايط فعلي عمليات لرزه نگاري اين منطقه به پايان رسيده كه اميدواريم با راه اندازي سكوي البرز و ادامه عمليات اكتشافي پتانسيل هاي خوبي در اين منطقه شناسايي شود.
او در مورد مذاكرات با گاز پروم روسيه براي صادرات گاز تبيين كرد: هدف ايران براي صادرات گاز به اروپا اولوي قرار دادن تركيه بوده و با روس‌ها فقط براي افزايش سوآپ گاز از اين كشور مذاكراتي انجام گرفته است.
وي در مورد اصلاح قراردادهاي بيع متقابل و استفاده از قراردادهاي مشاركت در توليد در پروژه هاي صنعت نفت اظهار داشت: در حال حاضر كمتر از 10 درصد از ذخاير نفت دنيا به صورت مشاركت در توليد بوده اما شركت هاي ملي نفت در سراسر دنيا به سمت قراردادهاي پيمانكاري حركت كرده اند. به صورتي كه از هزار و 200 ميليارد بشكه نفت خام دنيا كمتر از 100 ميليارد بشكه آن به صورت مشاركتي در توليد بوده است.
نوذري در مورد آخرين وضعيت قرارداد خط لوله صلح اظهار كرد: نياز به انرژي و شناختي كه از بازار انرژي هند و پاكستان وجود دارد، حاكي از آن است كه آنها به گاز ايران نياز دارند كه هم اكنون به دليل وجود شرايط خاص سياسي مذاكرات با هند و پاكستان كمي به تعويق افتاده است.
به گفته نوذري با توجه به اهميت صادرات گاز به اين دو كشور با دستور رييس جمهور كارگروهي با حضور نمايندگان وزارت نفت ، وزارت امور خارجه و رياست جمهوري تشكيل شده تا مذاكرات اين طرح را به جلو ببرند.
وزير نفت تشكيل اين كارگروه را يكي از اقدامات خوب دولت عنوان كرد و گفت: معمولا به دليل طولاني شدن مذاكرات و اينكه قرار است علاوه بر هند وپاكستان بخشي از گاز به چين هم صادر شود، از تشكيل كارگروه ويژه استقبال كرده ايم.
نوذري در ادامه از راه اندازي 19 جايگاه سيار در تهران خبر داد و اعلام كرد: در آينده اي نزديك تعداد جايگاه سيار بنزين به ترتيب به 22 و 40 جايگاه افزايش پيدا مي كند. همچنين در ايام ماه رمضان كه جايگاه ها كمي خلوت تر مي شوند، برنامه داريم تعدادي از پمپ هاي بنزين يك نازله را به دو نازله تبديل كنيم.
نوذري در پاسخ به سوال موج از جمع بندي دولت در خصوص اساسنامه وزارت نفت خبر داد و گفت: يك برنامه بلند مدت براي صادرات گاز به كشورهاي اروپايي از طريق خط لوله پارس را داريم به طوري كه با راه اندازي اين خط لوله امكان صادرات گاز به چندين كشور اروپايي وجود دارد.
نوذري همچنين از توليد 3/5 ميليون بشكه نفت تا پايان برنامه پنجم خبر داد و گفت: برنامه اي براي تغيير سهميه بندي بنزين در كشور نداريم.
او با اشاره به اختصاص 3 درصد از درآمدهاي فروش نفت به پروژه هاي پارس جنوبي تصريح كرد: ظرف مدت 2 هفته گذشته حدود يك ميليارد دلار از اين اعتبار مالي را براي تزريق به طرح هاي مختلف پارس جنوبي دريافت كرده ايم.
رييس هيات مديره شركت ملي نفت ايران در پايان و در خصوص حضور شركت تاسيسات دريايي در بلوك اكتشاف و توسعه لاله بيان داشت: با توجه به اينكه تاسيسات دريايي يك شركت پيمانكار فرا ساحلي بوده به اين جمع بندي رسيده ايم كه تاسيسات دريايي در اين بلوك حضور پيدا نكند و مناقصه بلوك لاله تجديد خواهد شد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن