تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798305100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس هيات تحقيق و تحفص از آموزش عالي كشور: در گزارش تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور هيچ نگاه سياسي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس هيات تحقيق و تحفص از آموزش عالي كشور: در گزارش تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور هيچ نگاه سياسي وجود ندارد
سياسي. مجلس شوراي اسلامي . تحقيق و تفص . آموزش عالي
رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور اظهار داشت: در گزارش تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور هيچ نگاه سياسي وجود نداشته است.

عليرضا زاكاني روز دوشنبه در نشستي با خبرنگاران روند تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور كه در عمر كاري مجلس هفتم انجام شد را تشريح كرد.

وي با بيان اينكه تحقيق و تفحص يكي از ابزارهاي نظارتي مجلس استاظهار داشت: در همه ادوار مجلس آنگونه كه به قانونگذاري توجه جدي شده ،بحش نظارت مجلس ضعيف و كم رنگ بوده است.

وي با تاكيد به اصول قانون اساسي افزود: اصل ‪ ۷۶‬قانون اساسي تحقيق و تفحص را يكي از ابزارهاي نمايندگان در حوزه نظارتي شمرده است و مواد ‪ ۱۹۸‬تا ‪ ۲۰۱‬آيين نامه داخلي مجلس نيز چگونگي اين تحقيق و تفحص را بيان كرده است.

اين نماينده تهران در مجلس يادآور شد: در اواخر سال ‪ ۸۳‬و در مجلس هفتم بحث تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور مطرح شد كه باتصويب اين موضوع در كميسيون آموزش و تحفيقات مجلس و راي مثبت نمايندگان مقرر شد تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور انجام شود .

زاكاني با بيان اينكه هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور متشكل از ‪۱۳‬ نفر بود ، صريح كرد : در آن زمان به دليل نزديكي انتخابات رياست جمهوري دوره نهم و بدليل اينكه در اين تحقيق و تفحص هيچ نگاه سياسي وجود نداشت ، آغاز تحقيق و تفحص تا تيرماه ‪ ۸۴‬مسكوت باقي ماند و اوايل مردادماه كار جدي آغاز شد.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه در تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور كاملا روش علمي استفاده شده است، يادآور شد: روش علمي در اين تحقيق و تفحص موجب شناخت از آموزش عالي كشور و آگاهي از معايب ، نواقص و محاسن موجود در مراكز آموزش عالي كشور شد.

وي يادآور شد: در اين تحقيق و تفحص وضعيت آموزش عالي كشور از سال ‪۱۳۷۹‬ تا ‪ ۸۴‬مورد بررسي قرار گرفت.

وي روش تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور را جمع آوري اسناد و اطلاعات، طبقه بندي اسناد ، تحليل و ارايه گزارش در مورد اسناد و اطلاعات ذكر كرد.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور از روش‌هاي جمع آوري اسناد و اطلاعات را ارسال پرسشنامه براي يك هزار و ‪ ۵۷۰‬دانشگاه و مراكز آموزش عالي كشور (وزارت علوم و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و دانشگاه آزاد اسلامي)و ‪ ۵۰‬مركز پژوهشي در لوح‌هاي فشرده ذكر كرد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اطلاعات همچنين براساس مصاحبه و گفت و گو با دانشجويان ، مسوولان آموزشي دانشگاه‌ها و اساتيد ، شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي دانشگاه‌ها گردآوري شد.

زاكاني همچنين از برپايي ‪ ۱۳‬همايش استاني هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي خبر داد كه در اين همايش‌ها ‪ ۸۹۰‬نفر از روساي دانشگاه‌ها در آن شركت و در جريان روند انجام اين تحقيق و تفحص قرار گرفتند.

وي يادآورشد : دراين گروه تحقيق و تفحص يك هزار و ‪ ۴۰۰‬نفر در كل كشور همكاري داشتند كه ‪ ۸۰۰‬نفر از آنها در دانشگاه‌ها حضور داشتند.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور از ديگر روش‌هاي جمع آوري اطلاعات را خود اظهاري ، مصاحبه با دو هزار و ‪ ۹۸۰‬نفر از دانشگاهيان بيان كرد.

زاكاني با بيان اينكه تيم هيات تحقيق و تفحص در ‪ ۲۵۰‬مركز آموزش عالي مستقر بودهمچنين از استقرار چهارماهه تيمي از اين هيات در سازمان بازرسي كل كشور خبر داد كه از مجموع ‪ ۷۰۰‬پرونده مربوط به دانشگاه‌ها و آموزش عالي كشور، ‪ ۳۰۰‬پرونده مورد بررسي قرار گرفت و گزارش‌هايي تهيه شد.

زاكاني ادامه داد: ‪ ۱۳‬نهاد نظارتي در دانشگاه‌ها وجود داشت كه اين هيات با اين نهادهاي نظارتي نيز ارتباط مستمر داشت. سعي شد نظرات مسوولان دانشگاه‌ها ، دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي و نظرات ساير مجموعه‌هاي مسوول در دانشگاه‌ها جمع آوري شود.

نماينده تهران درمجلس تاكيد كرد: هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور در هر دانشگاه و مركز آموزشي دفتر مراجعه جهت شكايات راه اندازي كرد تا شكايات مربوط به دانشگاه‌ها جمع آوري شود.

زاكاني همچنين گفت: در خارج از دانشگاه‌ها ي كشور نيز اين دفاتر راه اندازي شد، در تهران فقط سه دفتر خارج از دانشگاه‌ها راه اندازي شد تا هر فردي كه شكايتي داشته و نمي‌خواستند به دانشگاه‌ها مراجعه كنند به اين دفاتر رجوع كنند.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور تصريح كرد:هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور ‪ ۴۷۰‬هزار صفحه سند جمع آوري و طبقه بندي كرده است.

وي همچنين با تشريح روند تحليل اسناد و اطلاعات اظهار داشت: اين اسناد توسط ‪ ۳۲‬كارشناس آموزش ديده دسته بندي و كدگذاري كمي و كيفي شد، كه اين اسناد طبقه بندي و تحليل شد.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور يادآور شد: گزارش موضوعي هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور از وضعيت آموزش عالي در ‪ ۴۳‬جلد تهيه شده است و همچنين گزارشي نهايي نيز ‪ ۱۷۰‬صفحه‌اي است كه يك چكيده گزارش ‪ ۴۰‬صفحه‌اي نيز براي قرائت در صحن علني مجلس آماده شد.

زاكاني مزيت‌هاي اين تحقيق وتفحص را توجه ويژه به مطالبات و رهنمودهاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور، استخراج متدهاي بررسي كيفي دستگاه‌هاي اجرايي، گستره وسيع جغرافيايي اين تحقيق و تفحص،هزينه اندك اين تحقيق و تفحص ذكر كرد.

وي هزينه انجام اين تحقيق و تفحص را ‪ ۴۰‬ميليارد ريال ذكر كرد كه اين بودجه توسط مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، انجام پروژه‌هاي مشترك تحقيقاتي و كمك خيرين تامين شده است.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور همچنين از تهيه بانك اطلاعات داده‌ها با ‪ ۲۰‬سرفصل ، تهيه بانك اسناد حاوي تصوير تمامي مدارك و اسناد جمع آوري شده از اين تحقيق و تفحص و تهيه بانك پرسشنامه تحقيق و تفحص و تهيه بانك مصاحبه با دانشگاهيان خبر داد.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور با بيان اينكه كار جمع آوري و تحليل اسناد توسط اين هيات ‪ ۱۵‬ارديبهشت ماه ‪ ۸۵‬خاتمه يافت كه تمامي گزارش‌ها تا ارديبهشت ماه ‪ ۸۷‬استخراج شد.

زاكاني تصريح كرد: گزارش‌هاي تهيه شده همزمان براي روساي و مسوولان ذيربط در دانشگاه‌ها و اعضاي هيات تحقيق و تفحص ارسال شد تا آن را بررسي و نظر خود را طي دو هفته اعلام كنند.

وي ادامه داد: گزارش نهايي هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم تحويل داده شد كه براساس ماده ‪۱۹۸‬ آيين نامه داخلي مجلس گزارش تحقيق و تفحص بايد در جلسه مشترك هيات تحقيق و تفحص و كميسيون ذيربط تصويب شود.

وي تاكيد كرد:هرگزارش تهيه شده در طول يك سال و نيم به اعضاي هيات تحقيق و تفحص داده شد ، همچنين با اعضاي اين هيات توافق شد كه گزارش نهايي به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم تحويل داده شود اما بررسي اين گزارش نهايي در دستور كار كميسيون درمجلس هفتم قرار نگرفت.

وي افزود: اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم تصريح داشتند كه اين گزارش بايد به تصويب هيات تحقيق و تفحص برسد، يعني به نوعي به ما گفته شد كه اعضاي هيات تحقيق و تفحص در جريان اين گزارش نيستند. اما در روزهاي پاياني مجلس هفتم ‪ ۱۰‬نفر از اعضاي اين هيات در نامه‌اي اعلام كردند كه اين رويه را قبول دارند و مقرر شد كه بررسي اين گزارش در دستور كار كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم قرار گيرد .

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور يادآور شد: بررسي اين گزارش تحقيق و تفحص در آخرين روز كاري اين كميسيون قرار گرفت كه در آن روز نيز بدليل حضور وزير آموزش و پرورش در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تنها ‪۱۰‬ دقيقه آخر به اين گزارش اختصاص يافت و درحقيقت اين گزارش مطرح و بررسي نشد.

وي تاكيد كرد: كل اسناد و گزارش‌ها درخصوص شكايات از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي جهت دسترسي نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي بايگاني خواهد شد، بانك‌هاي اطلاعاتي نيز در اختيار وزارتخانه‌هاي علوم ، بهداشت ، دانشگاه آزاد اسلامي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي و كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس تحويل مي‌شود.

وي يادآور شد: اين تحقيق و تفحص براي اينكه در دستور كار مجلس هشتم قرار گيرد نياز به راي و نظر نمايندگان مجلس دارد.

زاكاني در ادامه نشست خبري خود همچنين از عدم همكاري دانشگاه آزاد اسلامي با اين هيات تحقيق و تفحص انتقاد كرد.

وي اظهار داشت: برخي از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم اطلاع نداشتند كه اين تحقيق و تفحص تمامي آموزش عالي كشور را در بر مي‌گيرد، آنها تصور مي‌كردند كه اين تحقيق و تفحص تنها شامل وزارت علوم مي‌شود.

وي افزود: حتي زماني كه انجام اين تحقيق و تفحص در صحن مطرح شد مخبر كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هفتم حاضر نشد كه موضوع اين تحقيق و تفحص را در صحن علني مجلس قرائت كند.

وي يادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامي نيز مدعي بود اين تحقيق و تفحص شامل اين دانشگاه نمي‌شود.

رييس هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور تصريح كرد: وقتي كار تحقيق و تفحص آغاز شد ، نخستين نامه نگاري با دانشگاه آزاد انجام شد كه اين دانشگاه اعلام كرد كه اين تحقيق و تفحص شامل اين دانشگاه نمي‌شود اما اين هيات با تاكيد بر قانون اساسي تصريح كرد كه اين تحقيق و تفحص شامل دانشگاه آزاد نيز هست.

زاكاني افزود: دانشگاه آزاد پس از سه ماه و نامه نگاري‌هاي متعدد حاضر به همكاري شد اما پس از يك ماه هيات تحقيق و تفحص با كارشكني‌هاي آن مواجه شد.

وي ادامه داد: اين هيات تحقيق و تفحص مجلس هفتم با برگزاري جلسه‌اي با دانشگاه آزاد به توافق‌هايي دست يافتند اما بار ديگر دانشگاه آزاد اين توافق‌ها را رعايت نكرد كه پس از آن مقرر شد كه ارتباط با دانشگاه آزاد قطع شود و بدليل عدم همكاري دانشگاه آزاد اسلامي پنجم ارديبهشت ماه ‪ ۸۵‬كار با اين دانشگاه قطع شد .

وي تاكيد كرد: ‪ ۸۰‬هزار صفحه اسناد از دانشگاه آزاد هم اكنون موجود است كه بخشي از اين اسناد توسط خود اين دانشگاه در اختيار هيات تحقيق و تفحص قرار گرفت و در بسياري از اين اسناد مغايرت‌ها و اختلاف‌هاي بسياري جدي مشاهده مي‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس هشتم تصريح كرد: هيات تحقيق و تفحص از آموزش عالي كشور بخشي از اسناد و اطلاعات خود را توسط دفاتر دريافت شكايات خود بدست آورده وافراد متعددي اسنادي از دانشگاه آزاد در اختيار اين هيات قرار دادند.

زاكاني افزود: همچنين بخشي از اسناد نيز توسط هيات‌هاي نظارتي به اين هيات داده شده است و اين هيات هيچ گزارشي را بدون سند تهيه نكرده است .

وي همچنين تاكيد كرد: برغم احكام قانوني دانشگاه آزاد هيچ همكاري با اين هيات نداشت و حتي هيچ شماره حسابي از اين دانشگاه در اختيار هيات
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن