تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806828546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت خارجه: كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزارت خارجه: كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست
خبرگزاري انتخاب : سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به فرارسيدن هفته دولت و ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با مقام معظم رهبري گفت: اميدواريم همانطور كه در اين ديدار مقام معظم رهبري فرمودند فرصتي براي بيان و عرضه هنرمندانه خدمات و دستاوردهاي دولت فراهم شود.


سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: وزارت امور خارجه برنامه اي براي كاهش روابط با انگليس ندارد.

قشقاوي در نشست خبري روز دوشنبه خود در پاسخ به سؤال خبرنگاري درخصوص واكنش وزارت خارجه به نظر اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي مبني بر كاهش روابط با انگليس گفت: توصيه ها و رهنمودهاي نمايندگان مجلس براي ما محترم است، ولي اينكه مشخصا آلان وزارت امور خارجه برنامه اي براي كاهش روابط با انگليس داشته باشد چنين چيزي در دستور كار اين وزارتخانه نيست.

وي اقدام كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس را در دعوت از سفراي جمهوري اسلامي ايران ، بسيار مثبت ارزيابي كرد و افزود : با عنايت به جايگاه مجلس در قانون اساسي ، همواره دستگاه سياست خارجي بر تعامل سازنده با مجلس به ويژه با كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تاكيد دارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به فرارسيدن هفته دولت و ديدار رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با مقام معظم رهبري گفت: اميدواريم همانطور كه در اين ديدار مقام معظم رهبري فرمودند فرصتي براي بيان و عرضه هنرمندانه خدمات و دستاوردهاي دولت فراهم شود.

وي تصريح كرد: دست اندركاران سياست خارجي دولت تأكيدات معظم له را مبني بر لزوم برخورد عزت مدارانه جمهوري اسلامي ايران در محيط بين المللي و با ديگر كشورها، پشتوانه اي ارزشمند براي ادامه رويكرد موجود سياست خارجي مي دانند.

قشقاوي با تسليت به بازماندگان حادثه سقوط هواپيما در بيشكك گفت: تحليل نهايي درباره علت حادثه پس از دريافت اطلاعات از مبادي ذي ربط اعلام خواهد شد.

وي درباره سفر كرينكو رئيس روس اتم به ايران گفت: روند همكاري هاي ايران و روسيه به ويژه در زمينه فراهم كردن تمهيدات لازم براي راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر به خوبي پيش مي رود و اصل اين سفر نيز در چارچوب همكاري سازنده براي راه اندازي اين نيروگاه است.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: زمان و جزئيات اين سفر به موقع اعلام مي شود.

قشقاوي با بيان اينكه رئيس جمهور براي حضور در اجلاس شانگهاي اواخر اين هفته به دوشنبه پايتخت تاجيكستان سفر مي كند گفت: طبق معمول اين جلسات، علاوه بر حضور در برنامه هاي اين اجلاس، ديدار با رؤساي ديگر كشورها در دستور كار قرار دارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي درباره اهداف سفر امير قطر به ايران گفت: بيان درخواست كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي تعامل بيشتر با ايران و گسترش رايزني ها به منظور تقويت ثبات و صلح در منطقه و توسعه همكاري ها مهم ترين اهداف اين سفر بود.

قشقاوي با اشاره به حضور موفق رئيس جمهور كشورمان در اجلاس قبلي شوراي همكاري خليج فارس يادآور شد: گسترش همكاري ها در بخش هاي مختلف به ويژه اقتصادي در دستور كار است و دو طرف اراده جدي دارند با گسترش همكاري ها مناسبات را تعميق دهند و سوء تفاهم ها را برطرف كنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره همكاري هاي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد: همكاري هاي ايران و آژانس در چارچوب موافقتنامه پادماني ادامه دارد و ايران آماده است مثل گذشته به سوالات آژانس پاسخ دهد.

قشقاوي با اشاره به برخي رفتارهاي اهانت آميز با زائران ايراني در مدينه تصريح كرد: تعامل مثبت با سفارت جمهوري اسلامي ايران در عربستان ادامه دارد و انتظار مي رود با زائران حرم نبوي و ائمه بقيع به طرز شايسته اي، بااحترام برخورد شود.

ربوده شدن كشتي ايراني سوال يكي از خبرنگاران حاضر در نشست خبري سخنگو بود كه قشقاوي يادآور شد: سفارت ايران در اتيوپي به همراه معاونت افريقا و همچنين دريانوردي بين المللي پيگير موضوع هستند.

قشقاوي در ادامه اين نشست گمانه زني هاي برخي رسانه ها را درباره گشوده شدن دفتر منافع امريكا در ايران رد كرد و گفت: اين اظهارات گمانه زني روزنامه ها بوده است.

وي در پاسخ به سوالي درباره گفتگوهاي خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: گفتگوها و رايزني ها همچنان ادامه دارد و در فضايي مثبت و سازنده به پيش مي رود.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي درباره زيرسوال بردن موفقيت پرتاب موشك ايراني در برخي رسانه هاي امريكايي گفت: همواره پيشرفت هاي علمي و دستاوردهاي فني ملت ايران با انكار و ترديد طرف امريكايي مواجه بوده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالي ديگر درباره تعويق سفر مقامات عراقي به ايران گفت: همكاري با دولت عراق در سطوح مختلف و در چارچوب روابط دوجانبه ادامه دارد.

حسن قشقاوي افزود: سفر آينده طالباني به ايران نيز در چارچوب اين همكاري ها و براساس خواست و اراده مردم و مقامات دو كشور است.

وي با اشاره به جنايات اخير صهيونيست ها، اين گونه اقدامات را مغاير با قطعنامه سازمان ملل متحد و به منظور جريحه دار كردن احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان خواند و ابراز اميدواري كرد ملل مسلمان و دولت هاي اسلامي به وظايف خود در قبال اين تجاوزگري هاي آشكار عمل كنند.

قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره موضع ايران در قبال درگيري ميان روسيه و گرجستان يادآور شد: آغاز درگيري هاي نظامي بر اساس اشتباه در مناسبات و سيگنال هاي غلط به منظور خدشه دار كردن صلح در منطقه حساس قفقاز و همچنين بازي سياسي قدرت ها بوده است.

وي افزود: حل اختلافات نياز به گفتگو و راه حل هاي مسالمت آميز دارد.

قشقاوي تصريح كرد: وزارت خارجه به رايزني هاي خود با طرف هاي درگير ادامه مي دهد چرا كه اين موضوع در چارچوب همكاري هاي منطقه اي و با گفتگو و تعامل حل خواهد شد.

سفر رئيس جمهور به تركيه و دستاوردهاي اين سفر يكي ديگر از سوالات خبرنگاران در نشست امروز بود كه سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ تصريح كرد: برخلاف برخي اظهار نظرها، سفر آقاي احمدي نژاد به تركيه در ابعاد مختلف به ويژه در مورد همكاري در زمينه انرژي، بسيار موفقيت آميز بود و دو طرف مصمم به پيشبرد اين همكاري ها هستند.

قشقاوي در همين زمينه پيشبرد تفاهم نامه انرژي را به علت پيچيدگي هاي ذاتي آن، مستلزم تبادل نظر بيشتر دانست و افزود: طرف ترك به زودي به تهران خواهد آمد و هيچ گونه فشار و تحميل خارجي تاثيرگذاري وجود ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: تمام اهداف اين سفر به خوبي محقق شد و حجم مبادلات دو كشور تا 20 ميليارد دلار پيش بيني مي شود و موافقتنامه هاي بسياري ميان مقامات دو كشور امضا شد.

وي با بيان اينكه خود ترك ها اعلام كرده اند كه قرار است وزيران انرژي و خارجه اين كشور به ايران سفر كنند افزود: اقتضاي همسايگي و ثبات منطقه اين است كه به دور از نظر بيگانگان، خود كشورها براساس مصالح مردمشان تصميم گيري كنند.

قشقاوي در پاسخ به سوالي درباره راه اندازي نيروگاه بوشهر گفت: روسيه و ايران مصمم به تسريع در راه اندازي نيروگاه بوشهر هستند كه تحويل سوخت به عنوان مقدمه راه اندازي عملي شده است و تصميم جدي دو طرف تسريع در راه اندازي است.

وي در پاسخ به اين سوال كه مهم ترين توفيق دولت در سياست خارجي چيست گفت: ابراز رضايت مقام معظم رهبري از رويكرد سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در ديدار اخير هيئت دولت با ايشان دستاورد و توفيقي براي همه دست اندركاران سياست خارجي دولت است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن