تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821204648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح‌هايي به ارزش ‪ ۱۰۶‬ميليون دلار در آذربايجان‌شرقي به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح‌هايي به ارزش ‪ ۱۰۶‬ميليون دلار در آذربايجان‌شرقي به بهره‌برداري مي‌رسد
داخلي. عمراني. هفته. دولت.

استاندار آذربايجان‌شرقي اعلام كرد: به مناسبت هفته دولت طرح‌هايي به ارزش ‪۲۱۶‬ميليارد اعتبار ريالي و ‪۱۰۶‬ميليون دلار ارزي در سطح‌استان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش‌ايرنا، "محمد معمارزاده" روز دوشنبه در گفت‌وگو خبري با رسانه‌ها گفت: در اين هفته دو هزار و ‪۵۰۰‬فقره طرح عمراني ، خدماتي ، صنعتي، آموزشي و فرهنگي در استان گشايش مي‌يابند.

وي با بيان اين مطلب كه بر اساس گزارش كار تهيه شده از عملكرد دولت نهم در استان ، آذربايجان‌شرقي در تمامي شاخص‌هاي توسعه در اين مدت نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد داشته ،افزود: البته تعيين رقم صحيح سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در استان به دليل ملي و استاني بودن اعتبارات كار دشواري است.

وي اظهار داشت: در بخش اعتبارات استاني در حالي كه رقم آن در استان در آغاز به كار دولت نهم به ‪ ۹۰۰‬ميليارد ريال مي‌رسيد ، اين رقم پارسال به سه هزار و ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال افزايش يافت.

" معمارزاده " با بيان اين مطلب كه اعتبارات استاني آذربايجان‌شرقي از سال ‪ ۱۳۸۳‬به اين سو سه تا چهار برابر شده ، اضافه كرد: خوشبختانه در اين مدت از نظر سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي برق ، آب ، مخابرات و آموزش عالي جهش خوبي صورت گرفته است.

وي ، تشريح كرد: توجه به اين نكته لازم است كه اعتبارات اختصاص داده شده به استان از محل منابع ملي ، نقش اصلي در اداره استان دارد به طوري كه هر سال تنها پنج هزار ميليارد ريال ، معادل دو برابر درآمدهاي مالياتي استان براي پرداخت حقوق و معلمان آذربايجان‌شرقي اختصاص مي‌يابد.

وي با اشاره به وجود ‪۱۰۰‬هزار ميليارد ريال پروژه نيمه‌تمام در آذربايجان - شرقي در زمان حاضر تاكيد كرد كه اعتبارات دولتي جوابگوي نيازهاي توسعه اي استان نبوده و بايد از سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در اين زمينه كمك گرفت.

وي يادآور شد: البته دولت تمام توان خود را براي توسعه استان به كار مي‌گيرد به طوري كه تنها در سفر نخست رييس جمهوري به آذربايجان‌شرقي پنج طرح به ارزش حدود ‪ ۵۰‬هزار ميليارد ريال از قبيل توسعه پالايشگاه تبريز و نفلين سينيت سراب ، تصويب شد.

استاندار آذربايجان‌شرقي ، ابراز داشت: در دولت نهم ، روند سرمايه‌گذاري خارجي در استان نيز شتاب گرفته به طوري كه در اين مدت ‪ ۱/۱‬ميليارد دلار سرمايه‌گذاري توسط سرمايه‌گذاراني از كشورهاي تركيه ، چين و ايتاليا صورت گرفته است.

وي بااستناد به آمار دوسال قبل‌اظهار داشت كه‌از بين ‪۱۹‬شهرستان آذربايجان شرقي ، روند رشد جمعيت تنها در يك شهرستان منفي بوده كه اين وضعيت دال بر كاهش محسوس ضريب مهاجرت از استان در سال‌هاي اخير است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر وضعيت تخصيص بودجه به آذربايجان شرقي در مقايسه با ساير استان‌هاي همطراز ، گفت: اگر اطلاعاتي دقيقي مبني براجحاف در اختصاص بودجه به استان ارايه دهيد به جد موضوع را پيگيري مي- كنم.

وي تصريح كرد: به طور يقين مي‌گويم كه در اختصاص اعتبارات استاني و ملي به آذربايجان‌شرقي هيچگونه بي‌انصافي و بي‌عدالتي اعمال نمي‌شود.

" معمارزاده " همچنين در پاسخ به سوالي درباره برگشت دادن اعتبارات استان به خزانه اظهار داشت: به دليل عدم انتخاب پيمانكار در بخش راه تنها هشت ميليارد ريال، معادل سه‌دهم درصد مجموع اعتبارات عمراني آذربايجان‌شرقي به خزانه برگشت داده شد كه اين‌امر در تمامي استان‌هاي كشور و در همه سنوات رايج بوده است. ك/‪۲‬
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن