تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820494222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي ايرنا/ حضور در المپيك گامي براي ادامه حركت رو به رشد بسكتبال ايران بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: /اختصاصي ايرنا/ حضور در المپيك گامي براي ادامه حركت رو به رشد بسكتبال ايران بود
ورزش. ورزشهاي توپي . بسكتبال
سرمربي سابق تيم بسكتبال كاوه، حضور در المپيك پس از سالها دوري از اين عرصه ورزشي را به عنوان گامي رو به جلو در بسكتبال ايران خواند.

فرزاد كوهيان كه روز دوشنبه با خبرنگار ايرنا گفت وگو مي‌كرد، تصريح كرد:
بايد به روند رو به رشد بسكتبال در المپيك توجه كرد و نتايج كسب شده در اين رشته نبايد به عنوان مهم‌ترين بخش مورد توجه گيرد.

وي گفت: روند رو به رشد بسكتبال ما از مسابقات ‪ ۲۰۰۵‬جام ملتهاي آسيا در دوحه آغاز شد و اين روند با حضور در المپيك ادامه يافت.

كوهيان افزود: اگر تيم ايران نتوانست در بازيهاي المپيك پيروزي كسب كند اما با حضور در المپيك، اكنون بسكتبال ايران و برخي بازيكنان ما شناخته شدند و حتي از تعدادي از بازيكنان ايراني براي حضور در ليگ‌هاي معتبر آمريكا و اروپا دعوت شده است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيم با يك نگاه كارشناسانه و تحليل گرانه به المپيك و عملكرد بسكتبال ايران توجه كنيم، بايد بگوييم اين تيم بازيهاي خوبي به نمايش گذاشت و اگر بازيكنان ما كنترل بيشتري روي بازي داشتند، به طور حتم بازيها را با اختلاف كمتر واگذار مي‌كرديم.

كارشناس بسكتبال كشورمان خاطرنشان كرد: هرگاه بازيكنان ايراني با تمركز بيشتري بازي مي‌كردند و كنترل بهتري روي بازي داشتند فاصله امتياز دو تيم كاهش مي‌يافت، اما اين مساله به معني اينكه كنترل بيشتر موجب برنده شدن ما مي‌شد نيست، زيرا پيروزي مقابل تيم‌هاي قدرتمند حاضر در المپيك كاري بسيار سخت و دور از انتظار بود.

سرمربي سابق تيم بسكتبال كاوه گفت: سطح المپيك بسيار متفاوت با ساير عرصه‌هاي ورزشي است و حضور در المپيك كاري ساده و سهل الوصول نيست. بنابر اين كشورهايي مي‌توانند در المپيك به موفقيت دست يابند كه ساختار ورزشي مشخص، قوي و حساب شده‌اي داشته باشند.

كوهيان تصريح كرد: بايد به المپيك از اين بعد نگاه كنيم كه ما در چه جايگاهي قرار داريم و براي رسيدن به يك جايگاه مناسب و قابل قبول چه كارهايي بايد انجام دهيم.

وي با اشاره به كشور چين و روند رو به رشد بسكتبال اين كشور گفت: چين سالها است كه در اين رشته برنامه ريزي و سرمايه‌گذاري زيادي كرده، و به عنوان يك قطب بسكتبال در جهان شناخته شده است، اما با تمام اين احوال ديديم كه با چه سختي و مشكلاتي توانست از مرحله مقدماتي صعود كند.

اين مربي خاطر نشان كرد: در مقايسه با چين جوانان با استعداد بيشتري داريم و با يك برنامه ريزي حساب شده، بسكتبال ايران مي‌تواند به جايگاه خوبي در جهان دست يابد.

كوهيان گفت: رسيدن به يك جايگاه خوب در بسكتبال نيازمند سالها تلاش و كار است و نخستين گام براي دستيابي به چنين جايگاهي درك جايگاه فعلي مان است تا بر اساس آن بتوانيم بهترين روش و برنامه‌ها را براي كسب موفقيت و رسيدن به جايگاهي مناسب در جهان انتخاب كنيم.

اين كارشناس ادامه روند روبه رشد بسكتبال ايران را منوط به امر استعداديابي در تمام نقاط كشور دانست و افزود: استعداد يابي مساله اي بسيار پر اهميت در ادامه روند رو به رشد بسكتبال است و اين كار تنها وظيفه فدراسيون بسكتبال نيست بلكه به همكاري ساير بخش‌ها نياز دارد.

به گفته كوهيان بايد تمام بخش‌هاي اعم از دولتي و خصوصي در اين بخش همكاري كنند، زيرا در تمام كشورهاي صاحب سبك در اين رشته، هميشه يك كار ملي انجام شده است.

بازيكن اسبق تيم ملي بسكتبال كشورمان ادامه داد: پس از كشف استعدادها، بايد شيوه‌اي كه در يكي از كشورهاي موفق در اين رشته اجرا شده است، انتخاب و استعدادها در جهت مناسب و صحيح پرورش يابند.

وي افزود: براي پرورش بازيكنان قوي بايد همكاري خوبي بين بخش‌هاي مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش با سازمانهاي ورزشي و فدراسيونها وجود داشته باشد، تا روند رو به رشد بسكتبال ايران يك حركت موقت نبوده و يك برنامه ادامه دار و نتيجه بخش باشد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن