تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818215569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هم‌انديشي اعضاي ستادهاي استاني جشن ديدار با پدران آسماني برگزار شد؛ رييس بنياد شهيد: شهيدان نقش فراانساني در طول تاريخ ايفا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست هم‌انديشي اعضاي ستادهاي استاني جشن ديدار با پدران آسماني برگزار شد؛ رييس بنياد شهيد: شهيدان نقش فراانساني در طول تاريخ ايفا كردند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

نخستين نشست هم‌انديشي اعضاي ستادهاي استاني جشن ديدار با پدران آسماني با حضور 150 نفر از فرزندان شاهد سراسر كشور روزهاي شنبه و يك‌شنبه، دوم و سوم شهريورماه در مجموعه فرهنگي ايثار كردان كرج برگزار ‌شد.

اين هم‌انديشي با هدف آشنايي ستادهاي استاني با ستاد مركزي، بررسي و انتقال تجرييات 4 دوره برگزاري جشن فوق، ارائه و بررسي پيشنهادات برنامه‌هاي سال آينده و تقدير از نفرات و استان‌هاي برتر در برگزاري جشن انجام شد.

به گزارش خبرنگار سرويس «فرهنگ و حماسه» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،دكتر دهقان، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين نشست با تبريك فرارسيدن هفته‌ دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر گفت: اين دو شهيد يك انديشه و مكتب را نمايندگي مي‌كردند.

وي در ادامه‌ اظهار كرد: امروز در يك فضاي انتظاري حقيقي به سر مي‌بريم و فرزندان شاهد و ايثار‌گر نقش اساسي را در تحقق اين انتظار ايفا مي‌كنند چون شهيدان نقش فراانساني در طول تاريخ ايفا كرده و مي‌كنند.

دهقان يادآور شد: شهيدان با فداكردن خود براي يك انديشه و روحيه و فضاي ارزشي، در بستر زمان جاري شدند و اين فضا ماندگار است. با نگاهي به حادثه‌ بزرگ عاشورا متوجه مي‌شويم كه از يك نگاه، جنگ تمام شده اما اين فرهنگ و حادثه همچنان زنده است چون انديشه‌اي ماندگار بود.

وي تأكيد كرد: نبايد به اهداف كساني كه هستي خود را فدا كردند بي‌توجه باشيم و فرزندان شهدا در پيشگيري از اين بي‌توجهي نقش مضاعف دارند. چون مكتب و مسيري كه متعلق به مردم است بايد حفظ شود.

دهقان ادامه داد: اگر فرزندان شهدا خواستار سرافراز‌ماندن هستند نبايد دچار غفلت شده و فرع را بر اصل ترجيح دهند. از سوي ديگر حفظ اصول نيازمند درك همه‌ جانبه آن است. در اين زمينه، هدفدار بودن، روحيه‌ اميد داشتن و تلاش لازمه‌ تحقق اهداف است و اگر هدف خدايي باشد چيزي به نام مانع وجود نخواهد داشت.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهيدان نماد عين و حقايق قعطي پايبندي هستند.

دهقان به برخي مشخصه‌هاي راه امام اشاره كرد و افزود: پذيرش حكومت الله و نفي حكومت طاغوت و حفظ عزت‌ فردي و اجتماعي اسلامي از جمله اين مشخصات بود. شهيدان ماهم همين‌گونه بودند.

وي به فرزندان شهدا توصيه كرد: به‌ دنبال تعيين و تشخص خود بوده و در جنبه‌هاي گوناگون الگو و نمونه باشند.

دهقان افزود: اگر شخصيت خودمان را باور كنيم به راحتي مي‌توانيم روحيه‌ شهيد و شهادت را ترويج دهيم و در اين زمينه بايد به ابزار پيمودن راه شهيدان مجهز باشيم البته اين حضور فعال در اين زمينه بايد عزتمندانه باشد.

وي به موضوع اين نشست اشاره كرد و افزود: پدران آسماني ابزاري براي دستيابي به اهداف مهم و ايجاد يك بستر براي حضوري مؤثر است.

دهقان با تأكيد بر تعامل بنياد شهيد با فرزندان شاهد گفت: بنياد شهيد خانه شماست هرچند ممكن است برخي نسبت به شما كم لطفي كنند و يا سليقه‌شان با سليقه‌ شما همسان نباشد.

وي افزود: در سال بعد بايد برنامه‌هاي متفاوتي نسبت به امسال داشته باشيد و تحقق اين امر نيز نيازمند هدف‌گذاري است.

در ادامه نشست، خسروي، مشاور رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به آيه‌ شريفه ولاتَحسبن الذين... خطاب به فرزندان شاهد گفت: كاري كه شما انجام مي‌دهيد ادامه‌ آن مسيري است كه پدرانتان انجام داده‌اند و اين جوانه و رويش مولود مباركي است كه با كمك شما روز به روز شاهد شكوفاتر‌شدن آن هستيم.

وي افزود: اصل مساله ذاتا خوب است اما نكته‌اي كه دراين قضيه هست ماندگاري اين كار و توسعه‌ اين حركت به اندازه وسعتي كه دارد و البته زياد هست مي‌باشد.

خسروي اظهار كرد: تأثير حركت جشن پدران آسماني بر روي احساس مردم است و اين كافي نيست و زماني مي‌توانيم تاثير‌گذار باشيم كه روي ادراك مردم تاثير‌گذار باشيم و اين كار ساده‌اي نيست. البته اين هم‌انديشي بهترين فرصت است تا فكر كنيم چگونه مي‌توانيم جنبه ادراكي اين موضوع را تقويت كنيم.

پيش از سخنان، مشاور بنياد شهيد و امور ايثارگران، آسيه ساجدي، دبير ستاد مركزي جشن پدران آسماني گفت: حدود چهار سال پيش و براساس احساس نيازي كه تعدادي از فرزندان شهدا داشتند حركت خودجوشي از مشهد مقدس آغاز شد و پس از چهار سال، اين جشن در 22 استان و 70 شهر كشور برگزار شد.

وي با انتقاد از عملكرد و تبليغات ناصحيح بعضي از متوليان امور در گذشته اظهار داشت: به‌دلايلي به نظر مي‌رسيد فاصله بين فرزندان شهدا و پدرانشان زياد شده است و بعضي از فرزندان شاهد تمايلي به بيان فرزند شهيد‌بودن نداشتند؛بنابراين با اين حركت و تاكيد برداشته‌ها بجاي نداشته‌ها و تاكيد بر شاد‌بودن و معنوي‌بودن مراسم، درصدد كاهش اين فاصله و ارتقاء رابطه فرزندان و پدرانشان بوديم و مطالبات فراموش‌شده فرزندان شهيد توسط خودشان محقق شد.

ساجدي در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهيدان تاريخ‌سازان اين عصر هستند.اگر ما نگوييم فرزند هستيم باعث سرافكندگي است و جامعه هم بايد بخشي از وجود ما را درك كند.

گفتني است در حاشيه اين نشست نمايشگاهي از فعاليت ستادهاي استاني جشن پدران آسماني نيز برگزار شده بود كه رييس بنياد شهيد ضمن بازديد از اين نمايشگاه در جريان فعاليت ستادهاي استاني قرار گرفت.

همچنين شركت‌كنندگان در نشست در دو روز برگزاري آن، جلسات مختلفي برگزار كردند كه جلسه بررسي پيشنهادات سال آينده، كمسيون بررسي مسايل و مشكلات فرزندان شهدا و اهداف و سياست‌ها در اين جلسات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در اين نشست همچنين گزارش مستند استان‌ها در قالب (آسماني‌ها) به نمايش گذاشته شد.

در پايان با اهداي لوح تقدير كه به قلم زيباي يكي از يادگاران شهيد دوران دفاع مقدس نوشته شده بود از دكتر دهقان تقدير شد و به رسم ياد‌بود به هركدام از دبيران ستادهاي استاني لوح‌تقدير و به تمامي اعضاي حاضر در هم‌انديشي تنديس (پدران آسماني) اهدا شد.

پخش سرود پدران آسماني و پخش سمفوني ايثار فضاي معنوي خاصي به نشست بخشيده بود.

تقدير از صاحبان عكس‌هاي مسابقه عكس پدر آسماني از ديگر بخش‌هاي نشست بود.

و پايان...

سكوت همهمه را پشت پلك ستاره‌ها مي‌شمارم و تو را به وسعت آسمان، هر روز و هرشب مي‌خوانم و مي‌دانم از پشت ترانه‌ي ابرها دير خواهي آمد، آنقدر دير كه من در خواب حسرت ديدارت فرو خواهم رفت، به عميق لحظه‌هاي بود و نبودنت فرياد خواهم زد آنقدر فرياد تا برسد و بنوازد بال فرشتگان را در آسمان حضورتان و چه سرد خواهد بود قطرات اشك روي پلك پنجره‌ها وقتي تو درآن طرف پنجره نگاه مي‌كني و من براي لحظه‌اي در نبودنت مي‌سرايم غزل اشك را و خواهم گفت: اي پدر آسمانيم ديگر در زمين براي تو جايي نيست و زمين اين پناه خاكي را به آسمان‌ها خواهي سپرد من تو را پدر آسمانيم به خدا مي‌سپارم خداوند پناه آنهاست كه اگر بال گشايند ققنوس زمان را درهم خواهند شكست.

انتهاي پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 340]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن