تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812683061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با حافظان و قاريان جهان اسلامجواد فروغي:خانواده مهمترين اصل در شكل‌گيري شخصيت قرآني افراد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همراه با حافظان و قاريان جهان اسلامجواد فروغي:خانواده مهمترين اصل در شكل‌گيري شخصيت قرآني افراد است
گروه فعاليت‌هاي قرآني: «جواد فروغي» قاري ممتاز و مبلغ قرآن كريم، سالياني است كه با سفر به كشورهاي مختلف تلاش فراواني را در تبليغ فرهنگ قرآن به كار بسته است؛ وي با نتيجه‌گيري از تجربيات خود در طول اين سال‌ها، فضاي حاكم بر خانواده به‌ويژه رفتار پدر و مادر را ركن اصلي در شكل‌گيري شخصيت قرآني و گرايشات مذهبي فرزندان عنوان مي‌كند.
«جواد فروغي» قاري ممتاز قرآن كريم و مبلغ جوان جمهوري اسلامي ايران، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: فعاليت‌هاي قرآني من با عنايت خداوند و زحمات خانواده فرهنگي‌ام از سن سه سالگي با حفظ چند سوره از قرآن كريم آغاز شد و راهنمايي و تشويق‌هاي پدرم سبب شد تا در سنين نوجواني دروس حوزوي را نيز فراگيرم.

وي با اشاره به دريافت مدرك مهندسي كامپيوتر در سال 83 از دانشگاه، تصريح كرد: به خاطر دارم در خردسالي ساعت‌ها بر دوش پدرم قرآن مي‌خواندم و تمامي اين رفتارهاي محبت‌آميز و مراقبت‌هاي پدرم را عامل موفقيت در تحصيل و فعاليت‌هاي قرآني خود مي‌دانم و همواره به منظور جبران ذره‌اي از زحمات بي‌كران خانواده‌ام سعي در خدمت به پدر و مادرم دارم.

فروغي اظهار كرد: بعضي از قلم به‌دستان مزدور از روي غرض و دشمني و با برخورداري از امپراطوري رسانه‌اي، دين اسلام را دين خشونت و پيامبر(ص) را پيامبر جنگ‌طلب به ملت‌هاي گوناگون معرفي مي‌كنند و هر روز بر ضد شخصيت الهي و تعاليم پيامبر اعظم(ص) مطالب انحرافي نوشته و آن را منتشر مي‌كنند و به همين دليل در سال 85 در كشور تايلند كنفرانسي تحت عنوان پيامبر اعظم(ص) برگزار شد و من نيز در اين كنفرانس به زبان انگليسي سخنراني كردم.

وي تصريح كرد: در اين كنفرانس من با استناد به آيات قرآن كريم پيامبر اعظم(ص) را پيامبر صلح و دوستي، اسوه و الگوي بشريت و رحمة‌للعالمين معرفي كردم و در پايان مورد تشويق و تفقد حاضران و استادان دانشگاه‌هاي كشورهاي مختلف و علماي مراكز اسلامي جهان قرار گرفته و از سوي برخي از اين شخصيت‌ها از جمله دكتر «تيجاني» از آمريكا و «موسوي» از مركز اسلامي لندن، به آمريكا، انگلستان و چند كشور ديگر اروپايي دعوت شدم.

فروغي در ادامه افزود: در بخش دوم و سوم سخنراني كه در مركز اسلامي هنگ‌كنگ برگزار شد با استناد به آيات قرآن كريم به برادران حاضر در جلسه عرض كردم، بندگان شايسته خدا كساني هستند كه بر روي زمين باوقار، خضوع و خشوع و با تواضع راه مي‌روند و اگر از كسي خطاب و عتاب بدي شنيدند، جوابشان را با خوبي و تحيت و سلام مي‌دهند و مثل خودشان برخورد نمي‌كنند اين شيوه پيامبر ما حضرت محمد(ص) است.

اين مبلغ قرآني عنوان كرد: در ادامه اين سخنراني متذكر شدم گروهي از مشركان پيامبر خدا را ديوانه و مجنون مي‌خواندند و مي‌گفتند اگر راست مي‌گويي به مانند پيامبران ديگر معجزه‌اي غير از قرآن بياور، ولي پيامبر با آنان با مهرباني رفتار مي‌كرد و بر آنان سخت نمي‌گرفت، خشم نمي‌كرد، گذشت مي‌كرد و چيزي به آنان نمي‌گفت، اين گروه نادان هيچ‌گونه راهنمايي و هدايتي را از پيامبر خدا نمي‌پذيرفتند، خداوند آيه نازل كرد، اي مردم صداي خود را از صداي پيامبرتان بالاتر نبريد با پيامبرتان مثل خودتان كه با هم صحبت مي‌كنيد صحبت نكنيد، اعمال خودتان را ضايع نكنيد، صدايتان را پايين بياوريد.

اين قاري برجسته قرآن كريم اظهار كرد: خدا در قرآن فرمود، محمد(ص) فرستاده و رسول خدا و آخرين نبي است، پيامبر انسان‌ها را به وحدت دعوت كرد و فرمود به ريسمان خدا چنگ بزنيد و متفرق نشويد، پس بايد در انسجام اسلامي محكم باشيم ولي متأسفانه فرقه‌گرايي، مسلمانان را از هم جدا كرده و دشمنان اسلام و قرآن تخم نفاق و پراكندگي را در قلب‌ها كاشته‌اند.

فروغي تصريح كرد: متأسفانه فرقه‌گرايي و حركت‌هاي ناپسند به حساب اسلام گذاشته مي‌شود، در حالي‌كه پيامبر فرمود دوستي و مودت ايجاد كنيد، نه جنگ و خشونت، وحدت ايجاد كنيد كه ان‌شاءآلله مورد لطف خداوند قرار خواهيد گرفت؛ در ادامه سخنراني اشاره كردم در زمان جاهليت دو فرقه و دو گروه كه ساليان سال تشنه خون هم بودند جنگ و خونريزي مي‌كردند (اوس و خزرج) پيامبر اكرم(ص) اين دو گروه را به اتحاد و وحدت دعوت كرد و اين اتفاق افتاد و آنان با هم دوست و متحد شدند، لذا امروز عصر بيداري مسلمانان است و وحدت محور اين بيداري است.

اين مبلغ قرآني تاكيد كرد: با توفيقات الهي تاكنون بيش از سه هزار برنامه در داخل و خارج كشور اجرا كرده‌ام كه 200 برنامه قرآني در كشورهاي عربستان، سوريه، لبنان، جمهوري‌هاي شوروي سابق، سنگاپور، اسكاتلند، مالزي، تايلند، هنگ كنگ، قطر، انگلستان و دانشگاه‌هاي منچستر، ليورپول، بلكبرن بوده است.

فروغي تاكيد كرد: با دعوت بسياري از نهادها و سازمان‌هاي گوناگون كشوري و لشگري در محضر علما و مراجع عظام و در كنفرانس‌ها، اجلاس‌ها، سمينارها و افتتاحيه‌ها و ... حضور فعال داشته‌ام و در برخي برنامه‌ها به عنوان يك حركت فرهنگي مراسم انس با قرآن در خيابان‌ها با حضور بيش از 30 هزار نفر از آحاد مردم شريف به ويژه جوانان و نوجوانان تشكيل شده است كه سوابق آن‌ها موجود است.

وي در ادامه افزود: اينجانب بنابر احساس وظيفه و به تاسي از مقام معظم رهبري در جهت تقويت هرچه بيشتر مباني علمي و فكري خود به منظور حضور فعال‌تر و موثرتر در اشاعه بيش از پيش معارف قرآني به طور مستمر مشغول مطالعه دروس حوزوي و نيز توسعه دانش خود با مطالعه و تحقيق در شاخه ادبيات از جمله اشعار مولوي و حافظ هستم و حدود 10 سال است كه با تلاش مضاعف نسبت به فراگيري زبان انگليسي اهتمام دارم تا بتوانم در فرصت‌هاي مقتضي جوانان مسلمان خارجي را به سهم خود با واقعيات اسلام عزيز و قرآن مجيد آشنا كنم.

فروغي حضور در مساجد و مراكز مختلف در سطح كشور و نيز در دانشگاه‌ها و انتقال مفاهيم و معارف قرآني و قرائت قرآن كريم براي دانشجويان آينده‌ساز را از افتخارات خود عنوان و اظهار كرد: هم اكنون كه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي نااميد از تهاجم نظامي و برنامه‌هاي سخت‌افزاري درصدد به انحراف‌كشاندن و گمراه‌كردن جوانان اين مرز و بوم به وسيله شبيخون فرهنگي و هجوم به اعتقادات و فطرت‌هاي پاك انسان‌ها هستند، من نيز خود را مكلف و موظف به اداي تكليف دانسته و اميدوارم با حضور بيشتر خود در اين عرصه سرنوشت‌ساز دينم را ادا كرده و با سلاح هدايت‌گر و موثر قرآن در حد خود به مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان اسلام اهتمام و جديت بيش از پيش داشته باشم.

اين قاري برجسته قرآن كريم در پايان يادآور شد: جوانان عزيز مسلمان در شرايطي كه دشمنان اسلام با همه ابزارها و با انواع روش‌هاي سخيف و به‌دور از هر نوع آداب انساني به ساحت مقدس پيامبر(ص) و قرآن اهانت مي‌كنند، وظيفه بزرگي بر عهده ما قرار دارد تا اين اسوه و الگوي بشريت را به جوامع انساني معرفي و از او دفاع كنيم بنابراين بهترين دفاع از شخصيت آخرين فرستاده الهي پيامبر اعظم حضرت محمد(ص) و اسلام آشنايي ما به علوم قرآني و مفاهيم ارزشمند آن است و كمترين غفلت باعث عقب‌ماندگي ما خواهد شد و پيشرفت دشمن در باطل را به همراه خواهد داشت.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن