تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804528081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفته‌دولت/ استاندار آذربايجان غربي: عملكرد سه ساله دولت نهم بي‌سابقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هفته‌دولت/ استاندار آذربايجان غربي: عملكرد سه ساله دولت نهم بي‌سابقه است
داخلي. اقتصادي. دولت نهم. هفته. دولت.

استاندار آذربايجان غربي گفت: عملكرد سه ساله دولت نهم در ‪ ۳۰‬سال گذشته در كشور و استان چشمگير و بي‌سابقه بوده است.

رحيم قرباني، روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود:
در سايه همه و تلاش شبانه روزي دولت نهم، توسعه پرشتاب استان موجب شكوفايي اقتصادي، ايجاد اميد و نشاط و وحدت و همدلي و افزايش مشاركت مردم در تمام صحنه‌هاي اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي شده است.

وي تاكيد كرد: دولت نهم در كنار برنامه‌هاي توسعه همه جانبه و اجراي طرهاي محروميت زدايي در جاي جاي ميهن اسلامي، ابعاد معنوي دولت شهيدرجايي را الگوي حركت خود قرار داده و همين عامل موفقيت، محبوبيت دولت و شتاب روند توسعه را فراهم آورده است.

قرباني، ساده زيستي، ولايتمداري، تدين و اخلاص را از ويژگي‌هاي دولت شهيد رجايي برشمرد و اظهارداشت: كار و تلاش و توسعه زماني ماندگار و اثر گذار است كه در يك فضاي معنوي، با اخلاص، دينمداري و ولايتمداري بدست آمده باشد.

استاندار آذربايجان غربي، توسعه و پيشرفت استان درسه سال اخير راافتخار آميز دانست و تاكيد كرد: برنامه توسعه‌ي استان نيز به دليل برخورداري از ابعاد معنوي دولت شهيد رجايي داراي ارزشهاي بسيار بالايي است.

قرباني افزود: توسعه و پيشرفت كشور در زماني صورت مي‌گيرد كه جمعيت ما نسبت به سالهاي اوليه انقلاب دو برابر شده‌است و منابع ما كمتر از سالهاي قبل از انقلاب اسلامي است.

وي گفت: خدماتي كه هم‌اكنون در اختيار مردم قرار گرفته با سالهاي قبل از انقلاب اسلامي قابل مقايسه نيست.

استاندار آذربايجان غربي، توسعه استان را متناسب با شعارهاي دولت نهم دانست و تاكيد كرد: در اين توسعه مناطق محروم و دور افتاده در اولويت سرمايه‌گذاري هاي دولتي قرار گرفته است.

قرباني يادآور شد: با توسعه متوازن و اقدامات مهروزانه دولت و تخصيص اعتبارات كلان هم‌اكنون دورترين روستاهاي مرزي استان داراي آب، برق، راه آسفالت، مدرسه، تلفن و ديگر خدمات زيربنايي شده‌اند.

استاندار آذربايجان غربي گفت: سياسيون كشورهاي همسايه وقتي روستاهاي مرزي ما را مي‌بينند، از رشد و توسعه خدمات زير بنايي در دورترين نقاط مرزي متعجب مي‌شوند.

قرباني اضافه كرد: توسعه روستاهاي دور افتاده و مرزي در حالي محقق شده كه ما در سالهاي گذشته با بحرانهاي زيادي در مزرها روبرو بوديم.

وي، وحدت و همدلي، رضايتمندي، مشاركت مردم و اميد و نشاط اجتماعي و سياسي را عامل روند پرشتاب توسعه استان دانست و اظهارداشت: توجه دولت نهم در كنار توجه به توسعه سخت افزاري، توسعه منابع انساني را نيز مدنظر خود قرار داده است.

قرباني، توسعه، تحولات و پيشرفت‌هاي آذربايجان غربي در سه سال اخير را بنيادين و بسيار چشمگير توصيف كرد و گفت: سه سال پيش ما در بخش صنعت در رديف استانهاي نيمه صنعتي و در رده‌هاي پايين كشوري قرار داشتيم ولي حالا با ‪ ۱۰‬رتبه ارتقا به جرگه استانهاي صنعتي وارد مي‌شويم.

استاندار آذربايجان غربي اضافه كرد: در اجراي آيين نامه بنگاههاي كوچك و زودبازده با ‪ ۱۱‬هزار ميليارد ريال پرداخت تسهيلات براي سرمايه‌گذاري در رديف پنج استان نخست كشوري قرار گرفته‌ايم.

قرباني تاكيد كرد: در اجراي اين آيين نامه ما سعي كرديم منابع را به سوي بنگاه‌هاي كوچك، متوسط و بزرگ هدايت كنيم.

وي، سهم تسهيلات پرداختي به صنعت از محل بنگاه‌هاي كوچك و زود بازده و ساير منابع استان را ‪ ۲۴‬هزار ميليارد ريال اعلام كرد و يادآورشد: با انجام اين سرمايه‌گذاري‌ها استان ما به انواع خوشه‌هاي صنعتي تبديل شده است.

قرباني، با عنوان اينكه ظرفيت ما در صنعت سيمان تكميل شده است، افزود:
ظرفيت توليد سيمان استان ما يك ميليون تن بود و هم‌اكنون چهار كارخانه‌ديگر هر كدام با يك ميليون تن ظرفيت در دست ساخت است.

استاندار آذربايجان غربي گفت: با بهره‌برداري از اين واحدها ظرفيت توليد سيمان استان به شش ميليون تن خواهد رسيد.

قرباني، اعتبارات طرحهاي عمراني و حجم ساخت و سازهاي فعلي استان را بيش از چهار برابر سالهاي قبل اعلام كرد و اظهار داشت: سالهاي گذشته از مجموع توليدات سيمان نزديك به ‪ ۲۵‬ميليون دلار نيز به خارج از كشور صادر مي‌شد، در حالي كه ما در دو سال اخير نه تنها سيمان صادر نكرده‌ايم، بلكه ‪ ۵۰۰‬تا ‪۶۰۰‬ هزار تن نيز در هر سال وارد كرده‌ايم.

وي اضافه كرد: در خوشه فولاد نيز كارهاي عظيمي در استان انجام گرفته كه شامل ذوب، نورد، ورق و ميلگرد مي‌شود.

وي، تعداد واحدهاي فولاد استان را ‪ ۱۵‬مورد عنوان كرد و اظهار داشت: با بهره‌برداري از اين واحدها سالانه نزديك به چهار ميليون تن فولاد در استان توليد خواهد شد.

استاندار آذربايجان غربي، وضعيت صنايع غذايي استان را بي‌نظير توصيف كرد و گفت: ما قبلا در اين بخش جزو استان‌هاي چهارم و پنجم بوديم كه هم‌اكنون به رتبه اول ارتقا پيدا كرده‌ايم.

وي، صنعت ماشين‌سازي آذربايجان غربي را در سطح بسيار عالي دانست و گفت:
در زمان حاضر صنعتگران استان ماشين‌الات مربوط به آب ميوه را تامين مي‌كنند.

قرباني، با عنوان اينكه ماشين الات و تجهيزات صنايع غذايي و آبميوه ساخت آذربايجان غربي به لحاظ كيفيت بالاتر از كشورهاي اروپايي است، افزود: قيمت مناسب و كيفيت مطلوب اين ماشين‌ها موجب شده كشورهاي همسايه و ديگر كشورها خريدار ماشين الات ساخت آذربايجان غربي باشند.

وي، خوشه پتروشيمي استان را نيز در حال تكميل شدن عنوان كرد و گفت: خط توليد پي وي سي مياندوآب با ‪ ۱۰‬هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري، خط پلي - اتيلن مهاباد با پنج هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري، پالايشگاه توليد اوره و آمونياك در شمال استان و توسعه پتروشيمي اروميه از جمله طرحهاي مهم پتروشيمي آذربايجان غربي هستند.

استاندار آذربايجان غربي، اكتشاف و بهره برداري از معادن طلاي استان و مطالعه معدن تيتان اروميه و دهها معدن باارزش ديگر را از جمله ظرفيت‌هاي توسعه آذربايجان غربي برشمرد.

قرباني، بخش راه و ترابري آذربايجان غربي را از جمله بخش‌هايي اعلام كرد كه در سه سال اخير بيشترين ميزان اعتبارات را بعد از بخش آب بخود اختصاص داده است.

وي، از پل ميانگذر درياچه اروميه، بزرگراه شهيد كلانتري، جاده مياندوآب- سرچم، باندهاي دوم جاده اروميه - مياندواب، اروميه - سلماس - خوي، جاده سلماس تسوج، راه‌آهن مراغه - اروميه و دهها طرح بهسازي و اسفالت جاده‌هاي اصلي و ساماندهي نقاط حادثه خيز استان به عنوان طرحهاي مهم راه و ترابري آذربايجان غربي ياد كرد.

قرباني گفت: پل ميانگذر درياچه اروميه پس از پنج سال بلاتكليفي و گردش كار اداري بين وزارت راه و ترابري و برنامه و بودجه سابق در دولت نهم تعيين تكليف شد.

استاندار آذربايجان غربي افزود: قبل از شروع به كار دولت نهم تصميم بر اجراي يك باند بود، كه در دولت نهم و با اصرار مديريت ارشد استان تصميم گرفته شد اين پل به‌صورت دو باند رفت و برگشت و يك مسير قطار از وسط اجرا شود.

وي گفت: گرچه وقت و نيروي زيادي براي اجراي اين طرح صرف شد، ولي نظر مديريت ارشد استان كه كاملا كارشناسي، واقع بينانه و آينده‌نگرانه بود به كرسي نشست.

قرباني اضافه كرد: پس از تعيين تكليف بود كه يك پروژه يك هزار و ‪۲۰۰‬ ميليارد ريالي در عرض دو سال اجرا شد و حالا در مرحله بتن ريزي عرشه است.

استاندار آذربايجان غربي ادامه داد در بخش آب روستايي تاكنون به طور متوسط ‪ ۲۵‬ميليارد ريال صرف تامين آب روستايي مي‌شد كه اين رقم امسال به ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال رسيده است.

قرباني افزود: در بخش راه روستايي نيز سالانه ‪ ۵۰‬ميليارد ريال صرف توسعه راههاي روستايي مي‌شد كه در سالهاي اخير اين رقم به ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال افزايش يافته است.

وي گفت: سالهاي قبل بطور متوسط در هر سال تعداد محدودي مدرسه با حدود ‪ ۶۰‬ميليارد ريال مورد بهره‌برداري قرار گرفته در حالي كه در سه سال اخير در هر مناسبتي ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬واحد آموزشي با حدود ‪ ۲۰۰‬كلاس درس در استان به بهره برداري رسيده است.

قرباني، سرانه ورزشي استان قبل از سال ‪ ۸۳‬را ‪ ۱۸‬صدم مترمربع عنوان كرد و اظهارداشت: اين رقم در زمان حاضر بيش از ‪ ۵۰‬سانتي مترمربع است.

وي، توسعه مراكز آموزش عالي استان در سالهاي خدمت دولت نهم را چشمگير توصيف كرد و گفت: تعداد دانشجويان استان از ‪ ۱۵۰۰‬نفر در سال قبل از ‪ ۸۳‬به دو هزار و ‪ ۶۰۰‬نفر به ازاي هر يكصد هزار نفر جمعيت رسيده است.

قرباني افزود: در زمان حاضر تمام شهرهاي استان حداقل داراي دو تا سه واحد دانشگاهي است.

استاندار آذربايجان غربي، دانشگاه صنعتي اروميه، دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در جنوب استان، ايجاد ‪ ۱۴‬پژوهشكده علمي و پژوهشي، تاسيس شهرك علمي و فن آوري را از دستاوردهاي علمي و آموزشي سه سال اخير اعلام كرد.

قرباني گفت: دانشگاه صنعتي اروميه با شش رشته تحصيلي آغاز شده بود كه امسال با ‪ ۱۰‬رشته در مقطع كارشناسي ارشد نيز دانشجو مي‌پذيرد.

وي، بخش عمران روستايي استان را از جمله بخش‌هاي موفق استان در دولت نهم دانست و اظهارداشت: در سه سال اخير افزون ‪ ۲۵‬هزار واحد مسكوني روستايي استان بهسازي و نوسازي شده است.

استاندار آذربايجان غربي افزود: پارسال از يكهزار و ‪ ۸۷۰‬طرح عمراني، ‪ ۹۰۰‬طرح اختصاص به روستاها داشت و امسال نيز از يكهزار و ‪ ۴۶‬طرح قابل افتتاح در هفته دولت، ‪ ۴۵‬درصد در روستاها احداث و تكميل شده‌اند.

استان آذربايجان غربي با ‪ ۴۳‬هزار كيلومتر مربع وسعت در شمال غرب جمهوري اسلامي واقع شده و تنها استان كشور است كه با سه كشور حدود ‪ ۸۵۰‬كيلومتر مرز مشترك دارد.

براساس آخرين سرشماري جمعيت استان دو ميليون و ‪ ۸۴۸‬هزار نفر بوده كه نزديك به يك ميليون ‪ ۱۰۰‬هزار نفر از آنها در روستاها و بقيه در شهرها زندگي مي‌كنند.

آذربايجان غربي داراي يك ميليون هكتار زمين زراعي است كه ‪ ۶۰۰‬هزار هكتار آن ديمي و ‪ ۴۰۰‬هزار هكتار نيز آبي است.

با توجه به امكانات كشاورزي و دامداري استان در زمان حاضر افزون بر ‪۳۵‬ درصد اشتغال در بخش كشاورزي متمركز است.ك/‪۳‬
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن