تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804138211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي اديان جهان/مناقشه مسيحيان آمريكا براي انتشار نسخه جديد انجيل


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي اديان جهان/مناقشه مسيحيان آمريكا براي انتشار نسخه جديد انجيل
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: انتشار انجيلي كه وقايع را برحسب زمان براي مخاطب بازگو كرده و نظم اناجيل سنتي را متحول كرده مناقشه تازه‌اي ميان رهبران مسيحيت آمريكا به وجود آورده است .

مناقشه آمريكايي برسر چاپ انجيل برحسب ترتيب زماني

يكي از ناشران اصلي كتابهاي مسيحيت در ايالات متحده براي انتشار نخستين انجيلي آماده مي‌شود كه وقايع آن به طريق زماني مرتب شده و تاكنون بحث و مناقشات بسياري را ميان شخصيتهاي ديني مسيحي رقم زده است.

باب سانفورد كه نظارت بر تقسيمات انجيل در انتشارات توماس نلسون را به عنوان مؤلف انجيل جديد برعهده دارد گفت: چالش ما اين است كه با استفاده از دانش انجيلي آن را براي مخاطب به نوعي تنظيم كنيم كه از تاريخ لذت ببرد. كتاب " مطالعه انجيل براساس ترتيب زماني " ارائه كننده چارچوبي تاريخي براي متن انجيل است كه بيشتر علماي مسيحي آن را چالش برانگيز مي دانند. نويسنده اين اثر تغييرات اساسي در نظم اين انجيل كه قرار است پاييز منتشر شود اعمال كرده است.

براي مثال تمام بخشهاي مربوط به اشعيا و نحميا براساس خط زماني و تاريخي روايت شده، اين انجيل جديد اناجيل اربعه را براساس ترتيب زماني انجيل مرقس روايت و ساير اناجيل را در آن ادغام كرده است. برخي از نامه هاي سنت پل كه به طور سنتي در عهد جديد قرار مي گيرد، به كتاب اعمال منتقل شده است. مشهودترين تغيير در انجيل جديد جايگزيني بخشهاي غير روايي است. براي مثال كتاب مزامير كه در بخش ميانه عهد قديم قرار دارد در كتاب جديد براساس دوره زماني ارائه شده است.

تمام كتاب مزامير به حضرت داوود اختصاص داشته از اين رو، اين كتاب در بخش تواريخ ايام 1 در عهد قديم جاي گرفته است. سانفورد همچنين گفت كه نظم جديد باعث مي شود مخاطب انجيل را در وضعيتي كه به نگارش در آمده درك كند.

انجيل جديد به بحثهاي داغي ميان شخصيتهاي ديني مسيحي در ايالات متحده آمريكا دامن زده است. پت گراهام استاد دانشگاه اموري در اين رابطه گفت: انجيل جديد داراي هشداري از سوي متألهان است كه امكان دارد به سلامتي معنوي مخاطب لطمه وارد كند. گراهام انجيل جديد را به عنوان ايده اي افراط گرايانه تقبيح كرد و اظهار داشت كه هدف از انتشار اين كتاب تنها فروش بيشتر و سوددهي بوده است.

شخصيتهاي ديني مسيحي از اين امر واهمه دارند كه تغيير نظم انجيل مي تواند بر معنا تأثير گذاشته و به ارزش مؤلفه هاي غير روايي آن آسيب وارد كند.

بزرگترين معبد بوديست تبتي در فرانسه افتتاح شد

رهبر معنوي بودائيان تبت روز جمعه اول شهريور ماه معبدي را به عنوان يكي از بزرگترين معابد بوديست تبتي در جنوب فرانسه افتتاح كرد.

مراسم افتتاحيه معبد لراب لينگ كه در دهكده اي دور افتاده در منطقه هرالت واقع شده و براساس طرح سنتي معابد تبت ساخته شده آخرين رويداد سفر دالايي لاما به فرانسه بود كه طي آن چين، برگزار كننده المپيك امسال به كرات مورد انتقاد قرار گرفت.

اين معبد طلايي و قرمز رنگ يكي از بزرگترين معابد بوديست تبتي در غرب محسوب مي شود كه داراي مجسمه 7 متري طلايي از بودا، آثار قديمي و نسخ خطي بوديست است.

باران سنگين روز افتتاحيه مانع از متوقف شدن هزاران دانشجوي بوديسم براي حضور در محل افتتاح اين معبد نشد. درحالي كه آنها زير چترهاي نارنجي روي چمن پناه گرفته بودند دالايي لاما يك گروه از راهبان را با لباسهاي قرمز و نارنجي رنگ خود كه سرودهاي ديني مي خواندند اطراف معبد هدايت مي كرد.

قسمت اعظم سفر دو هفته اي دالايي لاما بر ايراد سخنراني درباره آئين بوديسم متمركز شده بود.

كمك مالي پاپ به قربانيان جنگي گرجستان اهدا شد

پاپ بنديكت شانزدهم 120 هزار دلار براي تلاشهاي انسان‌دوستانه پس از جنگ گرجستان و روسيه به قربانيان و جنگ زدگان گرجستاني اهدا كرد.

اين مبلغ همراه يادداشتي به اسقف جوزپه پاسوتو نماينده پاپ در منطقه قفقاز ارسال شد.

پاپ در اين پيام ابراز اميداوري كرده اين مبلغ بتواند به درخواستهاي كمكي كه وي پيشتر مطرح كرده اضافه شده و راه را براي ساير كمكها باز كند.

اسقف پاسوتو گفت كه پاپ بنديكت شانزدهم دوبار در طول سخنراني خود در دعاي آنجلس (دعايي كه به ياد تجلي مسيح خوانده مي شود) درباره گرجستان صحبت كرده است. در كشوري كه بيشتر جمعيت آن را ارتدكسها تشكيل داده اند رهبر كليساي كاتوليك بايد چنين قاطعانه نسبت به اين وضعيت نگران باشد، به طوري كه وي تصريح كرده مردم گرجستان را به خاطر خواهد داشت و براي آنها دعا مي كند.

وي افزود: وضعيت پناهندگاني كه تعداد آنها بين 80 تا 90 هزار نفر تخمين زده شده وخيم است، اما بسياري از خانواده ها به افرادي كه بسيار به كمك نياز دارند كمك مي كنند. حتي پس از آتش بس هنوز هم تنش وجود دارد و مردم نمي توانند علت آن را درك كنند.

دولت گرجستان و شخصيتهاي ديني ارتدكس مسيحي درخواست كمك كرده و كليساي كاتوليك تمام تلاش خود را با روحيه همكاري صورت خواهد داد. در اين ميان رهبران مسيحي، مسلمان و يهودي به ستادهاي امداد انسان دوستانه ملحق شده اند.

سازمانهاي مسيحي دنيا خواستار كمك به جنگ‌زدگان قفقاز شدند

شوراي جهاني كليساها و كنفرانس كليساهاي اروپا طي يك بيانيه مشترك خواستار نيايش و كمك به افرادي شدند كه از تبعات جنگ اخير در ناحيه قفقاز رنج مي‌برند.

با وجود زمان كوتاهي كه از شروع جنگ مي گذرد ، صدها نفر را به كشتن داده، هزاران نفر را جابه جا كرده و خانه ها، اموال و ساختمانهاي بسياري را در شهرهاي مختلف ويران كرده است.

اين بيانيه از سوي شوراي جهاني كليسا و كنفرانس كليساهاي اروپا صادر شده و نسبت به پريشاني و وضعيت اضطراري كه در سايه حوادث اين چند روز به وجود آمده هشدار داد.

در اين بيانيه آمده است: استفاده از زور در جنگ عليه اوستياي جنوبي هزينه از دست رفتن زندگي شهروندان، سربازان و منطقه را در پي داشته كه بازماندگان آن را در اندوهي شديد فرود برده است.

اين بيانيه مداخله كليساي ارتدكس روسيه و كليساي ارتدكس گرجستان و همچنين كليساي انجيلي باپتيست گرجستان را براي آتش بس، مذاكره و امداد براي افرادي كه از اين واقعه رنج مي برند يادآور شد.

كليساي ارتدكس روسيه بر حق آموزش فرهنگهاي ديني به كودكان تأكيد كرد

كليساي ارتدكس روسيه تصريح كرد كه كودكان روسي از حق مطالعه فرهنگهاي ديني خود برخوردار بوده و تنها مدارس دولتي مي‌توانند چنين شرايطي را براي آنها فراهم كنند.

اسقف اعظم وسفولد چاپلين، نايب رئيس دپارتمان روابط خارجي مقر پاترياك مسكو گفت: بيش از 30 هزار ساختمان تا پيش از انقلاب اكتبر 1917 روسيه به كليسا تعلق داشت. اگرچه امروز در مسكو و هيچ شهر ديگري اين ساختمانها به كليسا بازگردانده نمي‌شود و كليسا قدرت بزرگي محسوب نمي‌شود.

وي يادآور شد كه مدارس خصوصي روسيه براي افراد متمول يا بسيار متمول است است و كليسا تلاش مي‌كند مدارس غيردولتي خود را در مناطق مختلف تأسيس كند. درحال حاضر حدود 20 نوع از چنين مدارسي در مسكو فعاليت مي‌كنند و يك يا دو مدرسه ديگر در ساير مراكز منطقه‌اي فعال هستند.

وي به نمونه موفق مدارس يهودي دولتي در روسيه اشاره كرد كه كودكان يهودي مي‌توانند در آن به مطالعه مباني دين يهوديت بپردازند.

زنان مسيحي متأله خواستار احترام به كرامت انسان شدند

يك گروه بين‌المللي از زنان متأله مسيحي از كليساها خواستند تا به ساختارهاي قدرت كه در احترام به شأن و كرامت انساني ناكام عمل كرده توجه كنند.

اين گروه از زنان متأله كه از سوي ائتلاف كليساهاي اصلاح شده و شوراي جهاني كليساها هفته گذشته در همايش "گفتمان فيمنيست در باره اقتصاد، بوم شناسي و اداره كشورها" در هندوستان شركت كرده بودند طي بيانيه‌اي اعلام كردند: ما از كليساها مي‌خواهيم به دنيايي توجه كند كه به شيوه‌هاي مختلفي از قدرتها، نظامها و ساختارهاي آن شأن و كرامت انساني را از ياد برده ، محيط زيست را تخريب كرده و عدالت خداوند را از مردم دريغ مي‌كند.

اين گروه يادآور شد: جامعه بشري از اين ظرفيت برخوردار است كه ساختارها و نظامهاي اقتصادي و نهادهاي سياسي را به نحوي متحول كند كه بتوانند ترويج كننده زندگي داراي ثبات براي تمام مخلوقات خدا باشند. از اين رو ما از كليساها مي‌خواهيم راههاي زندگي ثبات‌پذير را ترويج كرده و حرص و آز و الگوي مصرف گرايي بيش از حد را محكوم كند.

اين ديدار نقطه آغاز گفتگوهاي بين كليسايي درباره اقتصاد جهاني، مسائل بوم شناختي و سياست و همچنين تلاش براي برقراري يك جنبش جهاني از زنان پيرو كليساهاي مختلف مسيحي در راه ترويج عدالت اجتماعي و اقتصادي در جهان بود.

رهبران ديني هندوستان طرح پاك كردن رود گنگ را دنبال مي‌كنند

گروهي از 250 رهبر معنوي از اكثر مذاهب و فرقه‌هاي ديني سراسر هندوستان ستادي را با هدف نجات رود گنگ از آلاينده هاي مختلف تشكيل دادند.

اين افراد در نظر دارند اين رود را از سرچشمه آن در هيماليا تا خليج بنگال در غرب بنگال پاك كرده و پس از آن خواستار تعيين جايگاهي در فهرست ميراث ملي براي آن شوند.

بخشي از دستورالعمل اين ستاد كه متشكل از رهبران اديان مختلف هندوستان است جريمه كردن آلوده‌كنندگان محيط زيست، حفظ زهكشي‌هاي صنعتي و نهرهاي فرعي داخل كشور و مقابله با آزادراه گنگ است كه از سوي دولت اوتارپرادش به منظور قرارگيري كارخانه‌هاي صنعتي در ساحل رود گنگ محسوب مي‌شوند.

به عنوان بخشي از اين ستاد گروههايي از سراسر كشور روز 18 سپتامبر به سمت دفاتر مقامات محلي راهپيمايي كرده و درخواست خود را مبني بر پاك كردن رود گنگ ارائه مي‌كنند.

روزه پيروان اديان مختلف بريتاينا براي نجات محيط زيست

مركز بين‌ديني سنت اتلبورگبراي مصالح و صلح و شبكه اسلامي لندن ستادي در بريتانيا را با عنوان "روزه براي سياره" آغاز كرده تا مؤمنان اديان را به اقدام قاطعانه و عميق در رابطه با حفاظت از محيط زيست دعوت كنند.

اين دو سازمان ديني توجه مؤمنان را شيوه اي جلب كرده اند كه روزه داري و امتناع از خوردن غذا از سوي شخصيتهاي برجسته تاريخ بشري براي تسهيل تغييرات اجتماعي با دامنه گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

برگزار كنندگان اين ستاد اعتقاد دارند روزه داري داوطلبانه توانايي جمعي شركت كنندگان را در رها كردن الگوهايي كه براي بقاي ما ضروري نيست اما در حقيقت به سرعت سياره را تخريب كرده طبيعي تر جلوه مي دهد.

اين دو سازمان بين ديني و اسلامي با استفاده از چنين رويكردي اميدوارند مردم بتوانند درك خود را براي رهايي از مصرف گرايي و ساير الگوهايي كه براي سلامتي سودمند نيست را رها كرده و به جاي آن به سبكهايي از زندگي و روابط اجتماعي باز گردند كه براي زمين و مردمان آن طبيعي باشد.

روزه داره داوطلبان پيروان اديان روز يكشنبه 19 اكتبر 28 مهر ماه صورت خواهد گرفت.

موزاميل حسين يكي از فعالان ستاد روزه براي سياره گفت: ترديدي نيست ما به رويكردي سريع نياز داريم چرا كه از نظر فكري بيشتر ما مي دانيم كه چه نيازهايي بايد مرتفع شود و كدام الگوهاي قديمي را رها كنيم.

سرقت هشت طومار متون مقدس عبري از كنيسه‌اي در نيويورك

هشت طومار از متون مقدس عبري به ارزشي حدود 500 هزار دلار از كنيسه‌اي در نيويورك به سرقت رفت.

اداره پليس نيويورك اعلام كرد پليس درحال بررسي اين سرقت است كه از مركز يهوديان كيو گاردن هيلز در شهر كوئينز نيويورك صورت گرفته است.

اعضاي اين مركز يهودي اعتقاد دارند اين سرقت در درون مجموعه صورت گرفته چرا كه هيچ نشانه اي براي ورود با زور به محل نگهداري طومارها مشاهده نمي شود.

كاركنان اين مركز اظهار داشتند خاخام سرقت اين طومارهاي مقدس را پيش از برگزاري مراسم نيايش روز شنبه متوجه شده است.

هركدام توراتها طوماري از جنس كاغذ پوستي است كه دربرگيرنده پنج كتاب اول متون مقدس عبري محسوب مي شود.

ناقوس 200 ساله‌ از برج كليسايي در آفريقاي جنوبي به سرقت رفت

دهكده كوچكي در آفريقاي جنوبي به دنبال يافتن سه ناقوس 200 ساله كليسايي به وزن 242 كيلوگرم است تا پيش از آنكه توسط دلالهاي فلزات اوراق شوند آنها را به كليسا بازگردانند.

اين سه ناقوس از برج كليسايي در شهر پاين تاون و ظاهراً به علت ارزش مسي كه در آنها به كار رفته مورد توجه سارقان قرار گرفته اند.

به سرقت رفتن آهن آلات به يكي از جرايم درحال رشد اين منطقه تبديل شده و سارقان فلزات يكي از مشكلات بزرگ آفريقاي جنوبي هستند اين درحالي است كه پارلمان اين كشور اخيرا قوانين محدود كننده اي در اين رابطه تصويب كرده است.

همچنين اوايل اكتبر گذشته فدراسيون تجارت و بازيابي فلزات اروپا هشداري در پايگاه اينترنتي خود صادر كرد كه در آن آمده بود: چند چند ماهي كه قيمت فلزات افزايش يافته بود تعداد سرقت فلزات نيز با افزايش چشمگيري رو به رو شد.

جبهه مخالف ائتلاف دموكرات آفريقاي جنوبي اعلام كرد با توجه به اينكه اين كشور داراي حداقل ذخيره مس است، هرماه 3 هزار تن مس از بندر كيپ تاون صادر مي شود كه از راه اوراق كردن ساير اشيا به دست مي آيد.

اين درحالي است كه كشيش اندرو وارمبك اظهار داشت ناقوس ها جزء لاينفك فعاليتهاي كليسايي است و براي همه ما شگفت انگيز بود كه درست پيش از مراسم صبح يكشنبه هيچ ناقوسي براي به صدا در آوردن نداشته باشيم.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن