تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خسيسي همسرمان را تحمل كنيم يا نه؟


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: خسيسي همسرمان را تحمل كنيم يا نه؟
http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1387/09/04/100955211091.jpg
همه ما مي‌دانيم كه خساست امري ذاتي است نه اكتسابي. پول و درآمد براي اين افراد تمام زندگي است. آنها محبت را با پول مي‌سنجند و حتي هديه‌اي كه مي‌خرند بر كيفيت و نوع آن توجه‌اي ندارند. در منزل اين افراد تصميم‌گيري براي خريد هر وسيله ساده‌اي بايد با اجازه آنان باشد و براي صدور اين مجوز نيز بايد دلايل قانع‌كننده‌اي ذكر شود ترس از بروز واكنشي نامطلوب از سوي آنان بر همه رفتارها و روابط زندگي سايه مي‌اندازد و آزادي عمل را از همه افراد خانواده سلب مي‌كند.
اين افراد در برآوردن نيازهاي فردي خود نيز امساك و خساست بخرج مي‌دهند تا حدي كه سلامتي آنها هم ممكن است بخطر بيفتد.

از اينروست كه امروزه زنان خانه‌دار كه البته تعداد آنها روز به روز در حال كاهش است از اين‌كه بايد براي دريافت هزينه‌هاي شخصي و تامين مخارج زندگي به دستان همسر خود نگاه كنند، بيشتر از نسل گذشته عذاب مي‌كشند و شايد به همين دليل است كه دختران امروزي قبل از تشكيل زندگي مشترك به فكر يافتن كار و شغلي حتي با حقوق اندك براي خود مي‌افتند.

خصوصا وقتي مردان خانواده افراد سخاوتمندي نباشند و بخواهند بر تمام مخارج زندگي به نوعي كنترل و نفوذ داشته باشند، در چنين صورتي واقعا ادامه زندگي براي زني كه استقلال مالي ندارد دشوار است.

از نظر روان‌شناسان خساست يك نوع مشكل رواني است كه افراد مبتلا به آن در همه رفتارهايشان دچار خست و امساك هستند. به‌لحاظ علمي، خساست در شيوه خرج و پس‌انداز كردن، رفتارهاي فردي و اجتماعي، ناتواني در برقراري ارتباط باديگران، گوشه‌گيري، امتناع از حضور در جمع، توجه بيش از حد به رفتارهاي ديگران و بررسي رفتارهاي آنها به قصد انتظار مشاهده مي‌شود.

تا زماني‌كه فرد خسيس مجرد است خساست او فقط موجب تنها ماندن وي و دوري از جمع مي‌شود، ولي وقتي تشكيل خانواده مي‌دهد اين مشكل رفتاري به مرور فاصله عميقي را ميان او و همسرش بوجود مي‌آورد، چرا كه او نمي‌تواند نيازهاي عاطفي و روحي و رواني همسرش را برآورده كند.حتي مردان خسيس هميشه از رفتارها و تلاش‌هاي فرزندانشان ناراضي هستند و آنها بـرخـلاف والـديـن ديگر كه براي فرزندانشان هزينه مي‌كنند و بدنبال موفقيت آنها هستند، نه‌تنها هيچ تلاش و كمكي براي پيشرفت آنها نمي‌كنند، بلكه فقط از فرزندان خود توقع دارند.
طاقتم طاق شده است
يـكي از شكايات خانم‌هاي خانه‌دار از همسران خسيس‌شان اين است كه در دادن خرجي منزل بيش از اندازه امساك مي‌كنند. خانم‌ خانه‌اي كه خود را در واقع محرم اسرار و شريك همسر خود مي‌داند از اين‌كه همسرش به هنگام خروج از منزل و رفتن بر سر كار مبلغ ناچيزي به عنوان خرجي يك روز بر روي اوپن آشپزخانه قرار مي‌دهد شكايت و گله‌گذاري مي‌كند و مي‌گويد: او كه مي‌داند با اين پول چيزي نمي‌توان خريد اگر او بيشتر از اين مبلغ بگذارد آيا فكر مي‌كند من دشمن او هستم و تمام پول‌ها را حيف و ميل مي‌كنم. در حالي كه اگر آن پول بيشتر از نياز من باشد من حتما آن را ذخيره خواهم كرد و براي روز بعد كه نياز دارم استفاده مي‌كنم. به اعتقاد يكي از خانم‌هاي خانه‌دار، بدترين روش ممكن آن است كه يك خانم هر روز به دست شوهرش نگاه كند و براي هـر خـريـد حتي يك خريد كوچك منتظر باشد كه هـمـســرش بــه او پــول بــدهــد. خصوصا اين‌كه همسرش از خصلت خساست ‌باشد.

خانم مسني كه سال‌ها با خساست همسرش كنار آمده بود مي‌گويد: يك عمر با خساست همسرم ساختم و چيزي نگفتم ولي امروز ديگر طاقتم تمام شده و مدام با همسرم بدخلقي مي‌كنم بعضي موقع‌ها فكر مي‌كنم بايد انتقام آن روزهاي جواني كه مي‌توانستم خوب زندگي كنم ولي نتوانستم را از او بگيرم.

يا خانم 50 سال‌‌اي كه مدام بايد براي خريد هر وسيله‌اي از منزل به شوهرش جواب پس بدهد ابراز نارضايتي مي‌كند و مي‌گويد: مگر من انسان نيستم آيا از خودم اين اختيار را ندارم كه براي يك بار هم شده براي دلم از يك لباسي كه خوشم آمده بتوانم براي خودم آن را خريداري كنم و مجبور نباشم براي خريد آن به همسرم پاسخگو باشم. تا كي ما زن‌ها بايد براي هر كاري به همسرمان پاسخ بدهيم و تمام فكر و زندگي‌مان اين باشد كه چگونه خرج كنيم تا همسرمان اعتراضي نكند و او راضي باشد.
آنچه كه زنان بايد انجام دهند
در كنار خساست‌هاي مالي مردان و سختگيري‌هاي آنان بر زنان نبايد از ولخرجي‌هاي برخي زنان هم به راحتي گذشت. بسياري از زنان خانه‌دار كه رنج كسب درآمد را نكشيده‌اند و از مخارج زندگي آگاهي ندارند توقعات زيادي از همسرانشان دارند. آنها بدون اين‌كه بدانند همسرشان توانايي مالي تامين تمامي هزينه‌هاي زندگي را به ميزاني كه آنها مي‌خواهند دارند، فقط مي‌خواهند به خواسته‌هاي مالي خود برسند.

اين‌گونه رفتارها نيز به مانند خساست مردان كه قبلا نيز گفته شد مي‌تواند فاصله عميقي را در روابط زن و شوهر ايجاد كند در حالي كه بايد به ياد داشت كه تنظيم برنامه خانواده براساس درآمد شوهر موضوعي است كه بايد با دقت تمام از سوي خانم خانه صورت بگيرد و چون نمي‌توان درآمدها، خرج‌ها و خلق و خوي افراد را با يكديگر تطبيق داد اين كار بايد توسط خانم خانه و براساس تجربيات خود او انجام شود.
راهكار
زنان بايد بدانند كه بيماري همسر خسيسشان درماني ندارد، فقط بايد با او مدارا كنند و به عبارت ديگر او را تحمل كنند هر چند كه سخت و دشوار است. به اعتقاد روان‌شناسان مقابله به مثل با اين افراد نتيجه‌اي نمي‌دهد شايد موجب تشديد رفتار آنان نيز بشود. بنابراين اگر تصميم به خريد وسيله‌اي براي منزل را دارند قبل از خريد با همسرشان مشورت كنند چرا كه در غير اين صورت ممكن است با جنجال همسرشان روبه‌رو شوند. زماني كه از رفتار او ناراحت مي‌شويد با او دعوا نكنيد بلكه با لحني ملايم به او توضيح دهيد كه اين رفتار او باعث ناراحتي و خجالت شما شده است و او را به رفتاري منطقي‌تر تشويق كنيد. به فرزندان خود نيز رفتار مقابله به مثل با پدر را ياد ندهيم بلكه به آنها بفهمانيم كه اين عقيده پدر آنهاست و بايد احترام بگذارند. بهتر است براي تقسيم دخل و خرج منزل با آنها همفكري كنيم تا به تدريج تغييراتي در شرايط ايجاد شود.
ديانا رحمتي






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن