تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي ايران در اسكار ـ 7/حضور در اسكار به برنامه‌ريزي مدون و تبليغات نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سينماي ايران در اسكار ـ 7/حضور در اسكار به برنامه‌ريزي مدون و تبليغات نياز دارد
جميل رستمي اعتقاد دارد كشورهايي در اسكار به موفقيت مي‌رسند كه براي اين موضوع برنامه‌ريزي مدون و اصولي داشته باشند و در كنار آن ابعاد تبليغاتي را نيز در نظر بگيرند.

اين كارگردان سينما درباره فيلم‌هاي معرفي شده ايراني به آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي به خبرنگار مهر گفت: در اسكار فيلم‌هايي مورد توجه قرار مي‌گيرند كه نگاهي جهاني بر آنها حاكم باشد. فيلم‌هاي بومي و منطقه‌اي مورد توجه اعضاي آكادمي قرار نمي‌گيرند.

رستمي افزود: فيلم‌هايي كه مسائل جهاني را مطرح مي‌كنند و از نظر ساخت معيارهاي جهاني دارند و از بازيگران حرفه‌اي بهره مي‌برند، بيشتر مورد توجه هستند و هيئت انتخاب فيلم‌هاي ايراني بايد اين ملاك‌ها را در نظر بگيرد. كشورهايي كه در اسكار به موفقيت مي‌رسند براي آن برنا‌مه‌ريزي مي‌كنند و بدون برنامه مدون و اصولي نمي‌توان در عرصه بين‌المللي به موفقيت رسيد.

كارگردان "مرثيه برف" با اشاره به اهميت برنامه‌ريزي براي موفقيت در اسكار گفت: همانطور كه براي حضور موفق در عرصه‌هاي ورزشي از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي مي‌كنيم، بايد براي اسكار هم برنامه‌ داشته باشيم. بدون برنامه‌ريزي در سينما نمي‌توان هيچ قله‌اي را فتح كرد.

وي كه پارسال "ژاني گه‌ل" او نماينده عراق در اسكار بود، افزود: من در سفري كه براي نمايش اين فيلم به مناطق مختلف داشتم متوجه شدم كشورهاي مختلف در كنار تمام برنامه‌ريزي‌ها براي معرفي فيلم‌ها به اسكار به ابعاد تبليغاتي هم توجه و فضايي ايجاد مي‌كنند كه نماينده كشورشان خبرساز شود. متاسفانه ما نتوانسته‌ايم در اين زمينه درست عمل كنيم.

رستمي ادامه داد: ما بايد در انتخاب‌هايمان غيرانحصاري عمل كنيم. نبايد تنها من يا چند كارگردان مشخص فرصت ارائه فيلم‌هاي خود را به اسكار داشته باشيم. تجربه نشان داده در اين رقابت به فيلم جايزه مي‌دهند نه فيلمساز. همه فيلم‌هايي كه امتياز‌هايي براي حضور در اين عرصه دارند بايد بتوانند در اين رقابت شركت كنند.

اين فيلمساز جوان در پايان گفت: اسكار براي خود قواعد بازي دارد. هر كشوري كه اين قواعد را بداند در اين بازي پيروز مي‌شود. آمريكايي‌ها مثل رقابت‌هاي انتخاباتي براي اسكار هم برنامه‌ريزي طولاني دارند. ما بايد اين قوانين را بدانيم و بر اساس آنها حركت كنيم.

آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي با ارسال فرم تقاضانامه از 96 كشور براي حضور در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان هشتاد و يكمين دوره مراسم اسكار دعوت كرده است. آخرين مهلت ارسال فرم‌هاي تقاضا به مقر آكادمي اسكار در آمريكا اول اكتبر (دهم مهر) است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن