تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مجلس در ارزيابى بيانات رهبر معظم انقلاب درباره كابينه احمدى نژاد مطرح كردند مدال افتخار دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نمايندگان مجلس در ارزيابى بيانات رهبر معظم انقلاب درباره كابينه احمدى نژاد مطرح كردند مدال افتخار دولت نهم
ارزيابى نمايندگان مجلس و صاحب نظران از
ديدار هيأت دولت با حضرت آيت الله خامنه اى
تقدير رهبر انقلاب، مدال افتخار دولت نهم است
گروه سياسى ـ آخرين «هفته دولت» براى دولت نهم در حالى رقم مى خورد كه رهبر فرزانه انقلاب مهر حمايت و قدردانى خود را در پيشانى اين دولت نشاندند و دليل اين حمايت ويژه را ويژگى هاى ممتاز نهمين دولت جمهورى اسلامى ايران دانستند ‎/

384837.jpg

حال دولت در حالى سال پايانى خود را سپرى مى كند كه پركارى و نشاط او و تلاشى كه براى خدمت مى كند از سوى رأس نظام اسلامى نقطه اى مثبت و باارزش در كارنامه اين دولت ارزيابى مى شود و حتى اگر مخالفان بخواهند نعل وارونه به اين ويژگى هاى مثبت زده و يا نگرانى هاى واهى از دور شدن از گفتمان امام(ره) و انقلاب در دل مردم ايجاد كنند، رهبرى انقلاب با تأكيدات حكيمانه خود آرامشى براى دلسوزان انقلاب فراهم مى كنند چراكه شعارها و گفتمان دولت را در تطابق با شعارها و گفتمان امام(ره) و انقلاب مى دانند.البته حمايت هاى خاص رهبرى در فضايى صورت مى گيرد كه دو جريان داخلى و خارجى موجى از تخريب و انتقاد را از اين دولت به راه انداخته و در سال پايانى عمر دولت بر شدت آن مى افزايند. اما گويا فعالان سياسى اصولگرا اين سخنان را فصل الخطاب مى دانند.اسدالله بادامچيان حمايت ايشان را فصل الخطاب و راهگشا مى داند و مى گويد: همگان موظف هستند از دولتى كه به آراى اكثريت مردم شكل گرفته و از سوى ولى فقيه تنفيذ شده است تا آخرين روز حمايت كنند. او البته حضور مردمى، تواضع، تلاش براى خدمت، مقاومت و پشتكار در مسائل ملى را از اهم شاخص هاى دولت نهم برمى شمرد و البته اين الزام براى حمايت به چنين مصاديقى باز مى گردد.البته در اين ميان عليرضا محجوب از نمايندگان عضو فراكسيون اقليت مجلس نيز نظرى مشابه داشته و مى گويد: فرمايشات مقام معظم رهبرى درباره ضرورت حمايت از دولت، فصل الخطابى براى همه، در يارى دولت است.
عملكرد دولت، رضايت رهبرى را جلب كرده است
روح الله حسينيان، نماينده تهران نيز مى گويد: آنچه كه دولت در طول اين سه سال انجام داده، رضايت مقام معظم رهبرى را جلب كرده است. او ادامه مى دهد: ما خارج از حد رهبرى نيستيم كه نظر ديگرى داشته باشيم.
به اعتقاد او كار زياد، ساده زيستى و مجموعه گرايش دولت به ارزش ها از دولت يك چهره مطلوب و مورد قبول ساخته است. كريم شهرزاد نماينده اصفهان نيز در ارزيابى از عملكرد دولت در سه سال گذشته با اشاره به ويژگى هاى ممتاز آن مى گويد: اين دولت نزديك ترين دولت به دولت شهيد رجايى است.از نكات و ويژگى هاى ممتاز دولت، پركارى و مردمى بودن است و البته موضوع براى نمايندگان مجلس كه ارتباط بيشترى با مردم دارند بيشتر مشهود است.
سفرهاى استانى نماد اجراى تصميمات شجاعانه
جرأت ايجاد تحول و شجاعت در تصميم گيرى از ديگر ويژگى هايى است كه در عين حال كه مقام معظم رهبرى آن را ممتاز برشمردند، هر نگاه منصفانه اى به عملكرد دولت آن را تأييد مى كند. البته دولت سه سال فرصت داشته تا اين ويژگى را در مرحله عمل و اجرا نيز به منصه ظهور بگذارد، در كارنامه دولت نقاط درخشانى هستند كه هم آمار و ارقام به خوبى گوياى اين موضوع است و هم آثار و نتايج آن براى مردم ملموس است. از جمله طرح هاى ابتكارى دولت، سفرهاى استانى است كه انجام ۴۳ سفر به استان هاى مختلف و رسيدگى دولت به مسائل و مشكلات مردم مناطق محروم اين شجاعت در تصميم و اجرا را براى مردم به نمايش گذاشته است.
محمدرضا ميرتاج الدينى، عضو هيأت رئيسه مجلس، از موفقيت هاى محسوس و مورد توجه درعملكرد دولت را سفرهاى استانى مى داند و ادامه مى دهد: دولت با سفر به استان ها در جريان مشكلات كل كشور بطور مستقيم قرار گرفت و از مسائل استان هاى مختلف كشور با خبر شد و در اين استان ها تصميماتى را اتخاذ كرد.به گفته وى اين كار بسيار گسترده و بزرگ بود و بسيارى پيش بينى مى كردند كه دولت نتواند اين اقدام را به سر منزل مقصود برساند.
حميدرضا حاجى بابايى، ديگر عضو هيأت رئيسه مجلس نيز سفرهاى استانى را از موفق ترين دستاوردهاى قوه مجريه دراين دوره مى داند و بر مؤثر بودن آن در ايجاد عدالت تأكيد مى كند.از ديگر اقدامات دولت كه شجاعانه ارزيابى شده و قدردانى از دولت را موجب مى شود طرح هاى تحولى از جمله طرح تحول اقتصادى و ساماندهى مصرف سوخت است كه شهرزاد نماينده اصفهان به آنها اشاره مى كند و ادامه مى دهد، ضرورت هيچ كدام از اين موارد از سوى دولت هاى گذشته انكار نمى شد اما مهم اين بود كه دركنار بيان ضرورت، اجراى چنين طرح هايى آغاز شود كه دولت نهم دراين زمينه وارد عمل شد و طرح ساماندهى مصرف سوخت را اجرايى كرد و اكنون گام هاى اوليه اجراى طرح تحول اقتصادى را بر مى دارد.
خروج از انفعال در سياست خارجى
پايبندى به گفتمان امام(ره) و انقلاب نيز ويژگى ممتاز دولت نهم از نگاه رهبرى انقلاب است كه البته در كنار آن كه در داخل آثار مثبت خود را برجاى گذاشته در سياست خارجى اين پايدارى بر آرمان ها و ارزش ها را بيشتر مى توان ملاحظه كرد.بر اين اساس حسين سبحانى نيا، نايب رئيس كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى از نقاط قوت دولت نهم را پايمردى و ايستادگى بر مصالح و منافع ملى بويژه موضوع هسته اى ارزيابى مى كند.
او يادآورى مى كند، با فشارهايى كه غربى ها در موضوع هسته اى وارد كردند، برخى مى گفتند اگر دولت نهم امتياز بدهد، آنها كوتاه مى آيند و پرونده ايران را به شوراى امنيت ارسال نمى كنند اما دولت قاطعانه ايستادگى كرد و از حق مسلم ملت ايران كوتاه نيامد و بار اين فشارها را تحمل كرد.
ميرتاج الدينى مواضع دولت در سياست خارجى را انقلابى مى داند. همچنين فاطمه آجرلو، نماينده كرج در اين باره مى گويد: عملكرد دولت نهم در سياست خارجى، كشور را از حالت انفعالى خارج كرده و به استقلال و اقتدار در منطقه و جهان رسانده است.
ويژگى هاى دولت، مخالفان را به انصاف وا مى دارد
ويژگى هاى دولت نهم در كنار ترسيم مرز صحيح انتقاد و تخريب از سوى مقام معظم رهبرى برخى منتقدان و مخالفان مصر دولت را نيز به سمت و سوى رعايت انصاف پيش مى برد.احمد توكلى نماينده تهران رعايت انصاف و عدالت در نقد دولت را ضرورى خوانده و مى گويد: دعوت رهبرى به انصاف و انتقاد است. اگر كسى عيب هاى دولت را بگويد، اما حسن ها را نبيند، منصفانه عمل نكرده است.وى اذعان مى دارد: سفرهاى استانى فاصله بين مردم و حاكميت را كاهش داده و به سرمايه اجتماعى و ملى كمك كرده است.توجه دادن تصميم گيرندگان كلان به مسائل ريز و درشت در اقصى نقاط كشور از ديگر آثار مثبت سفرهاى استانى هيأت دولت است و سبب اتخاذ تصميم هاى واقع بينانه ترى مى شود. توكلى همچنين درباره نتايج ديگر سفرهاى استانى مى گويد: توزيع اعتبارات، مويرگ هاى ريز در دوردست ترين نقاط جامعه را فعال كرده است.او همچنين به توافق نوشته يا نانوشته رسانه هاى وابسته به نظام سرمايه دارى غرب عليه دولت اشاره مى كند و مى گويد: هدف اين رسانه ها تخريب دولت و ناموفق جلوه دادن آن در پيشبرد اهداف نظام است. محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس نيز اذعان مى دارد: دولت نهم از ابتداى فعاليت تاكنون از خصوصيات مثبت بسيارى در ابعاد مختلف برخوردار بوده است. او مهمترين ويژگى دولت را گسترش اصولگرايى و زنده كردن و توسعه روحيه ايثار و بسيجى بين مسئولان و جامعه دانست. وى ساير اين خصوصيات بارز را شامل ارتباط قوى و مستحكم بين مردم و رئيس جمهور، شجاعت در موضع گيرى هاى خارجى و روابط بين المللى و سركشى به حدود ۴۰۰ شهرستان كشور و بررسى مشكلات آنها از نزديك برشمرد.در مجموع دولت نيز همانگونه كه رهبرى توصيه كردند پذيراى نقدهاى منصفانه و سازنده است. اسماعيل كوثرى نماينده تهران مى گويد: دولت مردمى دكتر احمدى نژاد پذيراى نقدهاى منطقى، دلسوزانه و كارشناسانه است.وى مى گويد: متأسفانه عده اى به ظاهر با دولت مخالفت مى كنند اما در حقيقت با نظام مشكل دارند كه غالب آنان نيز خط خود را از خارج مى گيرند.البته انتظار مى رود با توجه به ارائه الگوى درستى از انتقاد و مرز آن با تخريب كه البته براى اولين بار نيست كه مورد تأكيد رهبر انقلاب قرار مى گيرد، رسانه هاو ساير منتقدان و مخالفان مسير نورافكنى شده را در پيش گيرند و نقد اصولى را جايگزين تخريب نمايند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن