تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816498923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوى شوراى شهر تهران: شهردارى با دريافت مجوز از دولت، فروش مترى مسكن را آغاز مى كند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سخنگوى شوراى شهر تهران: شهردارى با دريافت مجوز از دولت، فروش مترى مسكن را آغاز مى كند
گروه اجتماعى - شهردارى تهران پس از طى مراحل قانونى و دريافت مجوزهاى لازم از دولت مرحله دوم فروش مترى مسكن را آغاز خواهد كرد.
خسرو دانشجو سخنگوى شوراى شهر تهران در حاشيه يكصد و بيست و يكمين جلسه علنى شوراى شهر تهران با اعلام اين مطلب گفت: براساس اظهارات شهردار تهران، مذاكرات انجام شده با بانك مركزى و وزارت مسكن و شهرسازى در ارتباط با فروش مترى مسكن در روند خوبى قرار دارد و آنها نيز ديد مثبتى دارند همچنين مذكراتى با وزير مسكن داشته اند.
دانشجو افزود: شوراى شهر تهران در مصوبه مربوط به بافت هاى فرسوده به شهردارى اجازه اجراى طرح هاى مشاركتى را داده بود. در همان راستا يكى از راهكارهاى مشاركت مردم فروش مترى مسكن و راهكار ديگر؛ جلب مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصى در اجراى پروژه هاى مشاركتى مربوط به بافت هاى فرسوده بود كه شهردارى در هر دو زمينه در حال انجام فعاليت هايى است.
وى با اشاره به اين كه در مذاكرات بين شهردارى و وزارت مسكن ديدگاه هاى متفاوتى بيان شده است، اظهار داشت: يك ديدگاه معتقد است شهردارى نبايد قبل از پيشرفت ۳۰ درصدى پروژه اقدام به پيش فروش واحدها مى كرد و مى بايست بعد از دريافت مجوز نسبت به انجام اين كار اقدام مى كرد. اما براساس ديدگاه ديگر چون اين طرح جزو طرح هاى مشاركتى محسوب مى شود بنابراين نيازى به اقدامات مذكور نيست.
سخنگوى شوراى شهر تهران گفت: براساس اظهارات شهردار تهران جمع بندى مذاكرات بر اين بوده كه چون شهردارى يك مجموعه عام المنفعه است و ميزان دارايى اش براى اجراى اين پروژه بيشتر از سرمايه گذارى هايى است كه از بيرون انجام مى شود پس شهردارى خود اجراى موفقيت آميز پروژه را تضمين مى كند. وى افزود: در صورت توافق وزارت مسكن با اين پيشنهاد شهردارى تهران مى تواند از شمول اين بند آئين نامه (آغاز فروش پس از پايان يافتن۳۰ درصد از پروژه) پيش فروش مسكن معاف شود و حتى امكان براى سرمايه گذارى هاى بيشتر مردم فراهم گردد. وى گفت: براين اساس مسئولان شهردارى در حال مذاكره هستند تا بتوانند پيش فروش مسكن را قبل از پيشرفت ۳۰ درصدى پروژه انجام دهند همچنين از سوى ديگر شهردارى در حال رايزنى با بانك مركزى براى پرداخت وام ۳۰ درصدى براى مشاركت كنندگان اين طرح است. دانشجو افزود: شهردار تهران تأكيد دارد دولت و وزارت مسكن مى توانند با همكارى در اجراى اين طرح اثرات مثبت زيادى در شهر بگذارند. بنابراين شهردارى تهران در حال پيگيرى همه فرايند قانونى مرتبط با طرح است تا مرحله دوم طرح فروش مترى مسكن براساس هماهنگى هاى لازم انجام بگيرد.
سخنگوى شوراى شهر تهران با اشاره به نتايج اجراى مرحله اول طرح فروش مترى مسكن، گفت: در اين مرحله حدود ۴ هزار نفر در طرح مشاركت كرده اند كه۸۰ درصد خريداران زير ۵۰ متر خريد داشته اند.به گونه اى كه درصد بالايى از خريداران بر روى ۵ تا۶ متر سرمايه گذارى كرده اند و تنها ۲ درصد خريداران حداكثر متراژ را كه ۱۰۰ متر بود خريدارى كرده اند. وضعيت موجود نشان مى دهد كه قشر مشاركت كننده در اجراى طرح افراد نيازمند خانه هستند اما توان مالى لازم را براى خريد خانه ندارند و نياز به مساعدت هاى بيشتر از سوى مسئولان دارند. وى افزود: در تهران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار واحد مسكونى فرسوده وجود دارد كه اجراى اين طرح مى تواند خطرات آنها را در زمان بروز بحران كاهش دهد. دانشجو درباره اعتراض بانك مركزى به سود ۲۴ درصدى اجراى اين پروژه براى مشاركت كنندگان گفت: بر اساس مذاكرات انجام گرفته مقرر شده به جاى سود يك سوم ارزش هر مترمربع به خريدار تخفيف داده شود.
نامگذارى يكى از ميادين منطقه ۲۰ به نام ساعى
وى همچنين از تصويب لايحه دوفوريتى نامگذارى يكى از ميادين شهر به نام هادى ساعى خبر داد و گفت: با توجه به اين كه آقاى ساعى ساليان متمادى در منطقه ۲۰ تهران در شهررى سكونت داشتند به همين دليل اولويت با نامگذارى يكى از ميادين منطقه است.
اجراى طرح جامع براى احداث گورستان در تهران
وى درباره وضعيت نهايى احداث گورستان در تهران گفت: طرح جامع تكليف را براى احداث گورستان در شمال شرق و غرب تهران مشخص كرده است.طرح جامع به همه مسائلى كه محيط زيست آنها را به صورت مشكل مطرح مى كند، پاسخ داده است.
وى با تأكيد بر اين كه دوستان در شورا و شهردارى درباره احداث گورستان هيچ اختلاف نظرى ندارند چون درباره نظراتمان قبل از تصويب طرح جامع به اجماع نظر رسيديم.ضمن آن كه كليه سازمان ها اعم از محيط و وزارت مسكن و ساير دستگاه هاى مرتبط نيز از كانال نمايندگان خود با تصويب طرح جامع با احداث گورستان در شرق تهران موافقت كرده اند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن