تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815633731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - افزايش 200درصدي كشف مواد مخدر از نوع شيشه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: حوادث - افزايش 200درصدي كشف مواد مخدر از نوع شيشه
حوادث - افزايش 200درصدي كشف مواد مخدر از نوع شيشه

گروه حوادث: سردار حسين‌آبادي رئيس‌پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا روز گذشته با اشاره به برگزاري سومين دوره اجلاس نوماك در هتل هماي تهران از افزايش كشفيات مواد مخدر در كشور خبر داد و گفت: بيشترين كشفيات مواد مخدر مربوط به شهرهاي كرمان، خراسان رضوي و هرمزگان بوده است. حميدرضا حسين‌آبادي روز گذشته ضمن اعلام افزايش كشفيات مواد مخدر مخصوصا از نوع شيشه از برگزاري سومين اجلاس نوماك (نوماك به زبان روسي يعني خشخاش) در هتل هماي تهران خبر داد و گفت: اجلاس نوماك با هدف تبادل اطلاعات كشورها در جهت برخورد با قاچاق هروئين از افغانستان به ساير نقاط جهان در دو دوره در كشورهاي تركمنستان و ازبكستان با حضور ساير كشورها برگزار شد و سومين دوره آن قرار است روز سه‌شنبه در ايران برگزار شود.
رئيس‌پليس مبارزه با مواد مخدر در ادامه درباره هدف از برگزاري اجلاس در ايران گفت: با توجه به اينكه كشور ما بيشترين تلفات ناشي از مواد مخدر و بيشترين كشفيات در اين حوزه را داراست اين اجلاس با حضور كشورهاي منطقه (كشورهاي آسياي ميانه و خاورميانه و كشورهاي غربي) كه بيشترين مصرف هروئين را دارند مانند بلژيك، ايتاليا، انگليس، روسيه و... برگزار مي‌شود. او گفت: از جمله موضوعاتي كه در اين اجلاس مدنظر قرار گرفته است، افزايش توليد هروئين در سال 2008 در افغانستان است زيرا بر اساس برآوردهاي سازمان بين‌الملل سالانه بيش از 600 تن مواد مخدر در افغانستان توليد و سپس توزيع مي‌شود، اين در حالي است كه افغانستان بيش از 300 لابراتوار توليد هروئين و مرفين دارد. حسين‌آبادي گفت: ما هدفمان اين است كه با برگزاري اين اجلاس تجهيزات لازم را براي كشف بارهاي ترانزيتي از سازمان بين‌المللي دريافت كنيم.
رئيس‌پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص كشفيات پنج ماهه اول سال جاري با بيان اينكه 128 تن كشفيات مواد مخدر در شرق كشور صورت گرفته است، گفت طي اين مدت 9 هزار و 54 تن هروئين و 198 تن ترياك كشف شد. اين در حالي است كه در انواع قرص‌هاي روانگردان و مواد مخدر صنعتي كشفيات شيشه با 52 كيلو و 372 گرم با 200 درصد افزايش، قرص روانگردان با 300درصد افزايش و آمپول‌هاي مرفين با 50درصد افزايش داشته است. همچنين بيشترين كشفيات طي پنج‌ماهه ابتدايي امسال مربوط به استان كرمان با 44 تن و 355 كيلو، قرارگاه رسول اكرم با 26 تن و 726 كيلو، خراسان رضوي 25 تن و 373 كيلو و هرمزگان 22 تن و 600 كيلو بوده است.
170 هزار قاچاقچي بين‌المللي در ليست سياه
سردار حسين‌آبادي همچنين در خصوص وضعيت قاچاقچيان بين‌المللي و اقدامات پليس براي شناسايي و دستگيري آنها گفت: پليس ايران 170 هزار قاچاقچي بين‌المللي را كه در حوزه پاكستان و افغانستان در زمينه قاچاق و ترانزيت مواد مخدر فعاليت عمده دارند شناسايي كرده و ليست آنها در اختيار سازمان ملل قرار گرفته است. اسامي اين افراد كه همگي سرشبكه‌هاي بزرگ مواد مخدر هستند و فعاليت‌شان سازمان‌يافته است در اختيار مسوولان پليس در پاكستان نيز گذاشته شده است كه از اين تعداد 97درصد اهل كشور پاكستان و 7درصد ايراني هستند. سردار حسين‌آبادي همچنين در خصوص شيوه جديد حمل مواد مخدر از سوي حيوانات مخصوصا بز گفت: طي 15 روز گذشته در سه مرحله حيواناتي كه در معده آنها مواد مخدر جاسازي شده بود توسط ماموران ذبح شدند و مواد مخدر جاساز شده در معده هر كدام بيرون كشيده شد. او گفت براي اولين‌بار بود كه حمل مواد مخدر توسط بز صورت مي‌گرفت. از معده همه اين بزها كه در منطقه زابل در حال انتقال بودند بين 3 تا 5/3 كيلو ترياك كشف شد، همچنين سه روز قبل در مهريز يزد نيز 23 بز كه حامل 73 كيلو ترياك بودند شناسايي و ذبح شدند. رئيس‌پليس مواد مخدر در پايان در خصوص برخورد پليس با خرده‌فروشان مواد مخدر نيز گفت: پليس هر دو ماه يك‌بار با شناسايي محل‌ها و محيط‌هايي كه خريد و فروش مواد مخدر در آنجا انجام مي‌شود با هماهنگي مقام قضايي طرح‌هايي را اجرا مي‌كند كه در طرح اخير كه شنبه‌شب انجام شد 750 نفر دستگير و به اردوگاه كهريزك منتقل شدند. در پايان اين نشست دكتر كريمي رئيس‌پليس اينترپل در خصوص دزديده شدن كشتي ايرانيان در سومالي گفت: تاكنون هيچ پرونده‌اي در اين خصوص به ما محول نشده و تا زماني‌كه پرونده‌اي به دست ما نرسد اين موضوع را پيگيري نخواهيم كرد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن