تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816587811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرمالي شركت:استراتژي «وبيمه» سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي خارج از بورس است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: مديرمالي شركت:استراتژي «وبيمه» سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي خارج از بورس است
گروه بورس - مدير مالي شركت سرمايه‌گذاري صنعتي بيمه اعلام كرد كه زيان 5ميليارد توماني پيش‌بيني شده در بودجه شركت از محل فروش برخي از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي سال مالي منتهي به 31 شهريور 87 محقق خواهد شد.
رمضاني در گفت‌وگويي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به تحقق تنها دو ميليارد تومان زيان از اين محل تا پايان تيرماه سال‌جاري، آيا ممكن است 3 ميليارد تومان زيان باقيمانده تحقق نيابد، گفت: اين زيان پيش‌بيني شده به طور قطع تحقق پيدا مي‌كند و بخش عمده‌اي از آن ناشي از فروش سهام ليزينگ صنعت و معدن و سرمايه‌گذاري پتروشيمي است. به گفته وي، سهام اين دو شركت كه سال‌ها قبل خريداري شده، اخيرا با زيان فروخته شد كه بر اين اساس زيان 5 ميليارد توماني «وبيمه» هم محقق مي‌شود.
مدير مالي «وبيمه» با اشاره به افزايش سود پيش‌بيني شده ناشي از ساير فعاليت‌ها از 5/11 ميليارد ريال به 5/40 ميليارد ريال از محل فروش ساير سرمايه‌گذاري‌ها از جمله سود اوراق مشاركت و فروش املاك و مستغلات گفت: سرمايه‌گذاري بيمه با اينكه در پايان دوره 9 ماهه يك ميليارد تومان از اين رقم را محقق كرد، اما با توجه به فروش برخي از املاك، رقم پيش‌بيني شده به طور قطع محقق خواهد شد و اگر در اين رابطه مشكلي ايجاد شد دو منبع درآمدي ديگر پيش‌بيني شده كه سود در نظر گرفته شده را پوشش خواهد داد.
رمضاني درباره سود 61 ميليارد ريالي پيش‌بيني شده در بودجه ناشي از افزايش ارزش دارايي‌هاي شركت گفت: اين شركت امسال اولين پيش‌بيني سود خود را رقم 12 تومان اعلام و پس از آن اين رقم را در سطح 14 تومان تعديل كرد كه از اين رقم، 83 ريال سود ناشي از افزايش دارايي‌ها يا همان برگشت ذخيره‌هاي در نظر گرفته شده بوده است.
به گفته وي، با فروش برخي از سرمايه‌گذاري‌ها ذخيره‌هاي در نظر گرفته شده، برگشت خورد و در واقع آزاد مي‌شود. او درباره دلايل افزايش هزينه‌هاي مالي شركت براي سال مالي آينده از 500 ميليون تومان به 3/2 ميليارد تومان گفت: اين هزينه‌هاي مالي در نظر گرفته شده به دليل طرح‌هايي است كه از سيستم بانكي درخواست كرده‌ايم و موافقت اين تسهيلات نيز دريافت شده است.وي گفت: با دريافت اين تسهيلات سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت شركت به سمت شركت‌هاي غيربورسي سوق پيدا خواهد كرد. به گفته وي، سرمايه‌گذاري صنعت بيمه بيشتر تمايل دارد تا در شركت‌هاي غيربورسي سرمايه‌گذاري كند و معتقديم كه اين سرمايه‌گذاري‌ها آينده خوبي دارد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا پيش‌بيني سود 14 توماني شركت محقق خواهد شد، گفت: به نظر مي‌رسد با توجه به تحقق پيش‌بيني‌هاي انجام شده در بودجه، دستيابي به EPS اعلام شده با مشكل مواجه شود.
افزايش 85ميليارد ريالي سود حاصل از فروش سرمايه‌گذاري‌هاي «وبيمه»
بر اساس اطلاعيه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شركت سرمايه‌گذاري صنعت بيمه پيش‌بيني سود حاصل از فروش سرمايه‌گذاري‌هاي سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه 88 را با 85ميليارد ريال افزايش اعلام كرده است.
«وبيمه» فروش سرمايه‌گذاري‌ها براي سال مالي 87 را مبلغ 50ميليارد ريال زيان پيش‌بيني كرده بود كه در دوره 9ماه منتهي به پايان خرداد ماه 87، معادل 40درصد اين پيش‌بيني را پوشش داده است. اين درحالي است كه پيش‌بيني سود حاصل از فروش سرمايه‌گذاري‌هاي سال مالي 88 را مبلغ 35ميليارد ريال در نظر گرفته است.
همچنين سود پيش‌بيني شده حاصل از ساير فعاليت‌هاي «وبيمه» براي سال مالي جديد با كاهش روبه‌رو است. اين رقم براي سال مالي 88 برابر مبلغ 38ميليارد ريال در نظر گرفته شده است. پيش‌بيني ياد شده براي سال مالي 87معادل 5/40ميليارد ريال بود. اين شركت در اطلاعيه ارسالي به سازمان بورس آورده است كه سود حاصل از ساير فعاليت‌ها براي سال مالي 87 شامل سود سپرده‌هاي بانكي و اوراق مشاركت به مبلغ 5/10ميليارد ريال و سود حاصل از سرمايه‌گذاري در املاكت و مستغلات به مبلغ 30ميليارد ريال است. همچنين اين پيش‌بيني براي سال مالي 88 نيز شامل سود سپرده‌هاي بانكي و اوراق مشاركت به مبلغ يك‌ميليارد ريال و سود حاصل از سرمايه‌گذاري در املاك و مستغلات به مبلغ 37ميليارد ريال است.در همين حال پيش‌بيني‌هاي عملكرد سال مالي 88 «وبيمه» حاكي از آن است كه اين شركت پيش‌بيني درآمد هر سهم خود را با هشت درصد افزايش در نظر گرفته است.
«وبيمه» درآمد هر سهم سال مالي 88 را با سرمايه 750ميليارد ريال مبلغ 151ريال پيش‌بيني كرده است. اين شركت در سال مالي منتهي به پايان شهريور 87، پس از يك بار تعديل در پيش‌بيني درآمد هر سهم خود از مبلغ 120ريال به 140ريال، در پايان دوره 9ماه منتهي به پايان خرداد ماه امسال با مبلغ 68ريال سود به ازاي هر سهم كنار گذاشت.
هيات‌مديره «وبيمه» قصد دارد 80درصد سود پيش‌بيني شده سالانه براي سال مالي 88 را جهت تقسيم به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كند.«وبيمه» براي سال مالي 88، سود حاصل از سرمايه‌گذاري‌ها را با سه درصد افزايش نسبت به سال قبل مبلغ 70ميليارد ريال پيش‌بيني كرده است. در اين پيش‌بيني بالاترين ميزان سود در شركت‌هاي بورسي حاضر در پرتفوي «وبيمه» متعلق به سهام شركت سايپا است. پيش‌بيني شده است سايپا بيش از 6/8ميليارد ريال سود به «وبيمه» دهد. پس از سايپا شركت پتروشيمي خارك قرار دارد كه سود حاصل از سرمايه‌گذاري «وبيمه» در اين شركت بيش از 2/7ميليارد ريال است. درصد مالكيت «وبيمه» از سهام پتروشيمي خارك برابر سه‌دهم درصد اعلام شده است. همچنين در شركت‌هاي غيربورسي سرمايه‌گذاري شده از سوي «وبيمه» مي‌توان به سود 6/13ميليارد ريالي شركت خدمات مهندسي مشاور ايران اشاره كرد. ميزان مالكيت «وبيمه» در اين شركت معادل 30درصد است.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن