تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815352732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار: عقب ماندگي هاي فارس در دولت نهم جبران شد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: استاندار: عقب ماندگي هاي فارس در دولت نهم جبران شد
شيراز- خبرنگار كيهان:
عقب ماندگي هاي استان فارس در بخش هاي راه، سد، صنايع زيربنايي، بهداشت و درمان و نيروگاه و زيرساخت هاي فرهنگي و ورزشي در طول 3 سال فعاليت دولت نهم جبران شده است.
استاندار فارس در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان درشيراز با اظهار اين مطلب دستاوردهاي دولت نهم ظرف 3 سال گذشته در استان فارس را كه دربخش هاي مختلف حاصل شده است تشريح كرد و گفت: دولت نهم در زمينه رفع محروميت، توزيع منابع و امكانات، تسهيل امور مردم، ايجاد بنگاه هاي زودبازده اقتصادي، توزيع سهام عدالت، تأمين مسكن اقشار كم درآمد و... در استان فارس قدم هاي مؤثر و مثبتي برداشته است كه عقب ماندگي هاي فارس جبران و حركت در مسير عمران و آباداني استان سرعت و شتاب گرفت.
سيدمحمدرضا رضازاده در تشريح وضعيت راه هاي ارتباطي استان گفت: استان فارس به دلايل مختلف در زمينه راه هاي ارتباطي از يك عقب ماندگي تاريخي برخوردار بوده كه در دولت نهم توجه ويژه اي به توسعه راه هاي ارتباطي استان فارس شده است.
وي افزود: از جمله پروژه هايي كه نقش مهم و حياتي در اقتصاد استان و كشور داشته محور ارتباطي فيروزآباد- جم- عسلويه است كه يكي از محورهاي استراتژيك كشور محسوب شده و شيراز را به عسلويه منتقل مي كند. وي گفت: با احداث اين محور ارتباطي مسير شيراز به عسلويه 250 كيلومتر كوتاه تر شده و از شيراز تا عسلويه كه قطب انرژي كشور محسوب مي شود 3 ساعت بيشتر فاصله نيست.
استاندار فارس گفت: تا قبل از آغاز به كار دولت نهم در طول چند سال آغاز عمليات اجرايي، اين پروژه كمتر از 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اما در طول دو سال فعاليت دولت نهم 80 درصد كار نيز انجام شد و با حضور رئيس محترم جمهوري سال گذشته اين پروژه افتتاح شد و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي اظهار داشت: از جمله پروژه هاي ديگر در بخش راه آزادراه اصفهان- شيراز است كه از سال 72 كار اجرايي آن آغاز شده بود اما كار به كندي پيش مي رفت اما نيمي از مسير اين بزرگراه با تلاش مسئولان در دولت نهم تكميل و به بهره برداري رسيد كه هم اكنون طول مسير شيراز- اصفهان به صورت چهار بانده قابل استفاده است.
وي به احداث راه ارتباطي دشت ارزن- كازرون اشاره كرد و افزود: احداث اين راه از آرزوهاي 40 ساله مردم شهرستان كازرون بود كه عمده كار اين قطعه در دولت نهم انجام و از 7 تونل احداثي در طول مسير 6 تونل آن در اين دولت احداث شد و كل مسير مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي چهار بانده كردن ورودي هاي شيراز، اجراي راه جهرم- لار- بندرعباس، تكميل آزادراه شيراز، آباده، ايزدخواست، شهرضا و آغاز عمليات اجرايي راه اصلي دالين- نورآباد را از ديگر پروژه هاي اجرا شده در دولت نهم در بخش راه دانست.
استاندار فارس به پروژه راه آهن شيراز، اصفهان اشاره كرد و گفت: در نيمه دوم سال 84 از 7 قطعه اين مسير فقط دو قطعه آن فعال بود كه از آن زمان همه قطعات پروژه فعال شد و اكنون كل پروژه 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و از 1600 پلي كه در طول مسير وجود دارد عمده پل ها احداث شده كه پل ايزدخواست كه در مسير ايجاد شده يكي از پل هاي بي نظير در راه آهن كشور است.
وي اظهار داشت: از طرف ديگر نيمي از مسير ريل گذاري و ساختمان ايستگاه ها احداث و تكميل شده و تا پايان نيمه اول سال جاري مسير اصفهان- اقليد و كل مسير نيز تا سال 88 به بهره برداري مي رسد.
وي تصريح كرد: فعاليتي كه ظرف 2.5سال اخير براي اين پروژه انجام شده ركورد راه آهن سازي را در كشور شكسته و اين از افتخارات دولت نهم است.
استاندار فارس در بخش ديگري از اين گفت وگو به بخش صنعت استان اشاره كرد و گفت: علي رغم اينكه استان فارس قطب كشاورزي كشور است اما در بخش صنعت سهم مناسبي از ارزش افزوده بخش صنعت ندارد. با اينكه سهم ما در ارزش افزوده بخش كشاورزي 9درصد است در صنعت اين سهم دو درصد است كه فارس بايد متناسب با جمعيت يا وسعت خويش سهم بيشتري در ارزش افزوده در بخشهاي مختلف به خود اختصاص دهد.
وي به طرح هاي كلان در دست اجرا در بخش صنعت اشاره كرد و افزود: پروژه احداث كارخانه فولاد شهرستان ني ريز با ظرفيت توليد 800هزارتن شمش فولاد در سال در زميني به وسعت 500هكتار و با هزينه اي بالغ بر 300ميليارد تومان در دست اجراست.
وي اظهار داشت: عمليات اجرايي احداث كارخانه ذوب آلومينيوم جنوب نيز از سال گذشته در منطقه مهر و لامرد آغاز شده است. مرحله اول اين كارخانه با ظرفيت توليد سالانه 276هزار تن آلومينيوم و 155هزار تن آنود با هزينه اي بالغ بر 900ميليون دلار اجرا خواهد شد كه با احداث اين كارخانه و ايجاد منطقه صنايع انرژي بر، چهره جنوب استان صنعتي خواهد شد.
وي به توسعه صنايع پتروشيمي در فارس اشاره كرد و گفت: در سفر هيئت دولت به استان فارس احداث 8واحد پتروشيمي به تصويب رسيد و همچنين در سفر اخير رهبر معظم انقلاب به فارس نيز احداث 3واحد پتروشيمي تصويب شد كه با راه اندازي اين واحدها تحول عظيمي در استان فارس ايجاد مي شود.
استاندار فارس به موضوع توليد برق در استان اشاره كرد و افزود: تا 3سال پيش برق منطقه اي فارس در بين شركت هاي برق كشور كمترين ميزان توليد برق به نسبت ميزان مصرف استان را داشت كه در طول 3سال فعاليت دولت خدمتگزار نهم، نيروگاه گازي كازرون با توليد 480مگاوات برق و نيروگاه گازي جهرم با توليد 954مگاوات برق وارد مدار شد و به بهره برداري رسيد كه با توجه به راه اندازي اين نيروگاه ها ميزان توليد برق استان از ميزان مصرف نيز اندكي بيشتر شده است.
وي اضافه كرد، احداث دو نيروگاه يك هزار مگاواتي در شمال و جنوب استان فارس نيز در سفر هيئت دولت به فارس به تصويب رسيد.
«رضازاده» به تأمين آب آشاميدني و كشاورزي استان اشاره كرد و گفت: دولت نهم براي تأمين آب استان قدم هاي مثبت و مؤثري برداشته است و سدملاصدرا از جمله طرح هاي عظيمي بود كه در سفر هيئت دولت به فارس مورد بهره برداري قرارگرفت. حجم مخزن اين سد 440ميليون مترمكعب و طول تاج آن 630متر است كه هزينه اجراي آن با احداث نيروگاه و خريد زمين معارفين حدود 1200ميليارد ريال است.
وي اظهار داشت: همچنين سدسيوند و سد سلمان فارسي نيز آبگيري شده است و در تأمين آب استان نقش بسزايي دارد. از سوي ديگر در سال جاري دو سد جديد در فارس رديف اجرايي گرفتند كه اميدواريم عمليات اجرايي اين سدها نيز بزودي آغاز شود.
استاندار فارس با اشاره به توجه ويژه دولت به توسعه فضاهاي ورزشي استان گفت: تا سال 84در فارس تنها 180فضاي ورزشي سرپوشيده وجود داشت كه در دوره خدمت دولت نهم 51فضاي سرپوشيده ورزشي در اين استان احداث شده و اكنون 231 فضاي سرپوشيده ورزشي در فارس وجود دارد.
همچنين تا سال 84تنها 160فضاي روباز ورزشي داشتيم اما در حال حاضر 196 فضاي ورزشي روباز در استان وجود دارد و تا پايان سال با همت دولت اين تعداد به 257فضاي ورزشي روباز خواهد رسيد و اين آمار بيانگر اين است كه ميانگين سالانه افزايش فضاها به نسبت گذشته بيشتر از 3برابر شده است وي گفت: ورزشگاه بزرگ ميانرود در جنوب شيراز با ظرفيت 50هزار نفر نيز در حال احداث است كه تاكنون 75درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. همچنين ورزشگاه بزرگ المپيك براي اجراي مسابقات بين المللي نيز در شيراز احداث خواهد شد.
استاندار فارس به اهم فعاليت هاي فرهنگي انجام شده در سه سال اخير اشاره كرد و اظهار داشت: سال گذشته بزرگداشت روز شيراز به گونه اي برگزار شد كه 70نفر از سفراي كشورهاي خارجي مستقر در تهران در اين مراسم حضور يافتند كه جمع شدن اين تعداد سفير در شهر شيراز پس از انقلاب سابقه نداشته است و اين موضوع انعكاس وسيعي در خارج از كشور داشت. وي افزود: در سه سال اخير ساخت مجتمع هاي هنري و فرهنگي در دستور كار مسئولان استان قرار داشته و هفت پروژه سال گذشته اتمام و به بهره برداري رسيد و در سال جاري نيز هفت پروژه ديگر مورد بهره برداري قرارخواهد گرفت. برخي از اين پروژه ها 10الي 15سال پيش عمليات اجرايي آن آغاز شده بود كه با تزريق اعتبار كافي به سرعت تكميل و به بهره برداري رسيد.
وي از تكميل ساختمان كتابخانه ملي شيراز خبر داد وگفت: كار ساخت اين پروژه ازسال 1370 آغاز شده كه عمليات اجرايي آن به كندي پيش مي رفت اما در دو سال اخير با 10 برابر شدن اعتبارات تخصيصي، پروژه سرعت چشمگيري داشته و اميد است در سال جاري اين پروژه فرهنگي به بهره برداري برسد.
وي اظهار داشت: كتابخانه بزرگ شيراز با مساحت 8585 مترمربع زيربنا در زميني به وسعت 3.7 هكتار در چهارراه حافظيه شيراز واقع است كه امكانات و تجهيزات آن متناسب با استانداردهاي روز است. وي تبديل منزل مسكوني استاندار سابق فارس و معاونان وي به مجتمع فرهنگي را از ديگر اقدامات موثر فرهنگي در دولت نهم برشمرد و گفت: اين مجتمع مسكوني كه در باغي واقع بود اكنون با عنوان باغ مهر جوان پذيراي خيل عظيم جوانان استان است و روزانه تعداد زيادي از علاقه مندان به فرهنگ و هنر از برنامه هاي آن استفاده مي كنند.
وي تصريح كرد: شوراي فرهنگ عمومي استان نيز كه 7 سال غيرفعال بود با آغاز فعاليت دولت نهم فعاليتش را از سر گرفت و در حال حاضر جلسات آن منظم تشكيل مي شود و تصميمات خوبي نيز براي مسايل فرهنگي استان در اين جلسات اتخاذ شده است.
استاندار فارس با اشاره به افزايش اعتبارات عمراني استان در سه سال اخير گفت: در سال 84 اعتبارات عمراني استان يك هزار و 663 ميليارد ريال بود كه اين ميزان در سال 85 به 3 هزار و 474 ميليارد ريال و در سال 86 به 4 هزار و 615 ميليارد ريال رسيد كه اعتبارات عمراني سال جاري نيز به 5 هزار و 860 ميليارد ريال رسيده است و اين نشان دهنده آن است كه دولت نهم توجه ويژه اي به عمران و آبادي كشور دارد. نماينده عالي دولت در فارس يكي از سياست هاي محوري دولت را كاهش نرخ بيكاري دانست و گفت: طرح بنگاههاي زود بازده اقتصادي تاثير بسزايي در كاهش بيكاري در كشور داشته است.
وي افزود: براي راه اندازي اين كارگاهها 84 هزار و 800 طرح در فارس توسط دستگاه هاي مربوطه به بانك ها معرفي شد كه 37 هزار و 600 طرح آن با بانك ها قرارداد منعقد كردند و 23 هزار و 900 طرح آن به بهره برداري رسيد.
وي اظهار داشت: با راه اندازي اين بنگاهها 32 هزار اشتغال در فارس ايجاد شد و نرخ بيكاري در استان كه در بهار 84، 15.3 درصد بود در بهار سال 87 به 9.7 درصد رسيد.
وي به تامين مسكن براي اقشار كم درآمد استان اشاره كرد و گفت: در راستاي سياست هاي دولت براي تامين مسكن قدم هاي مثبتي در فارس برداشته شده و از 185 هزار نفر متقاضي در قالب تعاوني هاي مختلف ثبت نام شده و زمين مورد نياز اين تعاوني ها نيز تامين و اختصاص يافته است.
وي اظهار داشت: تسهيلات اختصاص يافته به بخش مسكن در استان 700 ميليارد تومان است كه سهميه بانك ها به آنها ابلاغ شده و اميد است امسال واگذاري تسهيلات انجام شود.
وي افزود: تاكنون براي 9600 واحد مسكوني نيز پروانه ساختماني صادر شده است.
وي با اشاره به خريد نقدي گندم از كشاورزان كه ابتكار دولت نهم بود گفت: اين طرح دولت باعث شد كشاورزان در همان روزي كه گندم خود را تحويل مي دهند بهاي آن را دريافت كنند كه سال گذشته 430 ميليارد تومان در اين خصوص به كشاورزان استان پرداخت شد.
وي اضافه كرد: امسال هم علي رغم خشكسالي شديد در استان تاكنون 950 هزار تن گندم از كشاورزان استان خريداري شده كه اين ميزان گندم خريداري شده نصف سال گذشته است اما با اين كاهش توليد باز هم استان فارس رتبه اول توليد گندم كشور را دارد.
رئيس شوراي تامين استان فارس به موضوع امنيت در اين استان اشاره كرد و افزود: در سالهاي گذشته مواردي از شرارت را در استان داشتيم كه امنيت مردم را به مخاطره انداخته بود اما در سه سال اخير با تلاش دستگاه هاي امنيتي، انتظامي و قضايي، ريشه شرارت ها در استان خشكانده شد و امروز استان فارس در همه شاخص هاي امنيتي وضعيت مناسبي دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه مصوبات سفر هيات دولت به فارس تاكنون به چه ميزان تحقق يافته است گفت: با اينكه سفر هيات دولت به اين استان جز آخرين سفرهاي دولت بود اما با تلاش و پيگيري مجموعه دست اندركاران، امروز در تحقق مصوبات اين سفر 72 درصد پيشرفت را شاهديم.
وي در پايان به سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب در سال جاري به استان فارس اشاره كرد و اظهار داشت: در اين سفر 1548 پروژه در بخش هاي مختلف با اعتباري بالغ بر 595 ميليارد تومان به تصويب رسيد كه اين اعتبارات ظرف 3 سال هزينه مي شود.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن