تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816790772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگوي قدس با نماينده ايرانشهر در مجلس مطرح شد؛ احياي كارخانه هاي بافت بلوچ ؛ كمبود برق و گاز و مشكل اشتغال


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: در گفتگوي قدس با نماينده ايرانشهر در مجلس مطرح شد؛ احياي كارخانه هاي بافت بلوچ ؛ كمبود برق و گاز و مشكل اشتغال
* حسين سپاهي

شهرستان ايرانشهر با 3200 كيلومترمربع از نظر وسعت بزرگترين شهرستان سيستان و بلوچستان است كه دشتهاي وسيع و خاك

حاصلخيز براي كشت انواع محصولات گرمسيري اعم از زراعي، باغي، صيفي جات و سبزيجات در سه فصل از سال دارد و بيش از يك دوم معادن كل استان سيستان و بلوچستان در اين شهرستان وجود دارد.
اين شهرستان بالاترين ميزان توليد گندم را در جنوب شرق كشور دارد و به لحاظ داشتن موقعيت استراتژيكي در بخش كشاورزي بعضي از بخشهاي آن از جمله دلگان به عنوان هند ايران معروف و مشهور است كه هم اينك با بيش از دو هزار حلقه چاه عميق و هزاران هكتار اراضي كشاورزي توليد كننده محصولاتي چون خرما، انواع مركبات، يونجه، حنا و... مي باشد.قلعه باستاني بمپور با حدود دو هزار و پانصد سال قدمت، قبرستان اسپيدز بزمان، قلعه ناصري، قلعه تاريخي دامن و چشمه هاي آب گرم بزمان از جمله آثار تاريخي ايرانشهر است.اهميت اين شهرستان ما را بر آن داشت تا با محمد قيوم دهقاني، نماينده شهرستان ايرانشهر سرباز و بخشهاي بنت لاشار و فنوج گفتگويي داشته باشيم.
وي گفت: دولت در طول 30 سال گذشته با اختصاص ميلياردها ريال اعتبار براي توسعه امور عمراني، اقتصادي، زيربنايي، امور فرهنگي و اجتماعي چهره اين شهرستان را به كلي تغيير داده بطوري كه با گذشته آن به كلي قابل مقايسه نيست و اين شهرستان يكي از نقاط تاريخي و مهد تمدن هاي كهن باستاني كشور به شمار مي آيد.
دهقاني افزود: از آنجايي كه يكي از اساسي ترين محورهاي رشد، توسعه و بالندگي هر منطقه در ابعاد مختلف سياسي، امنيتي، اقتصادي و فرهنگي داشتن ارتباط سريع به مراكز تصميم گيري است، لذا ايرانشهر به لحاظ قرار گرفتن در مركز جغرافيايي سيستان و بلوچستان و دارا بودن محورهاي ارتباطي زميني و هوايي با جذب سرمايه گذاران بومي و غيربومي مي تواند با استفاده از استعدادهاي بالقوه موجود در بخشهاي كشاورزي، صنعتي، معدني، تجارتي و گردشگري به يكي از قطبهاي اقتصادي كشور تبديل شود.
وي اظهار داشت: اين منطقه با داشتن هزاران هكتار اراضي بكرو دست نخورده و منابع بسيار غني آبي زيرزميني مي تواند زمينه ساز بسيار خوبي براي ايجاد اشتغال جوانان باشد.
نماينده ايرانشهر گفت: ايرانشهر بالاترين توليد محصولات صيفي و گلخانه اي را در منطقه جنوب شرقي كشور دارد كه با توسعه و گسترش آن مي توان بيكاران را به اين كار واداشت.وي افزود: اگر طرحهاي مطالعاتي معادن ايرانشهر بويژه بزمان به بهره برداري رسد تعداد زيادي از جوانان جذب كار خواهند شد و اين در حالي است كه اين منطقه به علت قرار گرفتن در مسير جاده ترانزيتي بندر چابهار و ميلك زابل با كشور افغانستان و آسياي ميانه بهترين زمينه براي سرمايه گذاري براي اجراي برنامه هاي گردشگري است.
دهقاني كمبود امكانات ورزشي، تفريحي، هنري و پر كردن اوقات فراغت جوانان را از مشكلات اين قشر اعلام كرد و افزود: براي فراهم نمودن امكانات به منظور پر كردن اوقات فراغت جوانان با همكاري مسؤولان ذي ربط در شهرستان در حال برنامه ريزي هستيم تا بتوانيم با مساعدت و همكاري خود مردم، نسبت به احداث مكانهاي ورزشي، پاركهاي تفريحي، مجتمعهاي هنري بويژه در دهستان دامن،سرباز، بزمان و دلگان اقدام نمائيم.
دهقان در خصوص مسايل و مشكلات استان به خبرنگار ما گفت: با توجه به ديداري كه مجمع نمايندگان استان سيستان و بلوچستان در خصوص مسايل و مشكلات استان با رياست جمهوري داشتند، يكي از موارد مطرح شده حمايت از بخش خصوصي و غيردولتي و سرمايه گذاري توسط سرمايه داران در جهت حل مشكل اشتغال جوانان و جذب نقدينگي بود كه توسط دكتر احمدي نژاد نيز مورد تأكيد قرار گرفت.
هم اكنون سرمايه گذاران شركت زرين گل بلوچستان اقدام به احداث تأسيسات ذخيره اي گندم به ظرفيت 50 هزار تن در شهرستان ايرانشهر نموده اند كه در راستاي اجرايي كردن سياستهاي اصل 44 قانون اساسي خواستار شده ايم كه دستور فرمايند از محل اعتبارات رديف مصوب هيأت دولت تسهيلاتي در جهت تسريع در اجراي پروژه در نظر گرفته و به يكي از بانكهاي عامل معرفي شود.
دهقاني در رابطه با اظهار گلايه مندي مردم ايرانشهر در زمينه گاز مايع گفت: از آنجايي كه مردم سيستان و بلوچستان از نعمت گاز لوله كشي محرومند و فقط از طريق سيلندر گاز نياز مردم برآورده مي شود. موضوع گاز مايع در شهرستانهاي ايرانشهر، سرباز و نيكشهر بصورت يك معضل بزرگ مردم را دچار مشكل نموده است و تقريباً يك ماه است كه نه تنها گاز دولتي، بلكه يك سيلندر گاز يازده كيلويي حتي در بازار آزاد ده هزار تومان خريد و فروش شده و كمياب است و رفع مشكل گاز اين شهرستانها را از معاون وزير نفت و مدير عامل ملي گاز خواستار شده ام.
نماينده ايرانشهر، سرباز و بخشهاي بنت لاشارو فنوج در رابطه با احياي مجدد كارخانه هاي بافت بلوچ ايرانشهر به خبرنگار ما بيان داشت: مجمع نمايندگان استان سيستان و بلوچستان خطاب به وزير صنايع و معادن اعلام كردند كه كارخانه هاي بافت بلوچ ايرانشهر در منطقه محروم سيستان و بلوچستان كه چند سال پيش حدود دو هزار نيروي كارگري فعال در آنجا مشغول به كار بوده و از اين طريق امرار معاش داشته اند، اما متأسفانه به دليل عدم مديريت صحيح و دلايل ديگر تعداد قابل توجهي از اين نيروهاي كارگري به اجبار به جاي بازنشستگي باز خريد شده اند كه هم اكنون خانواده هاي آنها از نظر تأمين معاش زندگي دچار مشكل شده اند و خواستار برگشت به كار و يا بازنشسته شدن هستند و از طرفي تعدادي از اين كارگران (حدود 600 نفر) كه هم اكنون مشغول كار هستند، مشكلات زيادي با مديريت آنجا در خصوص رعايت حرمتها و تكريم كاركنان و نيز پرداخت حقوق معوقه كارگران دارند.
وي خاطر نشان كرد: در ملاقات حضوري مجمع نمايندگان استان با رياست جمهوري نسبت به احياي مجدد كارخانه هاي بافت بلوچ از طريق بخش دولتي و حمايتهاي دولت مورد تأكيد قرار گرفت.وي افزود: از وزير صنايع و معادن هم خواسته ايم كه نسبت به احياي هر چه سريعتر تمام بخشهاي كارخانه هاي بافت بلوچ در جهت تحقق اهداف اشتغالزايي پايدار و استفاده از تمام ظرفيتهاي شغلي اقدام نمايد.دهقاني افزود: با توجه به اينكه كارخانه هاي بافت بلوچ دولتي بود و به دليل سوء مديريت، متأسفانه عده اي سودجو و فرصت طلب برخي در و پنجره، تيرآهن، ميلگرد و حتي آجر و بلوك ساختمانهاي بافت بلوچ را به تاراج بردند و زمينهاي آن را فروختند.
نماينده مردم شهرستانهاي ايرانشهر گفت: مجمع نمايندگان سيستان و بلوچستان مصر هستند كه رياست جمهوري بازرساني ويژه به استان سيستان و بلوچستان و شهرستان ايرانشهر اعزام كند تا از نزديك به تاراج كشاندن اموال دولت را در كارخانه هاي بافت بلوچ ايرانشهر مورد بررسي قرار دهند و افرادي كه بيت المال را به تاراج كشاندند تحت تعقيب قرار گيرند.
وي از معاون حقوقي و امور مجلس رياست جمهوري خواست با توجه به اينكه ماه مبارك رمضان نزديك است نسبت به رفع نگراني مردم مناطق مذكور در خصوص آرد و نان مورد نياز اقدام كنند.
اين نماينده مجلس گفت: با عنايت به ارتقاي سطح شهرستان ايرانشهر به فرمانداري ويژه و نياز به ارائه خدمات گسترده توسط شهرداري و نظر به اعلام شوراي اسلامي شهر ايرانشهر كه شهرداري با كمبود ماشين آلات مواجه است از معاونت عمراني وزارت كشور تقاضا شده كه ماشين آلات مورد نياز شهرداري ايرانشهر را تأمين نمايد.
دهقاني در خصوص چاههاي كشاورزي شهرستان ايرانشهر بخش بمپور در منطقه سرتختي بهشت آباد كه جهت اسكان عشاير حفر شده اند، گفت: قرار بر اين بود كه اين چاهها تحت عنوان طرح طوبي به ساكنان عشاير منطقه واگذار شود كه متأسفانه هنوز به جهاد كشاورزي استان و شهرستان صدور مجوز ابلاغ نشده است.
وي در زمينه خاموشيهاي برق در تابستان گفت: از آنجايي كه شهرستانهاي جنوب استان سيستان و بلوچستان شامل (ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، چابهار و كنارك) مدت 9 ماه با شدت گرمايي بين 45 تا 57 درجه در اكثر اوقات مواجه است، ضمن تذكر به وزير نيرو خواستار حذف شهرستانهاي مذكور از ليست برنامه خاموشي هاي تابستان و محاسبه تعرفه برق آن ها مانند ديگر مناطق گرمسير كشور شده ايم كه اميدواريم وزير نيرو به خواسته بحق مردم پاسخ مثبت بدهد.
دهقاني در رابطه با مشكل افت ولتاژ برق روستاهاي دهستان مسكوتان و تقويت پست 63 كيلووات آن نيز به خبرنگار ما گفت: در خصوص رفع مشكل برق مردم منطقه مسكوتان از توابع بخش فنوج كتباً از معاون امور برق وزارت نيرو خواسته ايم كه در اين زمينه مساعدت كند.
وي در زمينه مسائل و مشكلات برق شهر مرزي پيشين از توابع شهرستان سرباز گفت: با توجه به گرماي شديد حدود 45 درجه در اين منطقه توجه ويژه مسؤولان در خصوص اصلاح و توسعه شبكه برق پيشين را مي طلبد.
دهقاني افزود: در بحث آموزشي ايرانشهر موضوع توسعه و ارتقاي آموزش عالي ايرانشهر به دانشگاه ايرانشهر و ارتقاي دانشكده پرستاري و مامايي ايرانشهر به دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر و بحث جذب معلمان حق التدريس در حضور دكتر احمدي نژاد مطرح شد كه با نظر مساعد وي اميدواريم به نتيجه برسد.
محمد قيوم دهقاني در پايان تصريح كرد: سيستان و بلوچستان همچون 30 سال گذشته طرفدار و پشتيبان انقلاب و مطيع امر رهبر معظم انقلاب و دشمن اصلي استكبار جهانخوار به سركردگي آمريكاي جنايتكار است و به عنوان جلودار وحدت شيعه و سني در جهان اسلام مطرح بوده و مردم شيعه و سني آن از حركات و سخنان تفرقه انگيز كه موجب خشنودي و سوء استفاده دشمنان اسلام و انقلاب شده و مي شود دوري جسته و خواهند جست.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن