تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804121828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عليرضا سجادپور : بايد براي برگزاري جشن خانه سينما توجيه قوي پيدا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: عليرضا سجادپور : بايد براي برگزاري جشن خانه سينما توجيه قوي پيدا كرد
بايد براي برگزاري هر جشنواره توجيه قوي پيدا كرد و در كشور ما با توجه به فقر موضوعات فيلم و ضعف توليد در سينما كه ناشي از مديريت ناكارآمد و گاهي هم غفلت فيلم سازان است نمي توان تعدد جشنواره ها را توجيه كرد و اگر درباره موضوعات خاص هم مانند كودك پليس رشد و دفاع مقدس جشنواره برگزار مي شود فقط با هدف تشويق سينماگران براي ساخت اينگونه فيلم هاست .
سجادپوردر گفتگو با پايگاه اطلاع رساني هيات اسلامي هنرمندان با بيان اينكه در كشور ما با شكوه ترين و گرمترين رويداد فرهنگي برگزاري جشنواره فيلم فجر است تاكيد كرد : اين جشنواره جداي از اهميت و توجه بين المللي آن داراي اعتبار صنفي است كه همه صنوف در ارتباط با سينما مي توانند خود را ارزيابي كنند. وي با مقايسه جشن خانه سينما و جشنواره فيلم فجر گفت : هر دوي اين دو رويداد فرهنگي محدوديتهاي مشترك دارند و داوري در آنها بدست هنرمندان است و در قالب مديريتي واحد برگزار مي شود و بنده معتقدم بايد براي برگزاري جشن خانه سينما جداي از جشنواره فيلم فجر توجيه قوي پيدا كرد.
سجادپور با اشاره به قهر و آشتي ها در زمان برگزاري جشن خانه سينما در سال گذشته تاكيد كرد : جشنواره فيلم فجر با آن همه شكوه در آرامش و جذابيت بسيار زيادي برگزار مي شود و اگر برگزار كنندگان جشن خانه سينما قصد كار صنفي دارند مي توانند با تشكيل هيئت داوري به صورت صنفي در كنار جشنواره فجر به آثار منتخب خود جوايز اهدا كنند كه در اين صورت در تيم هاي داوري با اين روش رقابت ايجاد مي شود كه با تحقق اين موضوع ضمن ابراز وجود بر وزنه و شكوه و اعتبار اين جشنواره بين المللي افزوده خواهد شد. اين كارشناس و منتقد سينما گفت : برگزاري دوبار جشنواره در كشور به صورت سالانه توجيه قوي ندارد و با توجه به اينكه هيچ جشنواره داخلي قابل رقابت با جشنواره هاي هنري فجر چه از لحاظ تبليغات و توفيق عامه و چه از لحاظ صنفي را ندارد بهتر است همه براي اعتلاي هنر بويژه سينما از اختلافات درون صنفي پرهيز كنند.
سجادپور با اشاره به اينكه وي به عنوان داور يكي از 12 ناظر غير عضو در جشن خانه سينما حضور دارد گفت : دست اندركاران اين جشن هيچ گونه تقابل و قصد رقابتي با جشنواره فيلم فجر ندارند و فقط به اين رويداد به عنوان صنفي نگاه مي كنند. وي درباره برگزاري جشنواره فيلم در امارات و دبي نيز گفت : دبي و امارات به دليل اينكه هيچگونه ريشه فرهنگي و هنري ندارند در پي اين هستند با نوعي دلالي نو و كار تجاري و دعوت از هنرپيشه ها براي خود پيشينه فرهنگي بسازند و برگزاري جشنواره فيلم در اين كشور هرگز به ثمر نمي رسد و اين برنامه ها جز اجراي نمايش چيزي نيست زيرا هيچ كشوري در منطقه از لحاظ فرهنگي قابل مقايسه با ايران نيست و حتي انگشت كوچكي در مقابل عظمت و جايگاه كشورمان نخواهد بود و ما بايد بجاي نگراني از اين مسائل به آسيب شناسي خود در زمينه هنري بويژه سينما بپردازيم و جشنواره هاي پولي مانند دبي چون به زور پول ايجاد شده اند با قطع پول و سرمايه از بين مي روند.
سجادپور در پايان با تاكيد دوباره بر وفاق و همدلي صنوف مختلف در شاخه سينما براي اعتلاي سينماي كشور خواست تا برگزاركنندگان جشن خانه سينما كه از صاحبنظران هم هستند با ايجاد بخش جنبي در جشنواره فيلم فجر بصورت صنفي داوري كنند تا ضمن ايجاد رقابت در داوري ها موجب غناي آثار در دراز مدت از هر جهت باشند.
جمال شورجه :
آينده سينما با مديريت ناكارآمد فعلي مبهم است
عضو شوراي سياستگذاري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي گفت : آينده سينماي ايران با اين مديريت فشل و ناكارآمد به علت نبود سياستگذاري كلان مبهم است و در رسيدن آن به نقطه تعالي ترديد وجود دارد.
به گزارش ايلنا جمال شورجه در مصاحبه با پايگاه رسمي هيات اسلامي هنرمندان اضافه كرد : حاكم شدن سليقه هاي مختلف بر جريان مديريت فرهنگي كشور در طول سالهاي بعد از انقلاب و نداشتن استراتژي فرهنگي دلسوزان فرهنگ كشور را نگران كرده است . وي با اشاره به دوران حاكميت اصلاحات بر فرهنگ كشور كه تلاش كرد ليبراليزم را بر همه جامعه تسري بخشد گفت : بخش سينما هم از اين قاعده مستثني نشد كه شاهد آن اين است كه در اين مقطع بيشترين انحرافات در سينما اتفاق افتد و خيل عظيمي از فيلمهاي شبه روشنفكري و جشنواره پسند به همراه فيلم هاي بدنه توليد شد كه ضربه جبران ناپذيري به فرهنگ كشور وارد كرد.
شورجه وضع آشفته فعلي سينماي كشور بويژه سينماي دفاع مقدس و انقلاب را نتيجه ضعف فيلمنامه نويسان نبود سياستگذاري كلان نبود سرمايه گذار و حامي مالي و نبود حمايت از طرف متوليان امر دانست و افزود : متاسفانه فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع متوليان امور فرهنگي در نهادهاي فرهنگي متوقف مي ماند و به صورت كامل در بدنه فرهنگي كشور بويژه سينما شكل نمي گيرد. كارگردان فيلم حماسه مجنون با ابراز نارضايتي از جريان سينماي كشور تاكيد كرد تا اراده و همت قوي و محكم نباشد ما تغييري را در وضع سينمايي كشور مشاهده نخواهيم كرد و بايد مجلس شوراي اسلامي بويژه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي عالي انقلاب فرهنگي و دولت با تدوين استراتژي مناسب و قابل اجرا عوامل اجرايي را با راهبردهاي قانوني حمايت كنند به صورتي كه با تغيير دولت ها در سياست هاي ارزشي و فرهنگي كشور بويژه سينماي متعالي اخلال وارد نشود.
جمال شورجه كه كارگرداني فيلم هايي چون حماسه مجنون باشگاه سري عبور از خط سرخ و وعده ديدار را در كارنامه خود دارد درباره فيلم هايي با مضامين دفاع مقدس گفت : اين نوع فيلمها پروژه هاي ملي محسوب مي شوند كه نشانگر تاريخ فراموش نشدني رشادتها و حماسه هاي ملت ايران در طول 8 سال جنگ تحميلي هستند كه مي توان از هر زاويه اي به آن پرداخت . كارگردان فيلم حماسه مجنون تاكيد كرد : فيلم ها و برنامه هاي با موضوع دفاع مقدس براي ساخت با مشكل مالي و سرمايه گذاري مواجه هستند. بخش خصوصي رغبت چنداني به سرمايه گذاري در اين بخش ندارد و متاسفانه بخشهاي دولتي هم درباره آن دغدغه ندارند.

دبير سومين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان :
توليد كتاب در جامعه ما كودكان را جذب نمي كند
محمدرضا توكل صديقي بالا رفتن كيفيت آثار اين دوره و تدوين آيين نامه دقيق داوري را از امتيازات سومين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان دانست و از ارزيابي كل كتاب هاي حوزه كودك و نوجوان در سال هاي آينده خبر داد.
به گزارش ايلنا محمدرضا توكل صديقي رئيس هيئت مديره انجمن فرهنگي ناشران كتاب كودك و نوجوان با بيان اين مطلب در نشست خبري سومين جشنواره كتاب كودك ونوجوان گفت : از سه سال قبل فكر برگزاري جشنواره اي براي انتخاب كتاب برتر كودك و نوجوان از ميان محصولات انجمن فرهنگي ناشران تقويت شدتا با برگزاري اين جشنواره علاوه بر تشويق ناشران اعتبار كساني را كه صادقانه فعاليت مي كنند را بالا ببريم .
وي خصوصي بودن اين جشنواره را امتيازي بر جشنواره هاي دولتي معرفي كرد و توضيح داد : جشنواره هاي مشابه همچون جشنواره كتاب برتر سال جشنواره رشد جشنواره سلام بچه ها و جشنواره شهيد غني پور كه در هركدام از آنها بخشي به حوزه كتاب كودك و نوجوان اختصاص داده شده توسط مراكز دولتي برگزار مي شوند در حالي كه در كشورهاي پيشرفته جشنواره ها توسط نهادهاي خصوصي برگزار مي شوند.
دبير سومين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان در ادامه افزود : وقتي پاي دولت به ميان مي آيد ممكن است اين شبهه پيش بيايد كه دولت بنا به مصلحت هاي خود كتابي را انتخاب ميكنددرحالي كه صنعت توليد اين توان را دارد كه دست به كارهاي تخصصي بزند و بدين ترتيب به صنعت نشر كمك كند. توكل صديقي توجه بيشتر به متن و تصويرگري و فراموش شدن نقش ناشر را از جمله كاستي هاي ساير جشنواره ها دانست و تصريح كرد : به دليل بي توجهي به نقش ناشران در جشنواره ها رشد آن نيز از ياد رفته است در حالي كه كتاب سازي خود امر بسيار مهمي است .
وي با بيان اينكه نقش ناشر از جمله عوامل تاثير گذار در جذب مخاطب است گفت : ناشر با دانشي كه دارد تشخيص مي دهد كه مخاطب را چگونه جذب كندناشر بايد نياز سنجي كند و مطالب مناسب را متناسب با آن نياز جمع آوري كرده و در مرحله بعد اهداف توليد كتاب را براي نويسندگان توجيه كند. رئيس هيئت مديره انجمن فرهنگي ناشران با انتقاد از اينكه توليد كتاب در جامعه به گونه اي نيست كه كودك را جذب كند عنوان كرد : توليد كتاب متناسب با نيازهاي جامعه نيست اگرچه عنوان نيز در جذب كودك بي تاثير نيست .
وي درباره نحوه برگزاري اين جشنواره خاطرنشان كرد : در دو دوره گذشته به دليل آنكه در ابتداي راه بوديم اهداف را بيشتر براي خودمان تعريف كرديم و ضوابط داوري به صورت كلي تدوين شده بود اما امسال از سه نفر از كارشناسان حوزه هاي تصويرسازي داستاني و مديريت نشر براي داوري دعوت به عمل آمد.
محمدرضا توكل صديقي با تاكيد بر اينكه امسال داوري آثار به صورت دقيق تعريف شده است گفت : طي دوازده جلسه آيين نامه داوري را تدوين كرديم و سعي بر آن بوده كه داوري به سمت داوري كلي پيش نرود. وي افزود : در اين سه سال داوري را به كتاب هاي توليد اعضاي انجمن محدود كرديم اما اميدواريم صنعت توليد به آن توان برسد تا داوري در سطح ملي پيش برود.
دبير سومين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان با بيان اينكه امسال داوري آثار به صورت تفكيك يافته است گفت : امسال داوري در چهار بخش متن كتاب هاي داستاني متن كتاب هاي غير داستاني شامل كتاب هاي علمي ـآموزشي تصوير سازي و گرافيك و ارزيابي مديريت نشر توسط 12 داور شاخص داوري مي شود كه در گروه متن داستاني هادي خورشاهيان علي كاشفي خوانساري فريبا كلهر در گروه متن علمي آقايان سالاري معتمدي كرام الديني در گروه تصويرگري كاظم طلايي كوروش پارسا نژاد عليرضا گلدوزيان كيانوش غريب پور و در گروه مديريت نشر يحيي دهقاني غلامرضا شاه آبادي و منصور جام شير داوري آثار را برعهده دارند.
توكل صديقي با بيان اينكه بيشتر آثار ترجمه بوده اند درباره تعداد آثاري كه مورد بررسي قرار گرفته اند توضيح داد : ابتدا 386 كتاب از 23 ناشر دريافت كرديم . اين كتاب ها كتاب هاي چاپ اول سال 86 را در بر مي گرفت در بررسي نخست داوران 185 كتاب را كنار گذاشتند و 201 كتاب را انتخاب كردند كه 50 عنوان آن را كتاب هاي علمي ـ آموزشي و 150 عنوان كتاب را متن هاي داستاني و غير داستاني در بر مي گرفت كه در نهايت 47 عنوان كتاب وارد بررسي نهايي شدند كه توسط مديريت نشر مورد بررسي قرار مي گيرند .
مراسم معرفي كتاب برتر كودك و نوجوان روز چهارشنبه ششم شهريور ماه ساعت 14 در سالن شهيد يوسف شريعت زاده كتابخانه ملي برگزار مي شود.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن