تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820633238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهل سال پيش...


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چهل سال پيش...
در ساختمان بانك، گنج پيدا شد

روز گذشته هنگامي كه عده‌اي كارگر در زيرزمين بانك سپه كرمان مشغول خاك‌برداري بودند ناگهان بكوزه‌اي برخوردند كه محتوي تعداد زيادي سكه‌هاي قديمي بود.

بنا به گزارش خبرنگار ما در كرمان: اين سكه‌ها در اندازه‌هاي مختلف ميباشد و فلز آن از آلياژ مخصوصي است. در يكطرف سكه‌ها جمله «السلطان اعظم جدال» و يك گرگ در حال حمله حك شده و در طرف ديگر جمله لااله‌الله محمد رسول‌الله نقش گرديده است. سكه‌هاي مكشوفه كه تعداد آنها 960 عدد ميباشد بنماينده فرهنگ و هنر تحويل داده شد تا به تهران ارسال گردد.

در خيابان مردي خواستگار دختر خود را كتك زد!

يك مرد 55 ساله به اتهام كتك زدن خواستگار دخترش تحت تعقيب قرار گرفت.

اين مرد گفت با هزار خون دل دخترم را بزرگ كردم، به مدرسه فرستادم، برايش كار پيدا كرده، ولي حالا كه دستش به چند شاهي پول رسيده براي خودش «مردي» پيدا كرده و اصرار دارد كه زن اين مرد بشود، اما من مخالفم، چون مي‌دانم كه اين مرد تنها بخاطر حقوق دخترم قصد ازدواج با او را دارد. من با هزار دليل و برهان به دخترم ثابت كردم كه اين مرد، نميتواند يك شوهر واقعي براي او بشود، لكن دخترم قبول نمي‌كند و ميگويد كه بمن مربوط نيست. اين مرد گفت يك پدر در هيچ شرايطي ناراحتي فرزندش را نمي‌تواند تحمل كند و بهمين جهت به فكرم رسيد كه خواستگار دخترم را كتك بزنم كه ميان دو خانواده آنچنان كدورتي بوجود آيد كه ازدواج اين دو نفر عملي نشود و اين تصميم خود را ديروز در نزديكي يك سينما موقعي كه دخترم را با آن مرد همراه ديدم عملي كردم.

تيراندازي اردن و اسرائيل

تل‌آويو ـ رويتر ـ نيروهاي اردن و اسرائيل صبح امروز مواضع يكديگر را در طرفين رود اردن بوسيله توپخانه مورد حمله قرار دادند.

اين سومين روزي است كه ارتشهاي اسرائيل و اردن در بخش شمالي دره اردن و در جنوب درياي جليله با يكديگر درگير ميشوند.

نبرد امروز كه طبق ادعاي سخنگوي نظامي اسرائيل از طرف اردني‌ها آغاز شد 90 دقيقه طول كشيد اما به نيروهاي اسرائيلي تلفاتي وارد نيامد.

آغاز نبردهاي خونين در ويتنام

سايگون ـ 25 اوت ـ خبرگزاري‌ها: جنگ‌هاي خونيني كه از سه روز قبل بين شش هزار ويت‌نام شمالي و نيروهاي ويت‌نام جنوبي با همكاري مستشاران آمريكايي در منطقه «دوك‌لاپ» آغاز شده همچنان ادامه دارد. امروز در نخستين ساعات حمله كمونيست‌ها نيمي از پايگاه اردوهاي مخصوص آمريكا را در اين منطقه ويران ساخته و يك تپه را تصرف كردند.

دانانك: نيروهاي لشكر هشتاد و دوم هوابرد آمريكا امروز يك پست دفاعي نيروهاي ويتنام‌شمالي را در 30 كيلومتري جنوب هوئه تصرف كردند و 14 نفر از سربازان كمونيست را به قتل رساندند.

ضمناً چريك‌هاي ويت‌كنك شب گذشته تأسيسات پايگاه دانانك را در زير باراني از موشك و خمپاره قرار دادند.

در پراك حكومت نظامي اعلام شد

راديو آزاد پراك اخبار زير را در مورد وضع چكسلواكي منتشر كرد.1ـ نيروهاي اشغالي به چند اتومبيل در پراك شليك كردند و سه نفر را كشته و دو نفر مجروح شده‌اند باين ترتيب تعداد كشته‌ها پس از هجوم به 20 نفر و مجروحين به حدود 300 نفر رسيده است.

2ـ در پراك حكومت نظامي و مقررات منع عبور و مرور از ساعت 10 شب تا 6 صبح برقرار شده است.

3ـ افراد پليس مخفي شوروي «ان.ك.و.د» كه بزبان چك حرف مي‌زنند در پراك به فعاليت پرداخته‌اند. اما پليس مخفي چكسلواكي همچنان زير فرمان ژوزف پاول وزير كشور طرفدار دوبچك است كه مدت كوتاهي پس از هجوم توقيف شده بود. اين پليس مخفي چكسلواكي مشغول اقداماتي براي حمايت مردم در برابر افراد پليس مخفي شوروي است راديو افزود كه به يك پليس چك از طرف نيروهاي اشغالي تيراندازي شده است.

اسرائيل اردني‌ها را تهديد كرد

يك هواپيماي اسرائيلي امروز بعدازظهر بر فراز پايتخت اردن و در ارتفاع بسيار كم بپرواز درآمد.

هواپيما بيانيه‌هائي پخش كرد كه در آنها گفته شده است اردني‌هائي كه به كماندوهاي عرب كمك ميكنند در انتظار انتقام اسرائيل باشند.

دولت اردن متن اين بيانيه‌ها را براي نماينده دائم اردن در سازمان ملل متحد فرستاده و به نماينده اردن دستور داده شده است كه به اوتانت دبير كل سازمان ملل متحد خاطرنشان سازد اين اقدام اسرائيل نشان قصد اين كشور به تجاوزات جديد است.

چكوسلواكي شكايت خود را از شوراي امنيت پس ميگيرد

مسكو ـ 25 اوت ـ خبرگزاري فرانسه ـ ژنرال «سوبودا» رئيس جمهوري چكسلواكي ضمن تلگرافي كه ديشب به «هاجك» وزير امور خارجه آن كشور فرستاد درخواست كرد كه شكايت چكسلواكي را از شوراي امنيت پس بگيرد. گزارشهاي رسيده از مسكو حاكي است مذاكرات هيئت نمايندگي چكسلواكي برياست سوبودا موفقيت‌آميز بوده است.

هنوز از جزئيات توافقي كه بين مسكو و پراگ حاصل شده اطلاعي بدست نيامده است ولي در هر حال گفتگوهاي مسكو دست‌كم بطور موقت بحران را برطرف ميكند.

قرار است بين رهبران چكسلواكي و ساير كشورهاي عضو پيمان ورشو نيز مذاكراتي انجام شود.




 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن