تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815532836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان امورعشاير: 2 هزارو790 طرح عمراني عشايري به پايان رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس سازمان امورعشاير: 2 هزارو790 طرح عمراني عشايري به پايان رسيد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/06/03
رئيس سازمان امور عشاير گفت: از ابتداي برنامه چهارم توسعه تاكنون 2790 طرح عمراني و زيربنايي در بخش عشايري كشور به بهره برداري رسيده است .
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، جهان شاه صديق در جلسه خبري امروز با بيان اينكه اين تعداد طرح از مجموع 3510 طرح در حال اجرا در بخش عشاير به پايان رسيده است افزود : 720 طرح باقي مانده نيز 40 تا 70 درصد پيشرفت دارد كه امسال و سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به اينكه طرح هاي عمراني در سال گذشته در مقايسه با سال 83 ، صد و هشت درصد رشد داشته است افزود: 690 طرح عمراني و زيربنايي نيز از طرح هاي باقي مانده بود كه 550 طرح آن به پايان رسيد و 140 طرح باقي مانده نيز حدود 80 درصد پيشرفت دارد كه بزودي به بهره برداري مي رسد.
رئيس سازمان امور عشاير كشور نگهداري و ذخيره آب، كانال كشي براي انتقال آب به مزارع كشاورزي، آماده سازي اراضي كشاورزي، اجراي طرح هاي آبرساني ثابت و سيار، احداث انبار علوفه ، احداث فروشگاه براي عرضه محصولات توليدات عشاير، ساخت بند خاكي و مرمت قنوات، حفر و تجهيز چاه و احداث جايگاه هاي توزيع سوخت را از جمله طرح هاي به بهره برداري رسيده در اين بخش برشمرد .
صديق درباره ميزان توليدات عشاير گفت: سالانه حدود 500 هزار تن شير، حدود 180 هزار تن گوشت قرمز، 20 هزار تن پشم، 3هزار تن كرك ، 430 هزار قطعه صنايع دستبافت در جامعه عشاير توليد مي شود كه شركتها، اتحاديه ها و تعاوني ها اين محصولات را براي فروش عرضه مي كنند.
رئيس سازمان امور عشاير با اشاره به اينكه از ابتداي برنامه اول توسعه اقتصادي اجتماعي تا امروز 70 هزار خانوار عشاير اسكان يافته اند افزود: براساس برنامه چهارم 20 هزار خانوار بايد اسكان يابند كه 15 هزار خانوار تاكنون اسكان يافته اند .
وي در خصوص اقدامات سازمان امور عشاير براي مقابله با سرمازدگي و خشكسالي گفت: خسارات سرمازدگي برآورد شده است و ستادهاي مقابله با حوادث در 26 استان كشور با همكاري ادارات عشايري نيازها را مرتفع كردند و اعتبارات لازم نيز اختصاص يافته است.
صديق افزود: براي كاهش آثار خشكسالي نيز 40 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته كه اعتبار مناسبي براي اجراي طرحها ست.
وي همچنين براي عرضه گوشت قرمز توليد عشاير در ايام ماه مبارك رمضان اعلام آمادگي كرد و گفت: مثل سال هاي گذشته براي عرضه گوشت قرمز در اتحاديه ها، تعاوني ها و مراكز فروش گوشت قرمز عشايري آمادگي داريم تا نياز بازار را مرتفع كنيم.
براساس آمارهاي موجود مربوط به سال 77 تعداد عشاير 200 هزار خانوار با يك ميليون و 350 هزار نفر جمعيت است.
تصوير دارد
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن