تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815362540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام انگليسي از تلاش‌ براي نجات شهروند انگليسي متهم به ترويسم خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك مقام انگليسي از تلاش‌ براي نجات شهروند انگليسي متهم به ترويسم خبر داد
خبرگزاري فارس : سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت: هر كاري براي دفاع از "بنيام محمد" شهروند انگليسي زنداني شده در گوانتانامو انجام خواهيم داد.


به گزارش خبرنگار فارس در لندن، سخنگوي وزارت خارجه انگليس در اظهار نظري درباره قضاوت دادگاه عالي در لندن درباره بنيام محمد شهروند انگليسي متهم به عمليات ترويستي كه در زندان گوانتانامو به سر مي‌برد و از سوي يك كميسيون نظامي آمريكايي محاكمه مي‌شود ، گفت: ما بسيار با دقت سرگرم بررسي مفاهيم بيان شده در اين قضاوت هستيم.
هرچند دادگاه عالي در لندن روز پنجشنبه پذيرفت كه وزارت خارجه انگليس اطلاعاتي را كه در ارتباط با دستگيرشدن "بنيام محمد" در دست دارد، آشكار كند اما دادگاه عالي حكمي را در اين‌باره صادر نكرد.
وكلاي بنيام محمد مي گويند: چنانچه دولت انگليس اطلاعاتي را كه درباره ربوده شدن بنيام محمد، انتقال غيرقانوني وي به چندين كشور و همچنين بازداشت و شكنجه شدن وي در اختيار دارد به كميسيون نظامي آمريكايي كه درحال محاكمه بنيام محمد است ، ارائه دهد، وي از مجازات مرگ نجات پيدا خواهد كرد.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت: ما هرگز به اين مسئله كه وكلاي آقاي بنيام محمد بايد به اطلاعاتي دسترسي داشته باشند تا بتوانند در محاكمه وي در زندان گوانتانامو از وي دفاع كنند، اعتراضي نداشته‌ايم.
اين سخنگو افزود : دادگاه عالي شاهد تلاش هاي شديد دولت براي كمك به آقاي بنيام محمد در زندان گوانتانامو است و ما سعي كرده‌ايم به سطحي از اطمينان در واگذاري اطلاعات مربوط به بخش كوچكي از اظهارات آقاي بنيام محمد درباره حوادث رخ داده برسيم تا در دفاع از وي استفاده شود.
سخنگوي وزارت خارجه انگليس افزود : به علت دلايل قوي امنيت ملي كه دادگاه عالي بر مبناي آن دلايل پذيرفت ما محق به حمايت از اين دلايل هستيم ، ما نمي‌توانيم با آشكار كردن اطلاعات به طور داوطلبانه موافقت كنيم .
اين سخنگو خاطر نشان كرد : اين موضوع و ديگر مسائل مربوط به امنيت ملي در جلسه بعدي دادگاه عالي در هفته آينده مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
بنيام محمد شهروند انگليسي اتيوپي الاصل است كه در سال 2002 در پاكستان در حاليكه قصد سوارشدن بر هواپيما و بازگشت به انگليس را داشت، دستگير شد.
وي سپس به كشور مغرب منتقل شد و در آنجا 18 ماه را در بازداشت به سر برد و تحت شكنجه قرار گرفت و پس از محكوم شدن به انجام عمليات ترويستي در سال 2004 به زندان گوانتانامو فرستاده شد و در يك كميسيون نظامي آمريكايي محاكمه مي شود.
پنتاگون ، بنيام محمد را به اعمال تروريستي متهم كرده و ادعا دارد كه بنيام محمد در ماه مه سال 2001 به افغانستان رفته و از سوي القاعده آموزش هاي نظامي ديده است.
انتهاي پيام/+
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن