تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816288598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزشكاران ما المپيكي فكر نمي‌كنند رييس فدراسيون دووميداني: روي مشكلات كار كنيم تا بيشتر از اين عقب نمانيم كاري نكنيم كه حدادي از ورزش فراري شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ورزشكاران ما المپيكي فكر نمي‌كنند رييس فدراسيون دووميداني: روي مشكلات كار كنيم تا بيشتر از اين عقب نمانيم كاري نكنيم كه "حدادي" از ورزش فراري شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

رييس فدراسيون دووميداني گفت: عملكرد كاروان ايران را بايد با ادله ارزيابي كنيم و با سند و مدرك صحبت كنيم. مسوولان خودشان بيشتر در جريان امور هستند و بگذاريم آنها نتايج را بررسي كنند.

مصطفي كريمي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ارزيابي از عملكرد كاروان ايران در المپيك پكن گفت: المپيك پكن تجربه تلخي براي كاروان ايران بود. اما، لازم بود كه ورزشكاران ما در اين جو قرار بگيرند و از آنچه پيش آمد تجربه كسب كنند. از همان روزهاي اول كه سوريان نتيجه را واگذار كرد و بعد حدادي حذف شد، همين طور موج منفي بين كل كاروان منتقل شد.

وي تاكيد كرد: جمع‌بندي نهايي را بايد به زماني موكول كنيم كه مسوولان كميته‌ي ملي المپيك به ايران برگردند، آنها بيشتر در جريان كم و كيف كاروان بوده‌اند اما، ظاهرا قضيه و ارزيابي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد كه ايران در پكن ضعيف ظاهر شد.

كريمي به كسب سهميه توسط بعضي رشته‌ها براي نخستين بار به عنوان نقاط قوت كاروان ايران ياد كرد و گفت: ما براي نخستين بار توانستيم هفت سهميه در دووميداني كسب كنيم. در كل تاريخ ورزش ايران، نه قبل از انقلاب و نه بعد از آن هيچ دووميداني كاري نداشته‌ايم كه بتواند يك مرحله بالا بيايد، در حالي كه سجاد مرادي موفق به اين كار شد. همه‌ي ورزشكاران تيم ما به جز "صميمي"، جوان و كم تجربه بودند و لازم بود فضاي المپيك را ببينند و حضور در المپيك براي آنها تجربه‌ي بزرگي بود.

وي تصريح كرد: شايد به نظر برسد كه فدراسيون كشتي با توجه به انتظاراتي كه از آن مي‌رفت ضعيف عمل كرده است اما، آنچه مسلم است اين است كه هر فدراسيون مشكلات خاص خود را دارد. بايد توجه داشته باشيم كه به راحتي كسي را متهم نكنيم. بعضي‌ها در المپيك سراسيمه و گيج بودند. ما بايد المپيكي فكر كنيم و نهادينه آسيب شناسي كنيم. نمي‌توان بي‌دليل و بدون بررسي كسي را مقصر كرد.

كريمي در ادامه به عملكرد تيم دووميداني اشاره و اظهار كرد: بايد انصاف به خرج دهيم، ما از دووميداني كاران اعزامي به جز حدادي توقع كسب مدال نداشتيم. از طرفي آسيب ديدگي نگذاشت حدادي، حدادي بماند. شرايط روحي او خوب نبود و آسيب ديدگي اعتماد به نفس او را پايين آورده بود.

وي تاكيد كرد: بچه‌هاي ما المپيكي فكرنمي‌كنند، بايد از لحاظ روحي و رواني روي آنها كار شود. لازم بود حدادي آسيب ديدگي را هم تجربه كند. او جوان‌ترين پرتاب‌گر مسابقات بود. كسي كه جوان است فضاي المپيك او را مي‌گيرد.

رييس فدراسيون دووميداني درباره عملكرد سپهرزاد گفت: سپهرزاد در چهار، پنج رشته‌ي دهگانه جزء نفرات اول و دوم بود، اما در 1500 متر و پرش با نيزه و پرتاب نيزه ضعيف حاضر شد. با كسب تجربه از حضور سپهرزاد در المپيك فهميديم كه اگر مي‌خواهيم وي يك المپيكي واقعي شود بايد روي اين سه رشته كار كنيم.

كريمي به عملكرد ضعيف نيك‌فر در پكن اشاره كرد و گفت: نيك‌فر بدترين نتيجه ممكن را گرفت. آنچنان جو مسابقه او را گرفته بود كه نمي‌توانست خود را كنترل كند. نيك‌فر به لحاظ رواني آماده نبود. اما، اينكه بگوييم او عمدا خطا كرده بي‌انصافي است. كم لطفي نكنيم وقتي ورزشكار ورودي مي‌گيرد سلام و صلوات مي‌فرستيم اما، حالا گفتن اين‌گونه حرف‌ها مغرضانه است. هيچ كس به اندازه خود حدادي و نيك‌فر از اين نتيجه ناراضي نبودند. با اين حرف‌ها ورزشكاران را فراري ندهيم. دنيا كه به آخر نرسيده است!

كريمي گفت: بعضي صحبت‌ها مبني بر اينكه مربي احسان حدادي بايد عوض شود وجود دارد اما، من خودم به اين امر معتقد نيستم. بايد همه‌ي جوانب را بررسي كرده و برنامه جديد بنويسيم و در صورت نياز، نوع تمرينات، محل تمرينات و غيره را عوض كنيم.

وي ادامه داد: در طي بازي‌ها عملكرد ورزشكاران ايران را با ورزشكاران آسيا مقايسه كرديم و مشخص شد كه بچه‌هاي ما جزء سه نفر اول آسيا بودند. حالا شما اعتباراتي كه آنها دارند را با اعتبارات ما مقايسه كنيد. درست است كه اعتبارات ما نسبت به گذشته بيشتر شده است؛ اما، مقايسه كنيد ما كجاييم و آنها كجا؟

كريمي تاكيد كرد: المپيك شرايط خاصي دارد. "نيلسون"، قهرمان پرتاب وزنه‌ي دنيا با سه خطا اوت مي‌شود، ورزشكار مطرح چيني با يك خطا آسيب مي‌بيند و كنار مي‌رود اما، تماشاگران ده دقيقه او را تشويق مي‌كنند. حدادي، مرداي و... سرمايه‌هاي ايران هستند. كاري نكنيم كه براي هميشه از صحنه‌ي ورزش محو شوند. ما بايد روي مشكلات كار كنيم تا بيشتر از اين عقب نمانيم. اما نبايد همه‌ي نگاه‌ها را متوجه قهرمان كنيم. رسانه‌ها نيز به اين امر دامن نزنند، ما كه نمي‌توانيم يك احسان حدادي از نو بسازيم.

رييس فدراسيون دووميداني تاكيد كرد: در حال حاضر در تيم ايران نفر، نفر را اداره مي‌كند. اما، رويكرد دنيا چيز ديگري است، آنجا تيم ورزشكار را اداره مي‌كند. حالا فهميده‌ايم كه روانشناس، فيزيوتراپ، بدنساز و مربي بايد در كنار هم به ورزشكار كمك كنند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن