تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816726945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تب ، ساز و كاري طبيعي براي مقابله با بيماريهاست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "تب " ، ساز و كاري طبيعي براي مقابله با بيماريهاست
داخلي. اجتماعي. بهداشت و درمان. بيماريها
پزشكان اعلام مي‌كنند كه نبايد با "تب" مبارزه كرد و سريع آن را پايين آورد ، چون تب جزئي از هشدار و سازو كار طبيعي دفاعي بدن درمقابل بيماري است.

به گزارش ايرنا، اين متخصصان اظهار مي‌دارند: اين عكس‌العمل طبيعي بدن مي‌تواندمدت بيماري را كاهش و قدرت آنتي بيوتيك‌ها را در اثر حمله باكتري- ها افزايش دهد.

آنان در عين حال تاكيد مي‌كنند: اين نبايد مانعي براي پائين آوردن تب و مراجعه نكردن به پزشك به منظور معالجه باشد.

يك متخصص بيماري‌هاي عفوني به خبرنگار ايرنا گفت: اين كه تب به‌خودي خود بيماري است و بلادرنگ مي‌بايست مبارزه عليه آن آغاز شود تصور نادرستي است، زيرا تب تنها يك علامت است.

دكتر "شهين خواجه‌مزيد"افزود: هنگامي كه بدن باتهاجم باكتريايي ياويروسي مواجه مي‌شود، موادي را ترشح مي‌كند كه به مغز شما فرمان بالا بردن دماي بدن را مي‌دهد و در نتيجه تب حاصل مي‌شود.

وي اظهار داشت: در دماي بالاي بدن عملكرد باكتري‌ها و ويروس هاجهت انتشار و تكثير بسيار سخت‌تر خواهد شد، در نتيجه، اين عكس‌العمل طبيعي بدن مي‌تواند طول‌مدت بيماري را كاهش دهد و قدرت آنتي بيوتيك‌ها را در اثر حمله باكتري تقويت كند.

وي گفت : علائم تب را عبارت از درد در تمامي نقاط بدن، بيحالي و سستي، بالا رفتن درجه‌ي حرارت بدن، قرمز شدن گونه‌ها ، احساس گرمي و سردي و لرز است و هنگامي كه تب بالا مي‌رود بدن سرد مي‌شود و مي‌لرزد و هنگامي كه تب پايين مي‌آيد بدن عرق مي‌كند.

خواجه مزيد، افزود: در تب خون و سيستم لنفاوي بدن‌ما گلبول‌هاي سفيد خوني مي‌سازند كه با امراض مقابله مي‌كنند كه اين براي از بين بردن و جنگ با ويروس‌ها و باكتري‌ها مي‌باشد.

وي بااشاره به‌اينكه بدن با اين عكس‌العمل گرم و باعث بالارفتن درجه حرارت بدن مي‌شود گفت: اگر تب خيلي بالا رفت بايد تلاش كرد تا كمي آن را پايين آورد چون تب بالاي ‪ ۱۰۵‬درجه فارنهايت هم ممكن است باعث صدمه زدن به سيستم عصبي بدن شود.

وي خاطرنشان كرد: پائين آوردن ناگهاني تب بدن بااستفاده‌از كيسه يخ قبل از حوله خيس باعث تشنج و انقباض ناگهاني رگ‌هاي عصبي مي‌شود.

دكتر "مهدي مهدوي" ديگر متخصص بيماري‌هاي عفوني نيز گفت: تب ‪ ۱۰۴‬يا ‪۱۰۵‬ درجه‌ي فارنهايت تب بالا به حساب مي‌آيد كه باعث صدمه زدن به‌سيستم عصبي بدن مي‌شود.

وي افزود: در اين شرايط معمولا از درمان‌هايي مثل گذاشتن حوله‌خيس سرد روي پيشاني و نوشيدن‌هاي خنك و استفاده از پتوي سبك براي جلوگيري از سرد شدن بيمار استفاده مي‌شود.

اين متخصص يادآور شد: بيماران مبتلا به بيماري‌هاي التهابي مثل ورم مفاصل و سرطان خون كه بدن آنها گلبول‌هاي سفيد بي‌مصرف توليد مي‌كند وقتي دچار تب مي‌شوند گلبول‌هاي آنها توانايي مقابله با امراض و ميكرب‌ها را ندارند.

وي افزود: مكانيسم حرارتي بدن آنها به درستي تنظيم نيست بنابراين بدنشان نمي‌تواند حرارت را پايين بياورد و عرق هم نمي‌كنند ، كه اين فرد براي پائين آوردن تب نياز به درمان از سوي اورژانس دارند.

مهدوي گفت: در طول دوره تب استفاده از مايعات و سبزيجات خنك ، استفاده از حوله خيس در مرحله اول و بعد از كمپرس ولرم و يا سرد پرهيز از پوشيدن لباس زياد و يا استراحت در منبع گرمازا كه دماي بدن را بيشتر بالا مي‌برد بسيار توصيه مي‌شود.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن