تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816943453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وضعيت بهداشت و درمان كشور-12 توسعه بخش بهداشت و درمان ايلام مديون تلاش دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وضعيت بهداشت و درمان كشور-12 توسعه بخش بهداشت و درمان ايلام مديون تلاش دولت نهم
خبرگزاري فارس: در سال‌هاي گذشته تحولاتي چشمگيري در عرصه‌هاي عمران و آبادي جامعه روي داده كه بخش بهداشت و درمان استان ايلام نيز از اين امر مستثني نبوده است و جهش بزرگي در اين بخش در استان صورت گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، موضوع بهداشت و درمان مردم يكي از نيازهاي اساسي مردم هر جامعه‌اي است كه در قانون اساسي جمهوري اسلامي نيز به طور مفصل به اين مهم پرداخته شده است.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي وضعيت بهداشت و درمان كشور ايران اسلامي همانند ديگر بخش‌هاي موجود مورد توجه مسئولان قرار گرفت و اين بخش نيز مانند ساير نهادهاي خدمات‌رسان در نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش بي‌نظيري را داشته است.
در گذشته و در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي امكانات پزشكي و درماني در مركز استان ايلام به عنوان يكي از استان‌هاي كشور بسيار اندك بوده و بيشتر پزشكان مشغول به امر طبابت از كشورهاي فيليپين و هندوستان به ايلام اعزام مي‌شدند.
اين روند تا دهه اول انقلاب در استان ايلام و حتي در دوران جنگ تحميلي به چشم مي‌خورد كه پس از دوران جنگ تحميلي و با انقلابي كه در حوزه آموزش‌ عالي رخ داد، ديگر شاهد پزشكان خارجي در ايلام نبوديم.
اين روند رو به رشد در كنار توسعه امكانات و تجهيزات درماني تا سال‌هاي گذشته ادامه داشت و با روي كار آمدن دولت نهم، جهش بزرگي در اين حوزه روي داد كه بسياري از ساكنان استان ايلام به اين مهم اذعان دارند.
يكي از شهروندان ايلامي اظهار داشت: اگر چه امكانات درماني در استان ايلام قابل مقاسيه با استان‌هاي همجوار نيست اما اين به معناي فقدان تلاش در اين حوزه از سوي مسئولان مرتبط با موضوع نيست.
محمد صادقي به خبرنگار فارس در ايلام گفت: اكنون با بررسي اجمالي وضعيت بهداشت درمان استان ايلام مي‌توان به تحولات صورت گرفته در اين بخش پي‌برد اما همچنان برخي از كمبودها وجود دارد كه بايد مسئولان و متوليان امر به اين مهم توجه داشته باشند.
وي ادامه داد: تنها مقاسيه وضعيت بهداشت و درمان استان ايلام با گذشته‌هاي دور كار مطلوبي و مناسبي نبوده و بايد مسئولان برنامه‌هاي آتي خود را در اين حوزه به اطلاع مردم برسانند.
اين شهروند ايلامي اضافه كرد: در سال‌هاي اخير تحول عظيمي در حوزه بهداشت و درمان مردم در جهان امروزي رخ داده و ما بايد درصدد رسيدن به حداقل استانداردهاي موجود جهاني شويم.
صادقي تصريح كرد: البته خدمات انجام شده مسئولان بهداشت و درمان در استان ايلام قابل تقدير است اما جا دارد بيش از اين به اين استان در حال توسعه توجه شود.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) استان ايلام نيز در خصوص وضعيت بهداشت و درمان در اين استان گفت: در سه سال گذشته تمام توان مسئولان بهداشت درمان استان معطوف ارتقاي خدمات درماني به بيماران و مراجعه‌كنندگان شده است.
محمدرضا صيدي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ايلام افزود: مهم‌ترين خدمات ارائه شده از سوي اين بيمارستان، افتتاح بخش آي. سي. يو با 12 تخت است كه همه خدمات ارائه شده در اين بخش در حد استانداردهاي مورد قبول روز است.
وي ادامه داد: با افتتاح اين بخش، نيازمندان به مراقبت‌هاي ويژه در اين بخش بستري شده و خدمات درماني را دريافت مي‌كنند.
اين مسئول اضافه كرد: با راه‌اندازي اين بخش از سفر بيماران نيازمند به اين خدمات به استان‌هاي همجوار جلوگيري شده و سهم عمده‌اي در كاهش هزينه‌هاي درماني مردم استان ايلام دارد.
صيدي تصريح كرد: يكي ديگر از رويدادهاي مثبت بخش بهداشت و درمان استان ايلام افتتاح داروخانه سرپايي بيمارستان امام خميني (ره) به صورت شبانه‌روزي است، اين داروخانه در سال‌هاي گذشته تنها در شيفت‌هاي صبح و عصر ارائه خدمت مي‌كرد.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) ايلام گفت: ايجاد و راه‌اندازي اين داروخانه از خروج همراهان بيمار در ساعت‌هاي مختلف شبانه‌روز براي تهيه دارو از خارج بيمارستان جلوگيري مي‌‌كند.
اين مسئول اضافه كرد: ايجاد سالن انتظار اورژانس يكي ديگر از خدمات ارائه شده به مردم استان در اين بيمارستان است كه فضايي مناسب و سرپوشيده با تامين گرمايش و سرمايش آن در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: در مدتي كه همراهان بيمار در انتظار دريافت خدمات درماني هستند، مي‌توانند با اسفاده از اين مكان از يك آسايش نسبي برخوردار شوند.
اين مسئول اضافه كرد: علاوه بر اين خدمات ديگري در مدت سه سال گذشته به مردم استان ايلام ارائه شده كه مي‌توان به درمانگاه تخصصي شيفت عصر بيمارستان امام خميني (ره) اشاره كرد.
صيدي تصريح كرد: اكنون همه‌روزه درمانگاه تخصصي اطفال، درمانگاه تخصصي عفوني و درمانگاه ارتوپدي نيز در اين بيمارستان فعال شده است.
وي ادامه داد: همه خدمات ارائه شده به بيماران در اين درمانگاه‌ها تخصصي با تعرفه‌هاي دولتي بوده كه امكان استفاده همه بيماران و قشرهاي مختلف را امكان‌پذير كرده است.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) استان ايلام گفت: مسئولان اين بيمارستان درصدد هستند كه سطح ارائه خدمات به بيماران را در بيمارستان امام خميني (ره) ارتقا دهند.
اين مسئول اضافه كرد: تهيه نرم‌افزار اچ. آي. اس يكي از برنامه‌هاي در دست اقدام در اين بيمارستان است كه با نصب آن، امكان ارائه خدمات به بيماران مراجعه كننده در اين بيمارستان به حد مطلوب و رضايت‌بخش‌تري خواهد رسيد.
صيدي تصريح كرد: قرار است تا پايان هفته آتي، موضوع عقد قرارداد اين امر با پيمانكاران مربوطه انجام شود و به‌زودي اين نرم‌افزار در بيمارستان امام نصب شود.
وي اضافه كرد: با نصب اين نرم‌افزار از تعيين وقت عمل جراحي تا ترخيص بيمار به صورت مكانيزه انجام شده كه در اين مهم از اتلاف وقت بيماران كاسته شده و سطح خدمات ارائه شده به اين افراد دو برابر مي‌شود.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) استان ايلام گفت: كاهش پرت مالي و كسورات در بيمارستان يكي ديگر از ويژگي‌هاي نصب نرم‌افزار اچ. آي. اس است.
اين مسئول گفت: بيمارستان امام خميني (ره)‌ به ظرفيت اسمي 200 تخت با 131 تخت فعال مشغول ارائه خدمات به مردم استان ايلام است.
صيدي ادامه داد: در سال گذشته 11 تخت به تعداد تخت‌هاي فعال بيمارستان امام خميني (ره) استان ايلام افزوده شده است.
وي افزود: قرار است با توسعه فضاي بيمارستان امام خميني (ره) ايلام تعداد تخت‌هاي اين بيمارستان به 160 تخت افزايش يابد.
وي ادامه داد: در اين بيمارستان كه مركز جراحي استان ايلام نيز محسوب مي‌شود و تمام خدمات جراحي عمومي، ارتوپدي، مغر و اعصاب، گوش و حلق و بيني، چشم پزشكي انجام مي‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام نيز در خصوص وضعيت ارائه خدمات به بيماران در استان ايلام گفت: در سال گذشته حدود 44 هزار و 948 نفر در استان ايلام از خدمات بستري مراكز درماني تحت امر اين دانشگاه بهره‌مند شده‌اند.
عبادالله فلاحي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ايلام افزود: مراجعات سرپايي نيز 445 هزار نفر در سال گذشته بوده است.
وي ادامه داد: مراكز درماني استان ايلام با داشتن 103 پزشك متخصص به اين تعداد بيمار مراجعه كننده ارائه خدمات داده‌اند.
اين مسئول اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام درصدد است با گسترش خدمات خود در شهرستان‌هاي استان ايلام، امكان بهره‌مندي همه مردم ايلام را به طور يكسان از خدمات اين دانشگاه فراهم كند.
فلاحي تصريح كرد: براي تحقق اين مهم، برنامه‌ريزي شده و در حال اجراي برنامه‌هاي تدوين شده هستيم.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام نيز در خصوص وضعيت ارائه خدمات درماني به مردم استان ايلام گفت: در حال حاضر در حوزه درمان همه شهرستان‌هاي استان ايلام داراي بيمارستان 96 تخته‌خوابي و يا 64 تخته‌خوابي هستند.
كوروش ساكي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ايلام افزود: تنها شهرستان آبدانان است كه تاكنون بيمارستان نداشته و داراي يك كلينيك درماني است.
وي ادامه داد: ايجاد بيمارستان در اين شهرستان نيز در رديف برنامه‌هاي دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام بوده كه اين مهم در رديف مصوبات دور اول سفر هيئت دولت به استان ايلام نيز گنجانده شده است.
اين مسئول اضافه كرد: كار ساخت اين بيمارستان در حال حاضر در دست پيمان است و به‌زودي كار ساخت اين بيمارستان در آبدانان شروع خواهد شد.
ساكي تصريح كرد: همه بيمارستان‌هاي استان ايلام در حال حاضر فعال بوده و فعاليت تعدادي از اين بيمارستان‌ها به سه سال اخير مي‌رسد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: دو بيمارستان ايوان و مهران جزو بيمارستان‌هاي غير‌فعال استان بودند كه با توجه مسئولان دولت نهم اين دو بيمارستان نيز در جرگه بيمارستان‌هاي فعال قرار گرفتند.
اين مسئول اضافه كرد: در حال حاضر با توجه به موضوع توريست و زاير درماني بيمارستان مهران به اين مركز درماني توجه ويژه‌اي شده و امكانات و تجهيزات مدرني براي آن فراهم شده است.
وي ادامه داد: آنژيو‌گرافي، سي. تي اسكن و ام. آر. آي از جمله تجهيزاتي هستند كه در اين مركز درماني استقرار يافته و يا درحال رايزني براي استقرار آنها هستيم.
ساكي تصريح كرد: در حال حاضر با پزشكان بدون مرز فرانسوي در مرز بين‌المللي مهران قرارداد منعقد شده و اين گروه در حال ارائه خدمات به مردم منطقه و زوار هستند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: اين پزشكان در حال حاضر در حال طبابت و جراحي در بيمارستان مهران هستند و دانشگاه علوم پزشكي با اين گروه تعامل مناسبي دارد.
اين مسئول اضافه كرد: در حال حاضر در دو شهرستان استان ايلام از جمله ايوان و شيروان چرداول با كمبود نيروي متخصص مواجه بوده كه با رايزني‌هاي انجام شده در حال مرتفع شدن آن هستيم.
ساكي ادامه داد: قرار است در مهر ماه 29 متخصص به استان ايلام اختصاص داده شود كه محقق شدن اين موضوع، تحولي در بخش درمان استان ايلام روي خواهد دارد.
وي گفت: در حال حاضر مشكل اساسي كه در بيمارستان امام خميني (ره) داريم وضعيت ساختاري اين بيمارستان بوده كه عمر ساخت آن به سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب مي‌رسد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: ساخت اين بيمارستان مربوط به 40 سال گذشته بوده و ساخت آن از هيچ استانداردي تبعيت نمي‌كند.
وي ادامه داد: اين بيمارستان مشكلات عديده‌اي در بحث فضا دارد كه هرگونه فعاليت در بخش درمان در اين بيمارستان را بي‌نتيجه كرده است.
اين مسئول اضافه كرد: با پيگيري‌هاي انجام شده و از محل اعتبارات سفر هيئت دولت به استان ايلام، فاز اول اين بيمارستان در حال ساخت است و قرار است امسال به هر ترتيب كار تكميل فاز اول اين بيمارستان به اتمام برسد.
ساكي گفت: براساس استانداردهاي موجود به ازاي هر يك هزار نفر جمعيت، يك تخت بيمارستان بايد وجود داشته باشد و استان ايلام هم از اين مهم تبعيت مي‌كند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: در حال حاضر براي جمعيت 600 هزار نفري ايلام 600 تخت بستري كفايت مي‌كند و استان ايلام از اين مهم برخوردار است.
وي ادامه داد: البته اين تخت‌ها خصوصا در مركز استان تخت‌هاي با كيفيتي نبوده به همين علت در سفر دوم هيئت دولت درخواست ايجاد بيمارستات 330 تخته‌خوابي ارائه شد كه از سوي هيئت دولت نيز مورد تصويب قرار گرفت.
ساكي افزود: ساخت اين بيمارستان از ضروريات اين استان بوده كه مسئولان دانشگاه علوم پزشكي ايلام به آن اذعان داشته و دارند.
وي ادامه داد: براي احقاق اين مهم، تلاش شد كه در دور دوم سفر هيئت دولت در رديف مصوبات قرار گيرد كه اين موضوع نيز اجرايي شد.
اين مسئول اضافه كرد: ساخت اين بيمارستان در رديف هشت مصوبه سفر دوم هيئت دولت به استان ايلام قرار گرفت و اكنون كار ساخت آن در دستور كار اين دانشگاه است.
ساكي تصريح كرد: البته تمام مصوبات سفر دور دوم هيئت دولت به استان ايلام همانند دور اول سفر براي توسعه اين استان موثر بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: ايجاد آموزشكده‌هاي بهداشت و درمان، ساخت 14 واحد مسكوني براي متخصصان دانشگاهي، تجهيز چهار پايگاه اورژانس، ايجاد مركز تحقيقات بيماري‌هاي رفتاري و اختصاص 40 ميليارد ريال براي خانه‌هاي بهداشت استان از جمله مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت در بخش بهداشت و درمان استان ايلام بوده كه همه آنها در حال اجرا هستند.
اين مسئول اضافه كرد: ايجاد و راه‌اندازي دستگاه ام. آر. آي از ديگر نيازهاي درماني استان ايلام بوده كه اين دستگاه اجرايي موفق به خريد و نصب اين دستگاه در استان ايلام شده است.
وي با اشاره به اينكه به‌زودي اين دستگاه در آييني با حضور مسئولان استان به بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: با بهره‌برداري از اين دستگاه، بيماران ايلامي مي‌توانند از امكانات آن بهره‌مند شوند.
ساكي تصريح كرد: همچنين امكان استفاده مردم و بيماران استان‌هاي همجوار از دستگاه ام. آر. آي وجود دارد.
اين مسئول اضافه كرد ايجاد دانشگاه بين‌المللي علوم پزشكي در مهران به منظور توسعه فعاليت‌هاي درماني در استان يكي ديگر از برنامه‌هاي در دست اقدام اين دانشگاه در استان ايلام است.
ساكي افزود: اين دستگاه اجرايي در حال رايزني براي اخذ مجوزهاي لازم براي ايجاد اين دانشگاه بين‌المللي در شهر مرزي مهران است.
وي ادامه داد: با ايجاد اين دانشگاه در مرز مهران امكان جذب استايد و دانشجويان خارجي در اين دانشگاه فراهم مي‌شود.
اين مسئول اضافه كرد: البته در اولين گام مجوز انعقاد قرارداد با اساتيد خارجي براي اين دانشگاه از سوي سازمان مركزي اخذ شده است.
ساكي با اشاره به اينكه توسعه فعاليت‌هاي بهداشت و درمان استان منوط به توسعه بخش آموزش و پژوهش است، تصريح كرد: براي عملي شدن اين امر نيز از سوي اين دستگاه علمي و آموزشي برنامه‌ريزي مختلفي شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: 16 سال پيش، دانشگاه علوم پزشكي ايلام در قالب يك دانشكده و در مدرسه‌اي استيجاري و در رشته شبانه پرستاري كار خود را آغاز كرد.
ساكي تصريح كرد: اكنون پس از گذشت سال‌ها اين دانشگاه به يكي از دانشگاه‌هاي مهم كشور و تبديل شده و در حال رايزني براي توسعه فعاليت‌ها از جمله ايجاد دانشگاه بين‌المللي علوم پزشكي در استان است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان ايلام گفت: علاوه بر اين، مجوز ايجاد سه دانشكده در ايلام نيز از سوي مسئولان امر نيز اخذ شده است.
وي ادامه داد: اميدواريم با توسعه آموزش در استان ايلام گامي در جهت توسعه فعاليت‌هاي بهداشتي مردم ايلام برداشته شود.
.........................................
گزارش از: لقمان مهدوي‌فر
خبرنگار فارس در استان ايلام
.........................................
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن