تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام مسئول در سازمان نظام پزشكي: طرح استيضاح وزير بهداشت درشرايط فعلي دولت به صلاح نيست/ مقصر اصلي مشكلات كنوني نظام سلامت كشور وزارت رفاه است نه وزارت بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: يك مقام مسئول در سازمان نظام پزشكي: طرح استيضاح وزير بهداشت درشرايط فعلي دولت به صلاح نيست/ مقصر اصلي مشكلات كنوني نظام سلامت كشور وزارت رفاه است نه وزارت بهداشت
در پي امضاي 42 تن از نمايندگان مجلس براي طرح استيضاح وزير بهداشت كه به دنبال بروز مشكلات عديده مردم در مراكز درماني و همچنين بدهي هاي بيمارستانها، مشكلات كارخانه هاي دولتي، نارضايتي مردم از سيستم بهداشت و درمان كشور مطرح شده است ، معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي در اينباره گفت: اگر مشكلاتي را در حوزه بهداشت و درمان مردم مشاهده مي‌كنيم ، نمي‌توان تنها وزارت بهداشت و درمان را مقصر اين امر بدانيم و درشرايط فعلي كه دولت آخر سال را سپري مي‌كند به نظر نمي‌رسد استيضاح وزيربهداشت راه‌گشاي معضلات باشد.
دكتر جمشيدي معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در زمينه استيضاح وزير بهداشت و درمان اظهار داشت: وزارت بهداشت تمامي تلاش‌هاي خود را براي جذب بودجه‌هاي لازم و صرف‌آن، ارتقاء خدمات بهداشتي و درماني پياده‌سازي مطلوب طرح پزشك خانواده انجام داده است ،اما در مشكلات كنوني نظام سلامت كشور وزارت رفاه مقصر بوده است، اگر گروه به درستي وظايف خود را انجام نمي‌دهد وطرح پزشك خانواده ناموفق بوده است به اين دليل است كه تمامي امكانات و اختيارات اين حوزه‌ها در دست وزرات رفاه است و نمي‌توان وزارت بهداشت را مقصر تمامي كاستيها دانست.

وي تصريح كرد: التبه بايد قبول كنيم كه وزارت بهداشت در كاستي‌هاي موجود مسئول است در واقع تحركي هم از سوي وزارت بهداشت و درمان براي رفع معضلات مشاهده نشده است و نظام سلامت براي رفع مشكلات خود نيازمند تحرك جدي براي اصلاح سرانه درمان و وضعيت ناهنجار بيمه‌هاي درماني است.

جمشيدي با بيان اينكه استيضاح وزير بهداشت در شرايط كنوني نمي‌تواند نتيجه بخش و راه گشايي براي معضلات اين عرصه باشد، ياد آور شد: وزرات بهداشت بايد تلاش كند تا امكانات واختيارات تخصصي در اختيارش قرار بگيرد و با توجه به وظايفي كه برعهده دارد پيگيري‌هاي بيشتري براي هموار نمودن مشكلات از خود نشان دهد.

*متن استيضاح وزير بهداشت ارائه نشده است

در ادامه رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت:با توجه به اختياراتي كه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي دارند، استيضاح وزارت امري بديهي است وهمه وزراء بايد به نمايندگان پاسخگو باشند و از وزير بهداشت هم مانند وزراي ديگر سئوال مي‌شود.

دكتر سيد شهاب‌الدين صدر افزود: پرسش وپاسخ گاهي قانع كننده است و نماينده قانع مي‌شوند و گاهي در صحن علني مجلس مي‌آيد و اگر استيضاحي صورت مي‌گيرد براي اين است كه احساس مي‌شود روند جاري در دستگاه مورد نظر مطلوب نيست و عملكرد آن طبق نياز‌هاي جامعه نمي باشد.

وي خاطرنشان كرد: زمزمه‌هايي براي استيضاح چند وزير شنيده مي‌شود كه از آن جمله مي‌توان به استيضاح وزير بهداشت اشاره كرد، اما متن اين استيضاح مشاهده و ارائه نشده است.

دكتر صدر اظهار داشت: انتقاداتي توسط نمايندگان مطرح شده است كه بعضي‌ها نسبت به تعويض رؤساهاي دانشگاه‌ها بوده، برخي نسبت به امكانات بهداشتي و درماني منطقه ‌خود كه مورد نياز است ،انتقاد دارند و نماينده مردم خرمشهر در خصوص تعميرات بيمارستان‌ها و نماينده‌ شالوان در ارتباط با آمبولانس‌مشكلاتي را مطرح كرده اند كه بحث و بررسي شده و نسبت به هموار نمودن آن‌ها پيگيري خواهدشد.

رئيس سازمان نظام پزشكي كشور گفت: استيضاح وزير بهداشت به طور حتم جدي مطرح نيست ،اما مشكلات و معضلاتي هم وجود دارد كه بايد نسبت به رفع و هموار نمودن آن‌ها تلاش شود./ل
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن