تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807280852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيه:قراردادهاي نفتي ايران از نظر بين المللي قابل فهم نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تركيه:قراردادهاي نفتي ايران از نظر بين المللي قابل فهم نيست


سرمايه : مقامات ارشد تركيه معتقدند مدل سرمايه گذاري كه از سوي ايران براي قراردادهاي نفت و گاز به كار گرفته مي شود به زباني نيست كه براي سرمايه گذاران قابل درك باشد. يك مقام آگاه تركيه در گفت و گو با رويترز به اين نكته اشاره و تاكيد كرده يكي از دلايل اصلي عدم امضاي قرارداد گازي با ايران در سفر اخير احمدي نژاد به اين كشور همين نكته بوده است. به گفته اين مقام ارشد تركيه، امضاي قرارداد گازي با ايران به ايجاد تغييرات قابل قبول براي سرمايه گذاران بين المللي در خصوص سيستم قراردادهاي بيع متقابل (باي بك) منوط مي شود.

به گفته او قرارداد گازي با ايران تازماني كه تغييرات قابل قبول سرمايه گذاران در زمينه سيستم قراردادي بيع متقابل اجرايي نشود به امضا نمي رسد.
اين منبع مسوول در وزارت انرژي تركيه همچنين عنوان كرد: سيستم بيع متقابل پيشنهادي «ريسك هاي جدي» را در زمينه قيمت گذاري متوجه تركيه مي كند و آنكارا خواستار آن است كه گاز را مستقيماً از ميدان خريداري كند و از ايران مي خواهد تضمين هاي لازم را براي سرمايه گذاري ارائه كند. ترك ها همچنين از ايران خواسته اند در قيمت اوليه قرارداد صادرات گاز ايران به اين كشور تجديدنظر شود. هم اكنون ايران گاز خود را به تركيه بيش از قيمت پيشنهادي در خط لوله صلح مي فروشد. اگرچه اين قيمت همچنان از قيمت گازي كه ترك ها از روسيه مي خرند كمتر است.
از سويي ديگر نيز احمدي نژاد در سفر اخير خود به اين كشور خواستار كاهش ميزان صادرات گاز ايران در فصل زمستان به اين كشور شد.
در حال حاضر روزانه حدود 20 ميليون متر مكعب گاز به تركيه صادر مي شود كه اين رقم در زمستان به بيش از 30 ميليون مترمكعب افزايش مي يابد.
زمستان سال گذشته به دليل كمبود گاز در كشور بيش از يك ماه صادرات گاز به تركيه قطع شد كه مقامات تركيه در اين مورد نيز ادعاي خسارت كردند. از سويي ديگر امسال نيز به دليل وارد مدار شدن تنها 35 درصد فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي و كمبود 162 ميليون مترمكعبي گاز در هر روز به دليل رشد مصرف، پيش بيني مي شود در صورت عدم توافق تركيه با درخواست ايران گاز صادراتي به تركيه بيش از يك ماه در فصل زمستان قطع شود.
تركيه سال گذشته توافقنامه اي مقدماتي با تهران امضا كرد كه هدف آن انتقال گاز طبيعي از ايران و تركمنستان به اروپا از طريق خاك تركيه بود. توسعه سه ميدان گازي در ايران نيز جزء آن معامله بود.
در اين بين با آنكه قرار بود در سفر اخير احمدي نژاد به اين كشور اين قرارداد به امضا برسد اما به دليل فشارهاي آمريكا اين امر محقق نشد و رئيس جمهوري دست خالي به كشور بازگشت. اين مواضع جديد طرف تركيه اي درحالي مطرح شده است كه پيشتر وزير انرژي تركيه با رد فشارهاي آمريكا در خصوص همكاري انرژي با ايران، اعلام كرده بود آنكارا قصد دارد قراردادهاي گازي خود با ايران را ظرف يك ماه نهايي كند.
حلمي گولر تاكيد كرده بود فعاليت هاي فني درخصوص توافقات انرژي در دست انجام است. ما ظرف دو هفته آينده به ايران سفر مي كنيم كه در اين سفر وزير امورخارجه نيز همراه من خواهد بود و تلاش هاي خود را براي نهايي كردن پروژه ها ظرف يك ماه متمركز مي كنيم.
-
قراردادهاي ما چگونه است
براساس قراردادهاي بيع متقابل سرمايه گذاران خارجي پس از اجراي فاز توسعه ميادين مسووليت فعاليت را به ايران واگذار مي كنند و براي چند سال دريافت هايي را از محل توليد ميدان براي جبران سرمايه گذاري خود دريافت مي كنند.
در عين حال مدير امور حقوقي شركت ملي نفت ايران از ضرورت اصلاح قراردادهاي نفتي و گازي كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: «با توجه به حجم زياد قراردادهاي توسعه بالادستي و پايين دستي در وزارت نفت، اين نياز احساس مي شود كه قراردادها را با توجه به تغيير و تحولات جهاني تطبيق دهيم. در حال حاضر در بخش بالادستي كه حجم زيادي از سرمايه گذاري ها را به خود داده است توانسته ايم پيمانكاران متعدد داخلي و خارجي را جذب كنيم و لازم است قراردادها نيز به روز باشند تا بتوانيم پروژه هاي صنعت نفت را با شرح كار توافق شده پيش ببريم.»
وي با اشاره به اصلاح قراردادهاي بيع متقابل تاكيد كرد: «اصلاحات انجام شده استفاده از بيشتر امكانات و ساخت داخل را به همراه داشته و تمهيداتي انديشيده تا در قراردادهاي بيع متقابل با توجه به تغييرات بازار با انجام مطالعات فني، اقتصادي و مهندسي، مناقصه هايي انجام شود تا شركت ملي نفت حضور فعال در تنظيم اسناد مناقصه ها، بررسي هاي فني و مالي و بازگشايي پاكات پيشنهادها انعطاف هايي را داشته باشد و در چارچوب اين مناقصه ها قيمت نهايي قرارداد تعيين شود.»
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن