تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816456558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آداب غذا خوردن : هنر پذیرایی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:   یکی از جنبه های معاشرت صحیح،آگاهی از آداب درست غذا خوردن است. در این شماره نکاتی را درباره نحوه عمل در هنگام غذا خوردن ،بویژه در مجالس رسمی را با هم مرور می کنیم. در شماره بعد هم به بخش دوم این مطلب خواهیم پرداخت.

سالاد: برای خوردن سالاد بهتر است از یک بشقاب دیگر استفاده شود. سالاد را به طور معمول با چنگال می خورند و برای خوردن آن از کارد استفاده نمی‌کنند.
چیپس: تنها چیپس را می‌توان سرمیز غذا با دست برداشت و خورد. البته به آرامی، دانه به‌دانه و فقط با دو سرانگشت!
غذاهای خمیری: غذاهایی مثل ماکارونی که با خمیر درست می شوند، فقط با چنگال خورده می شوند. مگر اینکه خمیر برشته شده باشد که در این صورت به کارگیری کارد لازم است. مانند پیتزا.
دستمال سفره بر سرسفره: اگر به جای دستمال پارچه‌ای از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید با آن فقط دست و دهان‌تان را پاک کنید نه بینی تان را.
جوجه کباب: جوجه کباب با استخوان را می توان با کمک دست و انگشتان خورد. باید با انگشت ها گوشه آن را گرفت و به آهستگی قسمت کوچکی از جوجه را گاز زد.
خلال کردن دندان: می توانید برای خلال کردن دندان های خود بعد از غذا به دستشویی بروید. اگر خیال می کنید با گرفتن دست جلوی دهان این عمل را در خفا انجام داده اید، اشتباه می کنید.
سوپ: فرانسوی‌ها سوپ را از نوک قاشق می‌خورند و انگلیسی ها از پهلوی قاشق! در هر حال نباید قاشق سوپ را در دهان برد، بلکه باید از لبه آن بدون هورت کشیدن سوپ را صرف کرد.
میزان غذا: بشقاب‌تان را پر از سالاد و پیش غذاهای دیگر نکنید و برای غذای اصلی هم جا بگذارید. زیرا به هر حال بیشتر از یک معده ندارید.
دست ها در سر میز: سرمیز غذا، آرنج های‌تان باید همیشه به پهلو چسبیده باشند. چه موقع صرف غذا و چه موقع نوشیدن، هرگز تا پایان غذا آرنج هایتان را روی میز نگذارید.
قاشق یا چنگال: فرانسوی ها می گویند: « پرخور قبرش را با چنگال می کند!» سر سفره هیچ چیز زننده‌تر از این نیست که خانم یا آقایی برای جا دادن قاشق پر در دهان، آن را تا آخرین حد باز کرده، سپس با گونه هایی برآمده شروع به جویدن کند. شاید بهتر باشد غذا را با چنگال صرف کند تا لقمه ها کوچکتر باشند.
محیط آرام: پزشکان توصیه می کنند برای این که صورت‌تان جوش نزند، نفخ نکنید و راحت بخوابید، درمحیط آرام غذا صرف کنید. برای رعایت این وضعیت، بهتر است هنگام خوردن غذا، درباره گرفتاری ها، گله گذاری ها و مسائل ناجور زندگی حرف نزنید.
خمیرنان: پس از صرف غذا با خمیر نان بازی نکنید. این مجسمه سازی را به عهده هنرمندان بگذارید.
نمکدان: سرسفره بهتر است از دیگران بخواهید که نمکدان، آب و ... را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازوی‌تان را جلوی صورت و بینی اطرافیان تان دراز کنید.
اخم بر سر سفره: اخم بزرگ‌ترین دشمن و لبخند بهترین گنج است. اگر غذایی را که به شما تعارف می کنند دوست ندارید، با اخم و چهره ای گرفته نگویید: « دوست ندارم» بلکه بهتر است با یک جمله تشکرآمیز و با لبخند بگویید: « ترجیح می دهم آن را نخورم».
حرف های اشتها برانگیز: بر سر سفره ناامید وخسته کننده نباشید تا چند دقیقه مصاحبت شما اشتهای دیگران را کور نکند. حرف‌های اشتها برانگیز زیادی وجود دارد که می توان بر سر سفره غذا گفت و شنید.
سفره سفید: اگر میهمان سفره شما را لک کرد یا غذا و نوشابه اش را روی آن ریخت، ماجرا را بی اهمیت جلوه دهید. این مسئله واقعاً بی اهمیت است، زیرا امروز مواد پاک کننده زیادی وجود دارد.
سفره کدبانو: برای یک کدبانو، سفره ای که آماده می کند، لذت زیادی دارد. ظرف نان، پارچ آب، نمکدان، قاشق و چنگال اضافه برای برداشتن خورش و خوراک و ... جزو لوازم واجب سر سفره است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن