تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815251431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1185 طرح عمراني در هفته دولت به بهره برداري مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: 1185 طرح عمراني در هفته دولت به بهره برداري مي رسد
همزمان با هفته دولت صدها طرح عمراني، كشاورزي، صنعتي، معدني و تعاوني در سراسر كشور به بهره برداري مي رسد.
افتتاح 1000 طرح تعاوني
وزير تعاون از افتتاح بيش از هزار موسسه توليدي - اقتصادي به صورت هماهنگ در ايام هفته دولت در بخش تعاون؛ خبر داد. محمد عباسي در گفت وگو با ايرنا؛ با بيان آنكه بخش تعاون از بخش هاي اقتصادي كشور است افزود: اين تعاوني هاي توليدي در بخش هايي نظير صنعت، كشاورزي، خدمات، بهداشتي و درماني در كشور فعال خواهند شد. به گفته وي نيمي از تعاوني هاي ايران را تعاوني هاي توليدي تشكيل مي دهند. عباسي در ادامه در خصوص فعاليت هاي وزارت تعاون در طول سه سال گذشته و همزمان با فعاليت دولت نهم، اظهار داشت: ترويج فرهنگ همدلي، وحدت آفريني، ايجاد توانمندي هاي مردمي براي تقويت ابتكار و خلاقيت در جامعه و همچنين ا يجاد فضاي كسب و كار و افزايش توليد به شكل جمعي از اهداف اصلي تشكيل وزارت تعاون است. وزير تعاون گفت: با وجودي كه تلاش براي دستيابي به اين اهداف از ابتداي تاسيس وزارت تعاون (سال 1370) تا ابتداي فعاليت دولت نهم آغاز شده بود اما از سرعت لازم با توجه به رشد ساير بخش هاي اقتصادي برخوردار نبوده است.
بهره برداري از 141 پروژه تعاوني روستايي
141 پروژه تشكل هاي تعاوني روستايي و كشاورزي در هفته دولت به بهره برداري مي رسد.
اين پروژه ها در 99 شهرستان از 26 استان كشور با مجموع سرمايه گذاري 245 ميليارد و 490 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد. با بهره برداري از اين پروژه ها 2 ميليون و 500 هزار نفر از روستائيان و كشاورزان از مزاياي آنها بهره مند مي شوند. 34 درصد از طرحهاي آماده بهره برداري مربوط به تقويت زيرساخت هاي مورد نياز شبكه تعاوني روستايي و كشاورزي نظير احداث انبار، سردخانه، كارخانه هاي بسته بندي، خوراك دام و 12 درصد احداث و راه اندازي مجتمع هاي خدماتي و تجاري و ساختمان هاي اداري، 40 درصد ايجاد و تجهيز فروشگاه و مراكز توزيع كالا و 14 درصد مربوط به واحدها و صندوق هاي اعتباري است.
راه اندازي 22 پروژه عمراني
مقارن با ايام هفته دولت 22 پروژه از پروژه هاي در دست اقدام معاونت ساخت و توسعه راه هاي كشور به طول 424 كيلومتر تا پايان شهريور ماه سال جاري بهره برداري و افتتاح خواهد شد.
اردشير گروسي معاون ساخت و توسعه راه ها ضمن تشريح پروژه هاي راه سازي قابل بهره برداري و افتتاح راهي كشور تا پايان سال گفت: قسمتي از محور ايلام- جميل حد فاصل كارخانه سيمان تا تنگ قير به طول 27.5 كيلومتر آماده بهره برداري است كه روز جمعه آينده (آخرين روز هفته دولت) با حضور وزير راه و ترابري افتتاح خواهد شد.
وي ادامه داد: قطعه اول كنار گذر اراك به طول 25 كيلومتر و باند دوم تور مهاجران به طول 20 كيلومتر آماده بهره برداري است كه در روز دوم هفته دولت با حضور بهبهاني رسماً افتتاح و به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: 65 كيلومتر از پروژه هاي آماده شده در استان هرمزگان شامل قطعاتي از باند دوم بزرگراه سيرجان- بندرعباس و قطعه راه هاي طرفين پل گچين، باند دوم بزرگراه سيرجان- كرمان به طول 13.5 كيلومتر قطعه نهم محور نيكشهر- ايرانشهر به طول 40 كيلومتر و 115 كيلومتر از محور رستم آباد- ايرانشهر تاكنون به سازي و تعريض شده است.
معاون ساخت و توسعه راه هاي كشور همچنين اضافه كرد: قسمتي از باند دوم بزرگراه تهران- مشهد (حد فاصل عباس آباد- مياندشت به طول 27 كيلومتر) و باند دوم بزرگراه قزوين- بويين زهرا به طول 25 كيلومتر تا پايان شهريورماه سال جاري افتتاح خواهد شد.
وي تصريح كرد: قسمتي از باند دوم بزرگراه قوچان- شيروان به طول 15 كيلومتر و پل تاكام به طول 102.5متر و تقاطع غيرهم سطح شرقي كمربندي بهشهر از جمله پروژه هاي قابل بهره برداري در شهريورماه سال جاري است.
بهره برداري از 482 طرح صنعتي- معدني
482 طرح صنعتي با استفاده از 4 هزار و 444 ميليارد ريال تسهيلات بانك صنعت و معدن طي يكسال گذشته به بهره برداري رسيده اند.
روابط عمومي بانك صنعت و معدن اعلام كرد، با اجراي اين طرحها براي 10 هزار و 451 نفر اشتغال ايجاد شده است. ميزان طرحهاي مصوب توسط اين بانك از ابتداي شهريور ماه سال گذشته تا پايان مردادماه سال جاري به 2 هزار و 458 طرح به مبلغ 30 هزار و 385 ميليارد ريال، طرح هاي قرارداد شده به 2 هزار و 297 طرح به مبلغ 17 هزار و 580 ميليارد ريال و تسهيلات پرداختي به 11 هزار و 447 ميليارد ريال بالغ شده است.
گزارش ياد شده مي افزايد: طي يك سال منتهي به ابتداي شهريور ماه سال جاري بانك صنعت و معدن تعداد 338 مورد اعتبار اسنادي داخلي- ريالي به ارزش يك هزار و 166 ميليارد ريال و 217 مورد اعتبار اسنادي ارزي به مبلغ يكهزار و 125ميليون دلار را براي متقاضيان افتتاح كرده است.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن