تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815624259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي قرنطينه وبا در مرزهاي رسمي كشور، براي كنترل و پيشگيري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: اجراي قرنطينه وبا در مرزهاي رسمي كشور، براي كنترل و پيشگيري
معاون سلامت وزارت بهداشت با اعلام اجراي قرنطينه وبا در مرزهاي رسمي كشور، گفت: براي كنترل و پيشگيري از بيماري وبا، عرضه سبزي و سالاد در كرج و قم كه بيشترين تعداد مبتلا را داشتند، ممنوع شد.
حسن امامي رضوي در حاشيه مراسم بزرگداشت پزشكان خانواده در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: تعداد مبتلايان به بيماري وبا در كشور تاكنون 84 نفر بوده است كه 4 نفر آنها فوت كردند، البته در روزهاي اخير فوتي نداشتيم و موارد افزايش آمار در روزهاي اخير نيز در شهرهاي كرج و بعد از آن قم بوده است. وي گفت: علت افزايش اين بيماري در كرج اين است كه اين شهر با افزايش جمعيت غير قابل كنترل مواجه است و بسياري از شهرك هاي اطراف آن پوشش مناسب خدمات دولتي را ندارند و كنترلهاي بهداشتي نيز در اين مناطق ضعيف است. وي افزود: گزارش هايي از شهر كرج داشتيم كه از طريق 10چاه آب كه براي مصارف كشاورزي بودند، آب آشاميدني غير مجاز به مردم فروخته شده است، اين چاه ها پلمب شدند و قرار شد وزارت نيرو آب آشاميدني سالم را به اين مناطق برساند، با اين حال هيچ كدام از اين چاهها و هيچ منبع آب آشاميدني در كل كشور آلوده به وبا نبوده است و تاكنون گزارشي در اين باره نداشته ايم. وي ادامه داد: حدود 95 درصد آب آشاميدني شهرستان كرج از چاه ها تامين مي شود، اما اينها چاههايي هستند كه از وزارت نيرو مجوز دارند. وي درباره آبياري مزارع به خصوص مزارع سبزي با فاضلاب توضيح داد: بر اساس بازرسي هايي كه انجام شده در هيچ جاي كشور آبياري با فاضلاب وجود ندارد البته ممكن است در جاهايي لوله فاضلاب را بشكنند و با آن مزارع را آبياري كنند كه كارشناسان و بازرسان وزارت بهداشت به طور مرتب اين موضوع را بررسي مي كنند و اگر در جايي با چنين تخلفي رو به رو شوند تمام محصول آن مرزعه را معدوم مي كنند. امامي رضوي گفت: با توجه به اينكه بيشترين فراواني ابتلا به وبا در كرج و بعد قم گزارش شده است، عرصه سبزي، كاهو و سالاد در اين دو شهر ممنوع اعلام شده است، در مناطق ديگر چون ابتلا به اين بيماري يا نبوده يا بسيار محدود بوده نيازي به اين ممنوعيت نيست زيرا مردم به مصرف اين محصولات نياز دارند، با اين حال نظارت بر سلامت اين محصولات تشديد شده و آموزش هاي لازم براي ضد عفوني كردن سبزي و سالاد به مردم ارائه مي شود.
وي افزود: نظارت بر رستوران ها به خصوص رستوران هاي بين راهي نيز تشديد شده است اما تاكنون مورد خاصي از اين نظر گزارش نشده است.
معاون سلامت وزارت بهداشت اضافه كرد: بيماري وبا بيماري بومي كشور ما نيست زيرا مثلا در سال گذشته هيچ مورد ابتلاي بومي به وبا در كشور نداشتيم، سال 85 نيز اين طور بود، اين بيماري معمولا از كشورهاي همسايه به خصوص مرزهاي شرقي وارد كشور ما مي شود به همين دليل همه اتباع اين كشورها كه از مرزهاي رسمي وارد كشور مي شوند، قرنطينه مي شوند و در صورتي كه آلوده به وبا باشند برگشت داده مي شوند. وي گفت: موارد ورود اين بيماري از طريق كشورهاي همسايه شرقي بيشتر افرادي بوده اند كه براي زيارت يا كار از مرزهاي غير قانوني وارد كشور شده اند، مثلا ممكن است اين افراد را با كاميون به كشور بياورند و ما متوجه نشويم كه انتظار ما از نيروي انتظامي اين است كه نظارت در اين زمينه را تشديد كند. وي ادامه داد: براي كنترل اين مسئله ، ستاد بحران تشكيل شده و قرار بر اين شده كه هر جا اين افراد شناسايي شدند، به اولين مركز بهداشتي- درماني ارجاع شوند تا كنترل شوند.
وي گفت: 4 نفري كه تاكنون به علت وبا جان خود را از دست داده اند، يا دير به مراكز بهداشتي مراجعه كرده بودند و يا در مراحل اوليه، بيماري آنها شناسايي نشده است. امامي رضوي اضافه كرد: دانشگاه هاي علوم پزشكي در كنترل بيماري وبا و شناسايي موارد آن دقيق هستند و بنابراين آمار غير رسمي از ابتلا به وبا در كشور نداريم و آمار رسمي دقيق است، همه افرادي كه مشكوك به اين بيماري هستند، در محل آزمايش مي شوند و آزمايش آنها در تهران تائيد مي شود. معاون وزير بهداشت گفت: براي تشديد كنترل بيماري وبا 2 ميليارد تومان از دولت اعتبار خواستيم كه هنوز نرسيده است، اعتباري نيز از ستاد خشكسالي درخواست كرده بوديم كه در استانهاي شرقي كشور هزينه شد.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن