تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815422518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگنده‌هاي آمريكايي 76 زن و كودك را در بمباران استان هرات كشتند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جنگنده‌هاي آمريكايي 76 زن و كودك را در بمباران استان هرات كشتند
سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:‌

براثر بمباران نيروهاي آمريكايي در استان هرات افغانستان، تاكنون 76 غيرنظامي كشته شده‌اند.

ژنرال ، فرمانده عمومي پليس حوزه غرب افغانستان، گفت: اين حمله هوايي در منطقه شهرستان هرات روي داد كه براثر آن 50 كودك، 19 زن و 7 مرد غيرنظامي كشته شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه در بمباران نظاميان آمريكايي پانزده واحد مسكوني ويران شده است افزود: عمليات براي بيرون ‌آوردن اجساد هنوز هم ادامه دارد.

فرمانده عمومي پليس حوزه غرب افغانستان با انتقاد شديد از نيروهاي آمريكايي گفت، اين عمليات بدون هماهنگي با نيروهاي افغان اجرا شده است.

مردم منطقه عزيزآباد هرات معتقدند تعداد كشته‌شدگان اين حمله هواي-ي بيش از صد نفر است.

از سويي وزارت كشور افغانستان با تاييد تلفات سنگين به غيرنظاميان در غرب كشور اعلام كرد كه يك هيأت 10 نفري را براي بررسي حادثه به شيندند هرات اعزام كرده است.

از طرفي، كاخ سفيد درباره اظهارات وزير كشور افغانستان مبني بر كشته شدن هفتاد و شش غيرنظامي افغان در جريان حملات هوايي نيروهاي تحت فرماندهي آمريكا، ابزار ترديد كرد.

گوردون جاندرو، سخنگوي كاخ سفيد، در گفتگويي مطبوعاتي گفت: آمريكا و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي تدابيري براي جلوگيري از كشتار غيرنظاميان در نظر مي‌گيرند. به همين دليل بايد درباره اطلاعات اوليه دريافتي از افغانستان درباره كشته شدن هفتاد و شش غيرنظامي افغان اظهار ترديد كرد.

در پي كشته شدن10 سرباز فرانسوي در روزهاي گذشته در افغانستان، هشت سرباز ديگر سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) از جمله 3 لهستاني و 3 كانادايي كشته شدند.

‌ سه سرباز كانادايي نيروي حافظ صلح در افغانستان در انفجار يك بمب در نزديكي خودروي آنان در نزديكي قندهار كشته شدند. همچنين سه سرباز لهستاني در شرايط مشابهي در استان غزني در مركز افغانستان جان خود را از دست دادند. دو سرباز تحت فرماندهي آمريكا نيز در اثر اصابت گلوله در غرب افغانستان كشته شدند.

از سويي فرماندهي نيروهاي ائتلاف بين‌المللي به رهبري آمريكا در افغانستان در بيانيه‌اي اعلام كرد كه در عمليات اين نيروها در استان لغمان، 30 شبه نظامي طالبان كشته شدند.‌

اظهارات براون‌

نخست‌وزير انگليس در ديدار از كابل تاكيد كرد كه حضور نيروهاي ناتو در افغانستان بايد افزايش يابد، اما در عين حال بر لزوم افزايش كمي و بهبود كيفي نيروهاي نظامي افغان پاي فشرد.

به گزارش بي.بي.سي، گوردون براون با پذيرش افزايش فعاليت نيروهاي طالبان تاكيد كرد كه كميت و كيفيت نيروهاي نظامي افغانستان براي مقابله با طالبان بايد افزايش چشمگيري يابد.

‌تشييع جنازه‌

مراسم تشييع جنازه 10 چترباز جوان فرانسوي كه در جريان جنگ افغانستان كشته شدند، در ميدان پاريس برگزار شد. در اين مراسم نيكلا ساركوزي و ديگر مقام‌هاي سياسي و نظامي فرانسه حضور داشتند.‌

ساركوزي براي روحيه دادن به باقيمانده سربازان اين كشور كه زير نظر آمريكا در جنگ افغانستان مشاركت دارند در يك سفر كوتاه چند ساعته به كابل رفته بود.

در همين رابطه نيكلا ساركوزي، رئيس جمهوري فرانسه، در مراسم تشييع جنازه 10 سرباز فرانسوي كه در افغانستان كشته شدند، به‌طور غيرمستقيم نگراني خود را از شكست در افغانستان ابراز داشت.




 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن