تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804915197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روابط ايران با برخي كشورها در نشست كميسيون امنيت ملي با تعدادي از سفراي ايران بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: روابط ايران با برخي كشورها در نشست كميسيون امنيت ملي با تعدادي از سفراي ايران بررسي شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز:روابط ايران با برخي كشورها در نشست كميسيون امنيت ملي با تعدادي از سفراي ايران بررسي شد.

به گزارش گروه دريافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" كميسيون در نيمه تعطيلات دو هفته‌اي مجلس با دعوت از سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي مالزي، روسيه، بلژيك، لبنان، انگليس، مصر، عراق، افغانستان، ژاپن، پاكستان، هند و گرجستان تشكيل جلسه فوق العاده داد و روابط جمهوري اسلامي ايران با اين كشورها و آخرين تحولات مرتبط با بحران‌هاي موجود در برخي از اين مناطق را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
در اين ديدارها كه به صورت جداگانه و به مدت 10 ساعت انجام شد، خندق آبادي، سفير جمهوري اسلامي ايران در مالزي ضمن ارايه گزارش از چشم انداز همكاري‌هاي ايران و مالزي اظهار داشت كه همكاري‌هاي اقتصاي ميان دو كشور به ويژه در بعد سرمايه‌گذاري به دهها ميليارد دلار خواهد رسيد.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در اين گزارش ضمن اعلام حمايت همه جانبه از گسترش همكاري‌هاي جمهوري اسلامي ايران و مالزي، از سفير جمهوري اسلامي ايران خواست با همكاري ديگر سفراي جمهوري اسلامي ايران در گروه D8 اين مجموعه مهم جهان اسلام را تبديل به يك عامل مهم تقويت كننده ارتباطات كشورهاي بزرگ اسلامي به ويژه در بعد تجاري و اقتصادي كنند.
انصاري، سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو دومين سفيري بود كه با حضور در كميسيون، گزارش كاملي از روند رو به رشد روابط دو كشور ارايه نمود و گفت سفر تاريخي پوتين به تهران نشان دهنده عزم جدي روسيه به گسترش همكاري با جمهوري اسلامي ايران است، در اين ملاقات كميسيون ضمن تاييد اهميت روابط همه جانبه با روسيه، بر ضرورت راه‌اندازي هرچه سريع‌تر نيروگاه بوشهر و تقويت همكاري‌هاي همه جانبه تاكيد نمود.
خاجي، سفير جمهوري اسلامي ايران در بلژيك نيز سومين سفيري بود كه امروز ضمن حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي روابط جمهوري اسلامي ايران با اتحاديه اروپا را به تفصيل تشريح نمود و اظهارعلاقه كرد كه مجلس شوراي اسلامي ارتباطات خود را با پارلمان تقويت نمايد تا تفاهم بيشتري ميان نمايندگان ملت ايران و ملت‌هاي اروپا ايجاد شود.
كميسيون در اين مذاكرات ضمن ابراز تعجب از دنباله‌روي اتحاديه اروپا از سياست‌هاي آمريكا، با وجود اين كه امروز داراي يك مجموعه 27 كشوري است بر ضرورت گسترش ارتباطات تاكيد كرده و عنوان داشت كه سياست كشورهاي اروپايي يكسان نيست و به عنوان مثال پارلمان آلمان از قدرت تعامل بهتر و سازنده‌تري برخوردار است.
‌هم‌چنين كميسيون در اين مذاكرات براي تقويت ارتباطات و انجام گفتمان مشترك در زمينه‌هاي مختلف مانند راه‌هاي مبارزه با مواد مخدر، جهان بدون سلاح هسته‌اي و مبارزه با تروريسم اعلام آمادگي كرد.
در جلسه امروز كميسيون در رابطه با اتحاديه اروپا به شدت از حضور برخي از سركردگان سازمان تروريستي منافقين در برخي از پارلمان‌هاي اروپا انتقاد و تاكيد شد اين حضور به معناي حمايت از تروريسم است.
شيباني، سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان چهارمين سفيري بود كه با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، آخرين تحولات لبنان را براي اعضا كميسيون تشريح كرده و گفت نقش آمريكا در لبنان پيوسته نقش تخريبي بوده و در راستاي تحقق اهداف ترسيم شده سياست‌هاي خاورميانه‌اي اين كشور اعمال مي‌گردد كه در جهت منافع رژيم صهيونيستي است.
شيباني در گزارش خود به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود نقش جمهوري اسلامي ايران در لبنان پيوسته نقش سازنده و تلاش براي كمك به صلح و ثبات و سازندگي در اين كشور بوده است، كه اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در اين جلسه ضمن تمجيد از تلاش‌هاي وزارت امور خارجه و سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت در برقراري صلح و آرامش در لبنان، بر ضرورت تقويت ارتباطات با لبنان، استمرار وحدت ملي و آرامش در اين كشور و تقويت مقاومت اسلامي براي مقابله با تهاجم صهيونيست‌ها تاكيد كرد.
هم‌چنين موحديان، سفير جمهوري اسلامي ايران در انگليس پنجمين سفيري بود كه امروز با حضور در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گزارشي از وضعيت روابط جمهوري اسلامي ايران و انگليس و سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در قبال اين كشور ارايه نمود و بر ضرورت حفظ منافع ملي در ارتباط با اين عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل تاكيد كرد.
كميسيون امنيت ملي مجلس پس از استماع گزارش سفير نسبت به اقدام انگليس در حمايت از سازمان تروريستي منافقين به شدت انتقاد و تاكيد كرد اين اقدام انگليس گامي است در جهت حمايت از تروريسم و گسترش حركت‌هاي تروريستي در منطقه. افزايش چندين برابر مواد مخدر در افغانستان در شرايطي كه انگليس مسوول مواد مخدر در اين كشور است به اين معني است كه انگليس عامل افسار گسيختگي مواد مخدر در افغانستان است. كميسيون حمايت انگليس از طالبان را به عنوان سياستي كه عملا عليه ناتو به كار گرفته مي‌شود كه نمونه اخير آن كشته شدن 10 نيروي نظامي فرانسوي است سياستي شيطاني است و نقش انگليس را در منطقه نقش تخريبي عنوان كرد.
كميسيون هم چنين نسبت به نقش منفي انگليس در صدور قطعنامه‌هاي شوراي امنيت عليه جمهوري اسلامي ايران و اعمال تحريم‌هاي اتحاديه اروپا، اعتراض و بر ضرورت بررسي مجدد روابط جمهوري اسلامي ايران با انگليس تاكيد كرده و عنوان داشت كه اگر قرار است نقش انگليس در رابطه با جمهوري اسلامي ايران به اين اندازه منفي باشد چه ضرورتي بر حفظ سطح روابط در حد سفير است. /120
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن