تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816670986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران: 49 پروژه زيست محيطي در شركت اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران: 49 پروژه زيست محيطي در شركت اجرا مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي

همزمان با هشتمين نمايشگاه زيست محيطي تعداد 33 پروژه زيست محيطي و 16 پروژه احداث و توسعه فضاي سبز در برنامه كاري شركت نفت مناطق مركزي ايران اجرا مي شود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران، عليرضا ضيغمي در حاشيه بازديد از نمايشگاه با تشريح فعاليت‌هاي زيست محيطي اين شركت افزود: شركت نفت مناطق مركزي ايران به عنوان يكي از بزرگترين توليدكنندگان گاز مصارف خانگي و صنعتي كشور براي حفاظت، صيانت و پاسداشت محيط زيست در كنار عرصه توليد بر خود فرض مي داند كه كليه مسائل زيست محيطي را رعايت كند تا در سلامت افراد، طبيعت و تاسيسات صنعتي ايفاي نقش كرده و در تكريم انسان و طبيعت به عنوان دو سرمايه اساسي چرخه توليد و منابع انساني ادا وظيفه كند.

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران افزود: در اين راستا در جهت كاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي، پروژه هايي چون احداث گودال سوخت با حجم و مصالح ساختماني مناسب مقاوم در برابر نفوذ در جهت كاهش آلايندگي خاك، احداث واحد تصفيه و تزريق پساب در مجاورت نمك زدائي نفت شهر به منظور دفع پساب هاي صنعتي، جمع آوري و تزريق گازهاي همراه ميدان نفت شهر، طراحي و نصب دودكش هاي بدون دود منطبق با استانداردهاي معتبر در پروژه هاي جاري و آتي به منظور كاهش آلايندگي گازهاي تخليه شده به نحوي كه مقادير مجاز بر اساس مقررات زيست محيطي رعايت شود و طراحي و اجراي تاسيسات تصفيه پساب در مجاورت نمك زدائي چشمه خوش از پروژه‌هاي در دست اقدام است.

به گته او همچنين پروژه‌هاي جمع آوري و تزريق گازهاي همراه چشمه خوش و دهلران، تزريق گازهاي همراه ميدان سروستان و سعادت آباد ، تصفيه و تزريق پساب اين ميدان ، تزريق گازهاي همراه ميدان نفتي خشت و تصفيه و تزريق پساب ميدان خشت از ديگر برنامه هاي حفظ محيط زيست است.

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران از مطالعات ارزيابي اثرات زيست محيطي و مكان يابي در طرح هاي پالايشگاه گشوي جنوبي و پالايشگاه گاز و گاز مايع خبر داد و خاطر نشان كرد: با توجه به لزوم رعايت ملاحظات زيست محيطي، سعي بر آن است كه مطالعات مكان‌يابي اين دو پالايشگاه در بهترين حالت ممكن در رعايت اصول ايمني و زيست محيطي صورت گيرد و اثرات زيست محيطي آنها نيز ارزيابي شود.

ضيغمي با اشاره به پروژه دفع پساب هاي صنعتي پالايشگاه فراشبند و مراكز تفكيك هفت گانه نار و كنگان اظهار كرد: اين پروژه‌ها براي جلوگيري از آلودگي خاك و آبهاي زير زميني تعريف و پس از انجام مطالعات توسط پژوهشگاه صنعت نفت براي اجرا به پيمانكار واگذار مي شود.

وي با اشاره به اختصاص معادل حداقل 25 درصد از عرصه اشغال شده توسط تاسيسات به فضاي سبز و اجراي 16 پروژه در اين راستا تصريح كرد: در مجاورت تمامي تاسيسات اين شركت 25 درصد به فضاي سبز اختصاص يافته و چنين برنامه ريزي شده است كه همزمان با راه اندازي و تحويل پروژه به بهره بردار فضاي مناسب نيز تحويل شود. همچنين تعداد 14 هزار و 500 اصله درخت متناسب با شرايط آب و هوايي مناطق عملياتي شركت كاشته شده و شش هكتار فضاي سبز در مناطق چشمه خوش، دهلران و سركان در دست اقدام است. همچنين پروژه هاي تثبيت شن هاي روان و بيابان زدائي منطقه خانگيران جهت تثبيت شن هاي روان در اطراف تاسيسات فرآيندي منطقه خانگيران مطالعه مقدماتي و طراحي آن صورت گرفته است كه بذرپاشي ، نهال كاري و ماچ پاشي از اجزاي اين پروژه بوده و سهم به سزايي در احيائ منابع طبيعي منطقه خواهد داشت. در منطقه چشمه خوش و دهلران نيز پروژه بيابان زدائي به مساحت هزار هكتار جهت تثبيت شن هاي روان به تصويب رسيده و در حال اجراست. در اين منطقه عمليات مين روبي نيز انجام شده است.

ضيغمي درباره پروژه‌هاي احداث و توسعه فضاي سبز بيان كرد: پروژه‌هاي در دست اقدام را شامل توسعه فضاي سبز مراكز تفكيك پايدار شرق و غرب به تعداد شش هزار اصله نهال و توسعه فضاي سبز كمپ اداري ـ رفاهي چشمه خوش و سراجه قم به تعداد نه هزار اصله نهال، بررسي و مطالعه اجراي فضاي سبز كمپ رفاهي و اداري سعادت آباد، خشت و مراكز جمع آوري سروستان، سعادت آباد، خشت، مطالعه و تهيه شرح نياز اجراي فضاي سبز مجتمع رفاهي ـ اداري ـ‌ پشتيباني پارسيان و طرح بيابان زدائي و تثبيت شنهاي روان و اجراي فضاي سبز در مناطق عملياتي چشمه خوش و دهلران به وسعت هزار هكتار است.

هشتمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست از تاريخ 27 تا 31 مرداد در محل دائمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي‌شود.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن